01:03 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ظروف یکبار مصرف

پایان خوش فصل اول «چکاپا»
نماد برتر - صنایع کاغذ پارس که پس از خصوصی‌سازی در مدار رشد و سودآوری قرار گرفت، 3 ماهه نخست سال مالی خود را با رشد مطلوب سودسازی به پایان رساند.
«چکاپا» از صعود بازماند
نماد برتر- «چکاپا» سال مالی 99 خود را با افت سودآوری به پایان رساند اما؛ امید دارد در سال مالی جاری مجددا به روند صعودی بازگردد.
تقاضای ظروف یک بار مصرف برای محرم تغییری نکرده است
نماد برتر- رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف ایران از دو برابر شدن قیمت ظروف یک بار مصرف خبر داد و گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا تقاضای ظروف یک بار مصرف برای محرم تغییری نکرده است.
صنعت مازندران مادر ندارد!
پایگاه خبری راد: رئیس کارگروه صنایع و معادن اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران با اشاره به اینکه فقدان صنایع مادر به عنوان عامل محرک، چالش بزرگ مازندران در حوزه صنعت است، گفت: پشتیبانی و حمایت از صنایع مادر راه نجات از مرگ صنایع در این استان است.
از ظروف گیاهی برای توزیع نذورات استفاده کنیم
پایگاه خبری راد: کشور ما جزو ۱۰ کشور پر مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است. این ظروف نه تنها برای سلامت انسان مضر است بلکه مواد شیمیایی موجود در آن می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیر بهداشتی و اقتصادی برجای بگذارد. ایام عزاداری در ماه محرم به دلیل پخش نذورات از جمله مواقعی است که استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به بیشترین میزان خود می‌رسد اما با رعایت برخی نکات و تهیه ظروف گیاهی یکبار مصرف می‌توان آسیب‌های زیست محیطی را به حداقل رساند.
قیمت ظروف یکبار مصرف در آستانه تاسوعا و عاشورا
پایگاه خبری راد: بیشترین تقاضای ظروف یکبار مصرف در ماه محرم است که هیات‌ها و تکایا برای صرف نذورات از آن‌ استفاده می‌کنند، ‌ اما امسال فروشندگان می‌گویند "کمی کاهش تقاضا داشته‌اند که علت اصلی آن افزایش چشمگیر قیمت‌هاست".
توصیه وزارت بهداشت برای توزیع نذورات در ایام محرم
پایگاه خبری راد: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد که عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات در مراسم عزاداری، مساجد، تکایا و هیات‌ها می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با غذا بویژه بیماری‌های عفونی روده‌ای را افزایش دهد.
ترس از اتهام "احتکار" عامل افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف!
پایگاه خبری راد: هم‌زمان با آغاز ماه محرم و نذورات مواد غذایی، تقاضای خرید ظروف یکبار مصرف نیز افزایش می‌یابد اما محرم امسال افزایش قیمت و کاهش عرضه این محصولات در بازار ملموس شده که دبیر انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف اعلام کرد: به دلیل کاهش عرضه مواد اولیه و ترس از اتهام احتکار، قیمت این محصولات دو تا سه برابر افزایش یافته است.
پیدا شدن مقصر گرانی روی دور باطل!
پایگاه خبری راد: اقلام مختلف مورد نیاز مردم از ظروف یک بار مصرف گرفته تا لوازم‌التحریر طی ماه گذشته یا افزایش قیمت داشته اند یا نایاب شده‌اند. مشکلی که مانند یک کلاف سردرگم پیدا کردن منشا آن ناممکن است. به طوریکه زمانی که برای جست‌وجوی منبع مشکل در راه عرضه‌کنندگان مواد اولیه و تولیدکنندگان قدم می‌گذاریم به بن‌بست می‌خوریم، زیرا نه‌تنها کسی مشکل را گردن نمی‌گیرد، بلکه انگشت اتهام خود را به سوی دیگری دراز می‌کند.
خوشمزه‌های غیربهداشتی، بخوریم یا نخوریم؟
پایگاه خبری راد: لبنیات ماده غذایی سرشار از کلسیم است که به‌عنوان یکی از گروه‌های غذایی که مصرف آن برای بدن بسیار مهم و ضروری است، مورد توجه قرار می‌گیرد اما این روزها فراگیر شدن باوری درباره استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز و فرآیندهای بسیاری که روی لبنیات در کارخانه‌های صنعتی صورت می‌گیرد، باعث شده لبنیات سنتی مورد استقبال قرار گرفته و شاهد رشد قارچ‌گونه‌ آنان در هر کوچه و خیابانی باشیم.
کام محتکران تلخ شد
پایگاه خبری راد: آخرین هفته از پنجمین ماه سال برای محتکران در تهران، هفته تلخی بود و هرچه برای کسب درآمدهای بادآورده رشته کرده بودند، پنبه شد، چرا که از آغاز تا پایان این هفته شمار زیادی از انبارها و اقلام دپو شده آنان از سوی پلیس شناسایی و پلمب شد و احتمالا ادامه این روند گریبان بسیاری دیگر از آنان را نیز خواهد گرفت.
کشف ۷۰۰۰ تن کاغذ احتکار شده با ارز دولتی/ پلمب ۱۱ سوله و ۶ انبار
پایگاه خبری راد: ۱۱ سوله و شش انبار که بیش از ۷۰۰۰ تن کاغذ وارد شده با ارز دولتی و مواد شیمیایی پیش ساز ظروف یکبار مصرف در آن احتکار شده بود با حضور رئیس پلیس پایتخت پلمب شد.
خارجی‌ها سهم پلاستیک ایران را خوردند!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون گفت: باوجود اینکه مواد اولیه پلاستیک در بورس کیلویی ۵۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده، در بازار آزاد حتی با قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان هم محصولی برای خرید وجود ندارد و این در حالی است که مواد اولیه تولید محصولات پلاستیکی و پلیمری با قیمت ارزان‌تری نسبت به بازار داخلی به بازارهای صادراتی، ارسال می‌شود.
سونامی "پلاستیک‌ها" / ایران جزو ۱۰ کشور پرمصرف ظروف "یکبار مصرف"
پایگاه خبری راد: آلودگی پلاستیکی که از آن به عنوان "آلودگی سفید" یاد می‌شود طی چند دهه اخیر تبدیل به یکی از معضلات زیست محیطی شده تا جایی که شعار امسال روز جهانی محیط زیست "مبارزه با آلودگی پلاستیکی" انتخاب شد.
از آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی چه خبر؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه شعار ملی روز زمین پاک «نه به کیسه‌های پلاستیکی» است، آخرین خبرها از تصویب آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را تشریح کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد