12:50 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

طرح ساماندهی بازار خودرو

پیگیری دو صنعت مهم بورس و نظارت بر افزایش سرمایه ازصرف سهام
نماد برتر- رئیس مجلس با اشاره به اینکه نشستن تا زمان لغو خوش‌بینانه تحریم‌ها کارگشا نیست از پیگیری دو صنعت مهم بورس و مربوط به ساماندهی بازار خودرو و فولاد و نظارت بر اجرای قانون افزایش سرمایه خبر داد .
ثر تداوم سه عامل بر بازگشت اعتماد فعالان به بازار سهام
نماد برتر- افزایش ارزش معاملات خرد، افزایش نقدشوندگی، اظهارنظر رئیس سازمان و اتمام حجت با نمادهایی که بازارگردان ندارند از عواملی هستند که در صورت تداوم می توان امید داشت اعتماد به بازار بازگردد.
کلیات ساماندهی خودرو تصویب شد/ عرضه همه خودروها در بورس کالا
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو با اجبار به عرضه همه خودروها در بورس کالا خبر داد.
خودروهای وارداتی و داخلی پرفروش در بورس کالا عرضه می شوند
نماد برتر-مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالا از عرضه خودروهای وارداتی و داخلی پرفروش با تیراژ تولید بالا در بورس کالا خبر داد.
بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در هیأت عالی نظارت مجمع
پایگاه خبری راد: جلسه هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی با حضور تمام اعضا تشکیل و طرح ساماندهی بازار خودرو بررسی شد.
قیمت جدید خودروهای هیبریدی در ایران
پایگاه خبری راد: اگرچه در مصوبه مجلس تعرفه واردات خودروهای هیبریدی صفر شده اما در صورت واردات این خودروها با قانون جدید باز هم حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد به قیمت‌های جهانی آن‌ها به دلیل دیگر عوارض مشمول اضافه خواهد شد. البته باز هم در این حالت قیمت این خودروها کمتر از نرخ‌های فعلی خواهد بود.
مصوبه مجلس برای نظارت بر قیمت‌گذاری خودرو باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مصوبه مجلس برای نظارت بر قیمتگذاری خودرو را موجب کاهش قیمت خودرو دانست و بر ضرورت نظارت نهادهای نظارتی بر اجرای مصوبه مجلس تأکید کرد.
بدری: طرح ساماندهی بازار خودرو تاثیر مثبتی هم از بُعد کیفیت و هم از بُعد قیمت دارد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در طرح ساماندهی بازار خودرو، خودروسازان مکلف به ساخت خودروهایی با استانداردهای بین‌المللی شده‌اند، گفت: قطعا این طرح تاثیر مثبتی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت در بازار خودرو خواهد گذاشت.
مقدسی: کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو موجب کاهش قیمت می‌شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو می‌تواند موجب ایجاد آرامش در بازار خودرو شود، بر ضرورت کوتاه کردن دست دلالان و قیمت‌گذاری شفاف برای کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو تاکید کرد.
سبحانی‌فر: طرح ساماندهی بازار خودرو در بلند مدت در مدیریت بازار موثر خواهد بود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که طرح ساماندهی بازار خودرو نمی‌تواند در شرایط کنونی تاثیر بسزایی را در بازار خودرو ایفا کند، گفت‌: آن چه که امروز می‌تواند در مدیریت بازار خودرو موثر باشد، افزایش تولید و رساندن خودرو به دست مصرف کننده واقعی است.
نکاتی درباره طرح ساماندهی بازار خودرو
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو برداشته شدن تعرفه خودروهای هیبریدی در شرایط حال حاضر غیرمنطقی و شماره‌گذاری‌ خودروها پس از تایید سازمان استاندارد تاکید بر امری از پیش مقرر شده است. همچنین بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری‌ خودرو تکرار یک اشتباه خواهد بود اما نظارت بر آن می‌تواند شفافیت بیشتری در کار خودروسازان ایجاد کند.
واکنش یک کارشناس به طرح ساماندهی بازار خودرو
پایگاه خبری راد: یک عضو هیئت علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت معتقد است که طرح ساماندهی بازار خودرو که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، با واقعیت‌ها و شرایط فعلی کشور منتاسب نیست.
مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس با پیشنهاد مسکوت ماندن سه ماهه طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کردند.
واردات خودروهای دست دوم، دردی از بی‌خودرویی اقشار کم‌درآمد دوا نمی‌کند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی دردی از بی‌خودرویی اقشار کم درآمد دوا نمی‌کند.
تصدی دولتی ها کم نمی شود
پایگاه خبری راد: دولت باید ظرف 3 سال تکلیف سهام خود در شرکتهای خودروسازی را مشخص و از بنگاه داری خارج شود اما تضمینی در اجرای این مصوبه از سوی دولت وجود ندارد.
صفحه قبل | صفحه بعد