07:43 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

طرح رجیستری تلفن همراه

بازی همتا با قیمت گوشی
پایگاه خبری راد: بی‌ثباتی در فعالیت سامانه‌ی همتا موجب بی‌ثباتی در بازار گوشی هم شد و حتی اگر روزی قیمت این کالا به دلیل افزایش نرخ ارز بالا نرود، شایعات مربوط به سامانه‌ی همتا، تب گرانی را تندتر می‌کند.
 کاهش ۴۰ درصدی قیمت موبایل !
پایگاه خبری راد: در شرایطی که قیمت گوشی تلفن همراه پس از روند افزایشی ماه‌های گذشته، در هفته گذشته با کاهش روبرو بود رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اعلام کرد که اگر ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی توقیف شده توسط سازمان حمایت قیمت‌گذاری شود و از سوی دیگر ارز نیمایی برای واردات این محصول تامین شود، قیمت موبایل تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.
مقاومت در برابر دولت الکترونیک فساد است/جلوگیری از قاچاق سوخت و دارو با سامانه‌های الکترونیک
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات اعلام کرد که بهترین راه مقابله با قاچاق کالا و ارز پس از تصویب قانون آن، راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی است که می‌تواند در این زمینه پیشگیرانه عمل کرده و شفافیت‌زا باشد، اما برخی دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی تاکنون حاضر به اجرای این سامانه‌ها و اتصال آن به سامانه مرکزی نشده‌اند.
بازار ۲ میلیارد دلاری قاچاق تلفن همراه چگونه از بین رفت؟
پایگاه خبری راد: حدود ۹۵ درصد گوشی‌های کشور قبل از طرح رجیستری به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شدند و اکنون طبق اعلام مسوولان، رجیستری، ارزش ریالی بازار قاچاق که بیش از ۲ میلیارد دلار در سال بود و در حوزه اقتصاد به‌صورت غیرشفاف بین مجموعه‌هایی دست به دست می‌شد را به صفر رسانده است.
ژن‌های خوب به جان اقتصاد کشور افتاده‌اند
پایگاه خبری راد: اوایل تیر ماه، وزیر جوان کابینه با اعلام اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات تلفن همراه، خبرساز شد؛ خبری که مورد توجه و تقدیر بسیاری از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی قرار گرفت.
چگونه خسارت‌ گرانفروشی‌های موبایل و خودرو را بگیریم؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تشکیل کمیته‌هایی برای بررسی گرانفروشی از سوی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی مانند خودرو و موبایل خبر داد و اعلام کرد: خسارت مردم از محل جریمه متخلفان جبران می‌شود؛ لذا معترضان به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مراجعه کنند و در سامانه ۱۲۴ اعلام گزارش کنند.
همه چالش‌های اتاق اصناف
پایگاه خبری راد: اتاق اصناف و صنف های مختلف طی سالهای گذشته با چالش‌ها و مسائل مختلفی دست و پنجه نرم کردند که که می‌توان به وضعیت بازار، افزایش قیمت ها، کمپین نخریدن و حتی انتخابات پیش‌روی اتاقی ها اشاره کرد.
گوشی‌های بلاک شده در رجیستری به کشورهای دیگر قاچاق می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: سخنگوی طرح رجیستری گفت: بعید به نظر می‌رسد گوشی‌هایی که در قالب اجرای طرح رجیستری بلاک شده‌اند، به کشورهای همسایه قاچاق شود.
نحوه هدیه دادن تلفن همراه در طرح رجیستری چگونه است؟
پایگاه خبری راد: از سال گذشته، به منظور جلوگیری از قاچاق گوشی، ثبت و شناسایی و اعمال سیاست روی تجهیزات دارای سیم‌کارت یا طرح رجیستری تلفن همراه لازم الاجرا شد و همزمان سوالاتی برای دارنگان و خریداران گوشی مطرح شد.
دلایل به تاخیر افتادن ثبت گوشی‌های سامسونگ
پایگاه خبری راد: به گفته وزیر ارتباطات به‌دلیل احتمال سودجویی‌هایی به وجود آمده، پیش‌بینی می‌شد تا قمیت گوشی‌ سامسونگ بالاتر برود و باعث شود تا درمورد موفقیت طرح رجیستری، فضاسازیی‌هایی صورت گیرد و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا طرح ثبت نام این برند به بعد عید موکول شود.
رجیستری اثر کرد/رشد ۹۵ درصدی واردات رسمی موبایل
پایگاه خبری راد: آمارهای ارائه شده از سوی گمرک گویای آن است که به دنبال اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه واردات رسمی این کالا بیش از ۹۵ درصد رشد داشته است.
افزایش تعداد وارد کنندگان مجاز برای جلوگیری از انحصار
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه لوازم صوتی تصویری و موبایل اعلام کرد که طرح رجیستری تلفن همراه با رفع نواقصش در حال پیشرفت است و پیشنهاد می شود که تعداد واردکنندگان مجاز را برای جلوگیری از انحصار بازار به چند برابر افزایش دهیم.
ضرر کسب و کارها را از فیلترینگ بررسی می‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات گفت: بتصمیمات این چنینی می‌تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد و اگر چه همه کسب و کارها وابسته به پیام رسان‌ها نیستند، اما باید تلاش کنیم حداقل چالش را برای کسب و کارهای نوپا ایجاد کنیم.
گرانی برند های موبایل را چگونه کنترل کنیم؟
پایگاه خبری راد: در شرایطی که آغاز طرح رجیستری تلفن همراه راهی را برای منفعت‌طلبان باز کرد که قیمت گوشی‌ها را با توجیه رجیستر کردن آنها افزایش دهند، فروشگاه‌های اینترنتی که نظارت قانونی روی آنها انجام می‌شود، از افزایش قیمت جلوگیری کرده تا به از بین بردن حباب قیمتی که وزیر ارتباطات هم به آن اشاره کرد، کمک کنند.
آینده حوزه ارتباطات با رجیستری
پایگاه خبری راد: اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، اضافه شدن تعرفه گمرک به قیمت گوشی‌ها، راه اندازی سامانه تعیین رسمی یا قاچاق بودن تلفن‌های همراه، جهش محسوس حوزه ICT در برنامه ششم و برنامه‌ریزی ارتباطاتی‌ها برای برگزاری بهتر اربعین از مهمترین اخبار حوزه ICT در هفته‌ای بود که گذشت.
صفحه قبل | صفحه بعد