19:41 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات مواد خام

ارزیابی مثبت آغاز عرضه سنگ آهن در بورس کالا با اعمال دو پیشنهاد
نماد برتر- مدیرعامل چادرملو با ارزیابی مثبت آغاز عرضه سنگ آهن و سایر محصولات معدنی در بورس کالا گفت: این اقدام با رعایت ملاحظاتی به نفع همه خواهد بود.
از عرضه سنگ آهن در بورس کالا استقبال می‌کنیم/ توسعه صنعت با همدلی زنجیره تولید فولاد
نماد برتر- ناصر تقی زاده مدیرعامل چادرملو با مثبت ارزیابی کردن آغاز عرضه سنگ آهن و سایر محصولات معدنی در بورس کالا گفت: ورود سنگ آهن به بورس کالا اقدام مثبتی برای این صنعت است که البته با رعایت ملاحظاتی این رویداد به نفع همه خواهد بود. در این زمینه یا باید به شرکت های معدنی اجازه داده شود تا محصولات شان را همسو با نرخ های جهانی بفروشند و یا امکانی فراهم شود تا تنها واحدهای تولیدکننده امکان خرید سنگ آهن از بورس را داشته باشند که با در نظر گرفتن این دو مورد، بدون شک اتفاقی مبارک از طریق بورس کالا رقم می خورد.
عاملی که رفتار بورس را منطقی می‌کند
نماد برتر- بازار سهام در هفته‌ای که گذشت گرچه با امید و ترس سپری شد، اما با نزدیک شدن قیمتها به ارزش ذاتی، میل به منطقی شدن و تعادل در بازار را انتظار کشید.
تصویب ایجاد محدودیت برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد: با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، ایجاد محدودیت برای مشوق های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه ای تصویب شد.
ایجاد محدودیت‌ برای مشوق‌های صادراتی مواد خام تصویب شد
نماد برتر- طبق اعلام معاون طرح و برنامه وزارت صمت، با پیشنهاد این وزارتخانه و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، ایجاد محدودیت برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای تصویب شده و گامی در جهت تکمیل زنجیره ارزش و فاصله‌گیری از خام‌فروشی برداشته خواهد شد.
تصویب تداوم معافیت مالیاتی تولیدکنندگان فرش دستباف در کمیسیون اقتصادی دولت
نماد برتر- رییس مرکز ملی فرش ایران از ظرفیت اشتغال زایی دو میلیون نفری قالیبافی در کشور خبر داد و گفت: براساس پیگیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز ملی فرش ایران و تشکل های فعال فرش دستباف در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت، معافیت ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم کارگاه های فرش دستباف به قوت خود باقی ماند.
دلارهایی که برای پوره و گربه می‌رود!
پایگاه خبری راد: علیرغم اینکه در شرایط فعلی اقتصاد، چگونگی دخل و خرج ارزی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد، آمارها چیز دیگری می‌گوید؛ چراکه در مواردی ارز آن هم از نوع دولتی برای واردات محصولات لوکس و غیر ضرور از جمله غذای سگ و گربه و پوره میوه از جیب کشور رفته و در ازای آن قرار است ارزهایی حاصل از صادرات محصولات آب‌بر و یارانه‌بر کشاورزی به کشور بیاید که اگر بیاید...
۳۷ هزار واحد تولیدی موفق به جذب تسهیلات رونق تولید شدند
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: ۳۷ هزار واحد تولیدی در کشور موفق به جذب ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید شدند.
خام فروشی مواد معدنی متوقف می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این وزارتخانه موافق خام فروشی نیست و در سال رونق تولید حتماً باید مواد معدنی را در داخل کشور به ارزش افزوده تبدیل و سپس صادر کنیم.
زور دلالان از دلار هم بیشتر است
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت برخی اقلام اساسی در کشور که تولید آنها کمترین ارتباط را با قیمت ارز دارد مساله‌ای است که درماه‌های گذشته باعث ایجاد سختی‌هایی در تامین معاش مردم شده است؛ امری که به نظر می‌رسد برای بررسی آن باید به عملکرد دستگاه‌های داخلی پرداخته شود.
احتمال کاهش تولید محصولات آلومینیوم!
پایگاه خبری راد: اگر راه حلی برای مشکل کمبود مواد اولیه صنایع محصولات آلومینیوم در نظر گرفته نشود، احتمال کاهش ۲۵ درصدی تولید در ماه‌های آینده وجود دارد.
ریزش طبقات متوسط مردم به زیر خط فقر
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان معتفد است: سیاست رهاسازی قیمت ارز منجر به تورم شدید خواهد شد و هم رکود مزمن را که با وجود تلاش‌های دولت در چند سال گذشته دامن اقتصاد کشور را رها نکرده است، تشدید کرده و تعطیلی یا ورشکستگی واحدهای تولیدی به خصوص در بخش صنعت و خدمات را در پی خواهد داشت.
ارزهای صادراتی جزو اموال عمومی است/مدافعان آزادسازی نرخ ارز حالا پاسخگو باشند
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان این‌که ارزهای حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها، معادن و فلزات مبتنی بر دارایی‌های بین نسلی و اموال عمومی هستند، توزیع این ارزها با قیمت بازار آزاد را نادرست ارزیابی کرد.
تمجید صندوق بین‌المللی پول از عملکرد اقتصادی کشورهای آ.سه.آن
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد کشورهای مالزی، سنگاپور، تایلند، اندونزی و فیلیپین، از موفق ترین کشورهای نوظهور در مهار تورم بوده‌اند.
67 درصد بار تکفل مالیاتی بر دوش تولید و صادرکنندگان است
پایگاه خبری راد: نایب کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قاچاق و اقتصاد زیرزمینی متاسفانه تولیدکننده، صادرکننده و مردم ما را داغ کرده است.
صفحه قبل | صفحه بعد