22:39 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شوک ارزی

از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا تخلیه تومور اقتصادی
با حذف ارز ترجیحی، بازار سرمایه به ­عنوان ویترین بازار مالی کشور، از کاهش رانت و حذف نرخ‌های دستوری و در نهایت شکل‌گیری سرمایه‌گذاری ارزش محور و مبتنی بر تقاضای واقعی برخوردار خواهد شد.
آنچه بر ریال گذشت
نماد برتر- متغیرهای متعددی در سالهای اخیر باعث به عقب رانده شدن ارزش ریال شده اند. در این گزارش روند کاهش ارزش پول ملی طی سالهای بعد از پیروزی انقلاب و عوامل موثر بر آن بررسی شده و راهکارهای موجود برای تقویت آن نیز برشمرده شده است.
فرار سرمایه های خارجی از ترکیه
نماد برتر- همزمان با تشدید تنش های ژئوپلتیکی، سرمایه گذاران خارجی در حال بیرون کشیدن پول خود از بازارهای مالی ترکیه هستند.
عرضه نیم میلیارد دلاری در سامانه نیما
نماد برتر- جریان معاملات ارزی بین صرافان طی سه روز اول هفته، از این حکایت داردب که حدود ۵۰۰ میلیون دلار با میانگین نرخ حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در سامانه نیما عرضه و معامله شده است.
پیشنهادات یک اقتصاددان برای عبور از تحریم
پایگاه خبری راد: رییس بخش اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان در زمینه پیشنهاد اینکه دیگر ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی داده نشود، عنوان کرد: اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی فقط رانت و فساد ایجاد کرد و به‌جای آن که در زندگی مردم اثر بخش باشد، ضد رفاه مردم شد و مردم کالای با قیمت پایین در جامعه دریافت نکردند، درنتیجه به نظر می‌رسد که این ارز برای یکسری شرکت‌ها یا توزیع‌کنندگان رانت ایجاد کرد که قطعا این روش درست اقتصادی نبود.
دلیل بی‌اعتنایی فردوسی به ترامپ چیست
پایگاه خبری راد: از پس سومین روز اعلام خبر لغو معافیت نفتی ایران اوضاع در خیابان فردوسی، قلب ارزی ایران عادی است.
به وزارت صنعت اختیارات خاص داده شود
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران تاسیس صندوق بیمه و بانک‌های خاص برای بخش صنعت را از جمله راهکارهای رونق تولید عنوان کرد و گفت که با توجه به اینکه در حال حاضر تحریم‌ به صنایع و تولید کشور حمله کرده، باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت اختیارات خاص داده شود.
ورود مجلس به موضوع افزایش قیمت لوازم خانگی/ اتفاقات ماه‌های اخیر موجب تقویت تولید ملی شده است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به انتشار اخباری در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی در سال آینده گفت: مجلس در صورت افزایش قیمت‌ها ورود می‌کند؛ ما امیدواریم تنها موضوع یک خبر غیرکارشناسی باشد اما اگر چنین اتفاقی بیفتد، مجلس ورود می‌کند.
سهام عدالت و بانکداری بدون ربا موضوع صحبت پورابراهیمی با مراجع
پایگاه خبری راد: ‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون بانک مرکزی ما مربوط به سال ۱۳۵۱ است، و قانون عملیات بانکی بدون ربا نیز مربوط به سال ۱۳۶۲ است، اظهار کرد: بازنگری در این قوانین پس از چندین دهه نیازی مبرم بود که ما به آن ورود کردیم.
 قیمت‌ کالاهای غیراساسی تا پایان سال کاهش می یابد!
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: راه حل همه مشکلات، وجود نرخ ثابت ارز است و تمام تلاشمان را می کنیم در بودجه ۹۸ ارز تک نرخی در همه کالاها تعیین کنیم و یکسان سازی نرخ ارز راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.
به هم ریختن تنظیمات صادرات!
پایگاه خبری راد: پور ابراهیمی گفت: اولین اشکالی که به دولت و بانک مرکزی وارد است، صدور بخشنامه‌های متعدد در حوزه صادرات است که تنظیمات صادرات را به هم ریخته است.
 قیمت بیت کوین، در حال حاضر به رکورد کمترین میزان ارزش خود رسیده است
پایگاه خبری راد: ارزش ارز دیجیتالی بیت‌کوین هم‌چنان رو به کاهش است و به گفته کارشناسان ادامه شیب نزولی آن، شوک جدیدی به سرمایه‌گذاران و بازار ارزهای دیجیتالی وارد خواهد کرد.
افزایش حقوق 3 ماه آخر  کارمندان!
پایگاه خبری راد: پور ابراهیمی، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها دولت می‌تواند حقوق‌ها را در سه ماهه آخر سال افزایش دهد کما این‌که دولت برای سال آینده هم برنامه پیشنهادی دارد.
هزینه تعمیر واگن چند برابر شده است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا معتقد است با توجه به شوک ارزی اخیر و عدم حمایت لازم از شرکت‌های حمل و نقل ریلی شرایط برای آن‌ها بسیار دشوار شده و درصورتی که حمایت‌های لازم صورت نگیرد، عملا بسیاری از برنامه‌ها امکان اجرا نخواهند داشت.
کاهش چراغ خاموش نرخ پروازهای خارجی+قیمت
پایگاه خبری راد: چند هفته پس از شوک قیمتی به وجود آمده در بازار بلیت پروازهای داخلی و خارجی، آرامشی نسبی در این بازارها حکمفرما شده است.
صفحه قبل | صفحه بعد