00:49 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورش

از تابستان بی‌برق تا زمستان بی‌گاز
همان طور که در فصل تابستان، افزایش مصرف برق بسیاری از شرکت‎ها را دچار خاموشی کرد و به روند تولید آن‎ها ضربه زد، در فصل زمستان نیز کشور با وجود داشتن ذخایر فراوان، توان استخراج گاز کافی برای مصرف داخلی خود را ندارد و به ناچار برخی از صنایع با قطع مصرف گاز مواجه خواهند شد و تولیدات آنان کاهش خواهد یافت.
دوئل سخنرانی رئیسی و بایدن در بازار ارز
در آخرین روز تابستان اخبار سیاسی و برخی تصمیم ها در خود محدودیت انتقال ریالی نقش اول را در بازار ارز و روند قیمت دلار دارند.
کاهش قیمت دلار
نماد برتر - ارزش دلار مقابل ارزهای مهم کاهش پیدا کرد.
دومین صعود متوالی دلار
نماد برتر - ارزش دلار جهانی در مقابل بیشتر رقبا برای دومین روز متوالی بالا رفت.
حرکت بورس های غربی بر خلاف جهت بازار سرمایه داخلی
نماد برتر - تمامی شاخص های مهم بورسی در اروپا و آمریکا صعود کردند.
ترامپ در دومین طرح استیضاح مجلس سنا تبرئه شد / سه واکنش
نماد برتر- ترامپ در دومین طرح استیضاح مجلس سنا به دلیل تحریک به شورش هواداران و حمله به مجلس با ۱۰ رای کمتر از حد نصاب ۶۷ رای ، تبرئه شد .
تلاش دموکرات‌ها برای حذف همیشگی ترامپ از سیاست آمریکا
نماد برتر- نمایندگان دموکرات‌ در حال بررسی راهکاری برای جلوگیری از روی کار آمدن دوباره ترامپ در عرصه سیاسی با استفاده از متمم ۱۴ قانون اساسی آمریکا هستند.
طرح استیضاح ترامپ تصویب شد / اولین رئیس جمهور با دو استیضاح
نماد برتر- مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۲ رای موافق ، طرح استیضاح ترامپ را تصویب کرد تا وی اولین رئیس جمهوری باشد که دو بار استیضاح می شود .
اوپک پلاس ۲۰۲۱ را با افزایش تولید آغاز می‌کند؟
نماد برتر- با پایان یکی از پرآشوب ترین سالها در تاریخ بازار نفت، اوپک پلاس در سال ۲۰۲۱ با وضعیت ظریفتری روبرو شده است.
دلار ۲۰۲۰ را صعودی تمام کرد
نماد برتر- ارزش دلار مقابل بسیاری از ارزهای جهانی افزایش یافت.
بازی موش و گربه دولت و سهامداران حقیقی
نماد برتر- گاهی می‌مانیم که این حجم از بی‌سوادی و کج‌اندیشی از کجا وارد بازار سرمایه کشور شده است به‌طوری که اساسا تمام اهداف و اساسنامه‌های منتشر شده و نشده بازار سرمایه را زیر سوال می‌برد.
تنش‌های داخلی در اوپک پلاس بالا گرفت
نماد برتر- آنچه که به نظر می رسید یک دیدار آرام وزیران نفت اوپک پلاس برای تمدید محدودیت عرضه در سال میلادی آینده باشد، با اعلام گلایه های برخی از تولیدکنندگان عضو این گروه با مشکل برخورد کرده است.
ریزش ۳۹ درصدی صادرات انرژی قطر
نماد برتر- ارزش صادرات انرژی قطر در سه ماهه سوم امسال تحت تاثیر کاهش ۳۸.۵ درصدی صادرات محصولات و کالاهای انرژی، ۳۵.۵ درصد کاهش داشت.
امارات خروج از عضویت اوپک را بررسی می‌کند
نماد برتر- اختلاف امارات متحده عربی با متحدانش در اوپک بالا گرفته و مقامات این کشور فایده عضویت در این گروه را زیر سوال برده و حتی خروج از آن را بررسی کرده اند.
ترخیص لوازم خانگی "بوش" داد تولیدکنندگان را درآورد!
نماد برتر- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ضمن اعتراض به بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) که به مجوز واردات لوازم خانگی شرکت بوش اعتراض نکردند، گفت: با وجود اینکه ماه‌ها طول کشیده تا به مواد اولیه و قطعات لوازم‌خانگی ارز تخصیص داده شود و همه تولید کنندگان از عدم تخصیص و تأخیر در تخصیص ارز گله‌مند هستند، ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی خارجی در آستانه ترخیص است.
صفحه قبل | صفحه بعد