21:47 | پنجشنبه 14 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
ترامپ در دومین طرح استیضاح مجلس سنا تبرئه شد / سه واکنش

1399/11/26 10:12

ترامپ در دومین طرح استیضاح مجلس سنا تبرئه شد / سه واکنش

نماد برتر- ترامپ در دومین طرح استیضاح مجلس سنا به دلیل تحریک به شورش هواداران و حمله به مجلس با ۱۰ رای کمتر از حد نصاب ۶۷ رای ، تبرئه شد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر به نقل از ان‌بی‌سی، دومین طرح استیضاح ترامپ به دلیل تحریک به شورش در مجلس سنا برگزار شد اما رای کمتر از دوسوم نمایندگان ، وی تبرئه شد . در این رویداد 57 نماینده به گناهکار بودن ترامپ رأی دادند که کمتر از حدنصاب موردنیاز برای استیضاح (67 رأی) بود . 43 نماینده هم به این طرح رای منفی دادند .


براساس این گزارش، دموکرات‌ها برای محکوم کردن ترامپ علاوه بر رای موافق تمام نمایندگان این حزب در سنا شامل 48 نماینده دموکرات بعلاوه دو نماینده مستقل نزدیک به دموکرات‌ها به رای موافق حداقل 17 نماینده جمهوری‌خواه نیاز داشتند اما فقط  7 نماینده این حزب به استیضاح رأی موافق دادند .


بعد از این رویداد ، ترامپ با صدور بیانیه ایی اعلام کرد : هیچ رئیس‌جمهور آمریکا مانند این استیضاح را تجربه نکرده بود اما جنبش تاریخی، وطن‌پرستانه و زیبای آمریکا تازه آغاز شده و اقدامات زیادی پیش رو است. بنابراین بزودی با نگاه به آینده ایی روشن و نامحدود برای آمریکا در صحنه ظاهر خواهم شد .


نانسی پلوسی رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا هم اعلام کرد: در این شاهد عده نماینده جمهوری‌خواه بزدل بودیم که با عدم محکوم کردن ترامپ از قانون اساسی، کشور و مردم دست کشیدند.


 رهبر دموکرات‌های سنا هم گفت : عدم محکومیت ترامپ به عنوان رأی ننگین و بدنامی در تاریخ سنای آمریکا ثبت خواهد شد.