18:54 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شفاف

خنثی‌سازی اهداف بورس کالا به اسم کنترل بازار
نماد برتر- عدم شفافیت، نوسانات قیمتی و ریسک‌های مختلف در بازارهای سنتی باعث شد بورس کالا ایجاد تا مشکلات مربوط به عدم شفافیت و نوسانات قیمتی مرتفع شود اما بعضاً به اسم کنترل بازار اهداف بورس کالا محقق نمی‌شود و زمینه ناکارآمدی سیستم مبادلات در کشور رقم می‌خورد.
رفع محدودیت‌ ریزساختارها به کمک قوانین بازدارنده در دست‌کاری قیمتی
نماد برتر- مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری «دانایان» معتقد است: بنابر علم اقتصاد، بازاری کاراتر و واقعی‌تر می‌شود که در آن محدودیتی وجود نداشته باشد، براین اساس اکثر بازارهای مالی دنیا بر نبود هرگونه محدودیت برای افزایش نقدشوندگی و شفافیت آن بازار معتقدند، اما باید در نظر داشت رفع محدودیت‌ها باید به دنبال تبیین قوانینی باشد که به نوعی از بازارسازی‌ و دست‌کاری‌های قیمتی نیز جلوگیری کند.
نرخ صادرات "سکرد" افزایش حق گمرکی را پوشش می دهد
نماد برتر- شرکت سیمان کردستان درخصوص نرخ عوارض گمرکی بخشنامه وزارت صمت شفاف سازی کرد.
تاثیر داده های اقتصادی چین بر طلای جهانی
نماد برتر- در شرایطی که ادامه همه‌گیری کرونا در چین موجب بروز محدودیت‌های گسترده‌تری حتی نسبت به شروع همه‌گیری‌ها در سال ۲۰۲۰ شده است، قرنطینه‌های اخیر در چین به نسبت خطر بزرگ‌تری برای تورم جهانی امروز به شمار می رود چرا که داده‌های تجاری نشان می‌دهد که جهان بیشتر به کالاهای چینی وابسته شده است.
افزایش ۱۰۹ درصدی درآمد فروش "سخزر"
نماد برتر- شرکت سیمان خزر در خصوص علت سودآوری توضیح داد.
روزهای روشن پیش روی بازار سرمایه با کمک مجموعه اقدامات سازمان بورس
نماد برتر- مجموعه اقداماتی که در چند ماه گذشته توسط سازمان بورس انجام شد، باعث می شود تا بازار بتواند در معاملات خود به روزهای روشنی دست پیدا کند.
اما و اگرهای امضا قرارداد بین صندوق توسعه ملی با صندوق تثبیت
نماد برتر- در حال حاضر مطابق یکی از بندهای مندرج در پیش نویس قرارداد، صندوق توسعه ملی پرداخت ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مبلغ ۵۱۰ میلیارد دلار را منوط به دریافت مطالبات خود از سازمان امورمالیاتی کرده، که صندوق ثبیت مطابق جایگاهی که در آن قرار گرفته امکان پذیرش چنین مسئله‌ای را ندارد.
وقتی شخصیت مدیرعامل قابل معامله می‌شود!
نماد برتر- صندوق مبتنی بر شخصیت (ROC ETF) با سرمایه‌گذاری در سازمان‌های شخصیت‌محور به دنبال افزایش سرمایه بلندمدت است و شرکت‌های آمریکایی مدیران عاملی که دارای شخصیت اخلاقی قوی هستند را هدف این سرمایه‌گذاری خود قرار داده است.
تسهیل تامین مواد اولیه حوزه فولاد و پتروشیمی با عرضه در بورس کالا
نماد برتر- مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران گفت: در کنار زنجیره تولید محصولات فولادی، عرضه محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا انجام می‌شود و برای محصولاتی که کمبود تولید دارند، وزارت صمت با همکاری وزارت نفت درصدد است تا از طریق واردات اقلام دارای کمبود توسط واحدهای تولیدکننده اقدام کند.
پیشنهاد شرکت بورس تهران برای تغییر دامنه نوسان در سال ۱۴۰۱
نماد برتر-بعد از نوسانات شدید ایجاد شده در بورس طی ٢ سال گذشته، اقدامات زیادی برای بازگشت آرامش به بازار و در راستای ایجاد تغییر در مسیر شاخص بورس در دستور کار مسوولان ارشد بازار سرمایه قرار گرفت؛ این در حالی است که با وجود تصمیمات اتخاذ شده به نفع معاملات بورس اما هیچ یک از آنها نتوانست با تاثیری مثبت بر روند بازار همراه شود و زمینه ساز روزهای خوش در بین سرمایه گذاران بازار سرمایه شود.
سود فسخ قرارداد "شپدیس" در کجا می‌نشیند!
نماد برتر- چرا زمانی که خودتان را تعیین کننده نرخ اوره می‌دانید با شرکت‌هایی قرارداد امضا و محصول پیش فروش می‌کنید که پس از تغییرات قیمتی از معامله با شما سر باز زنند؟
گواهی صرفه‌جویی انرژی، فرصتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان
نماد برتر- مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: نخستین اقدامی که می‌توان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان انجام داد، موضوع مربوط به گواهی صرفه جویی انرژی است که به عنوان ابزاری جدید با همکاری سازمان مدیریت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده و در بورس انرژی ایران عملیاتی می‌ شود.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
تامین مستمر نقدینگی بخش تولید از مسیر بورس کالا
نماد برتر- حضور و عرضه در بورس کالا به بنگاه‌ها کمک می‌کند، برنامه مشخص و چارچوب داری برای مدیریت نقدینگی شرکت داشته باشند.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
صفحه قبل | صفحه بعد