08:55 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرمایه های سرگردان

بازار سرمایه؛ پذیرای حمایت نه دخالت
در دولت جدید نباید دخالتی در بورس و خلق نقدینگی به نیت حمایت از سهامداران صورت گیرد، چون در هیچ جای دنیا این موضوع در دستور کار نیست.
خروج سرمایه های سرگردان از بازار طلا
سرمایه های موجود در بازار طلا با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه از این بازار خارج می شود، اما این اتفاق بعد از مشخص زمان و چگونگی این قانون رخ می دهد.
مالیات بر خانه های خالی؛ گرانی به همراه دارد!
نماد برتر - یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که جریمه‌های مالیاتی برای واحدهای خالی از سکنه ممکن است در کوتاه مدت منجر به عرضه این واحدها و کنترل نسبی قیمتها شود اما در بلندمدت تاثیر منفی بر حوزه ساخت و ساز دارد و به رشد قیمتها منجر خواهد شد.
رکود در بازار مَسکن تا چه زمانی ادامه دارد؟
نماد برتر - تقریبا دو ماه است که بازار مسکن به ثبات قیمت و رکود معاملات رسیده و بررسی های غیررسمی نشان می دهد نرخ افت ماهانه در تهران از ۱.۱ درصد که در آذرماه رخ داد به ۳.۵ درصد در دی ماه رسیده و در این شرایط، خریداران در انتظار افت بیشتر قیمتها هستند.
تصور اشتباه از ریزش شاخص و پیش بینی بازپس گیری کانال ۱.۵ میلیونی
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه تصور اشتباه سهامداران از ریزش شاخص و اثر سه عامل بر روند صعودی بازار ، بازپس گیری کانال ۱.۵ میلیونی در چند روز آینده را پیش بینی کرد.
توصیف اوضاع بورس و درخواست پرهیز از آزمون و خطاهای مکرر
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با توصیفی از اوضاع بورس از دولت و مسئولان خواست از آزمون و خطاهای مکرر و تصمیم های هیجانی و لحظه ای پرهیز کنند تا راه بازار مشخص شود .
بازارسرمایه همچنان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بلند مدت
نماد برتر- عضو هیات مدیره بورس تهران: به طور کلی آنچه باعث هیجانات بورس چه به سمت بالا و چه به سمت پایین می‌شود، عدم اطلاع سرمایه‌گذاران بورسی از ارزش گذاری معقول و منطقی سهام است که این هم می‌تواند نقشی در صعود و ریزش بازار بورس داشته باشد.
افشای سود هزار میلیاردی سهامدار حقوقی‌ وابسته به دولت
نماد برتر-عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به خروج از زیان بسیاری از بانکهای ورشکسته بورسی و نمونه‌ای از تخلف شرکت حقوقی از اصلاح ساختار بورس خبر داد و گفت:مسئولانی و متخلفین مجازات می شوند.
کف سقوط بورس کجاست؟
نماد برتر- دامنه کاهش های پی در پی شاخص کل بورس به هفته جاری نیز کشیده شد و بازار سرمایه در آخرین روز کاری، بعد از مدت ها به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عقب گرد کرد، اتفاقی که برای بسیاری از تحلیلگران قابل پیش بینی نبود و بسیاری از کارشناسان هم درمورد اینکه این کاهش تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد هیچ تحلیلی ندارند.
۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری صنعت و معدن در بورس راه‌اندازی می‌شود
نماد برتر-زرندی: «راه‌اندازی ۷ هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و ۳ هلدینگ در بخش معدن هدف‌گذاری شده و گام‌های اولیه با اعمال ملاحظات قانونی در این خصوص برداشته شده که به زودی عملیاتی می شود.»
انتقاد از انتظار بازدهی روزانه ۵ درصدی در بورس / اطلاعات ناقص همتی و چند سئوال
نماد برتر- رییس بانک مرکزی با انتقاد از عدم سرمایه گذاری بلندمدت و انتظار کسب بازدهی روزانه ۵ درصدی در بورس گفت: با این درخواست بستر رشد اقتصادی از بین رفته است !!!
قیمت دلار چه تاثیری روی روند معاملات می‌گذارد
نماد برتر- از دید تحلیلگران جداول فروشندگان و خردیداران امروز نیز دنبال میشود و البته برخی سناریوها حکایت از دیدنی شدن این تقابل در ساعات معاملاتی امروز دارد.
ظرفیت بی نظیر صنعت بیمه
نماد برتر - کاهش هزینه های مبادلاتی و بهبود فضای کسب و کار دو مأموریت مهم صنعت بیمه در کشور است که با جدیت از سوی نهاد ناظر و فعالان این صنعت دنبال می‌شود.
هدایت نقدینگی به ساخت مسکن از مسیر بورس کالا/ پیش فروش متری مسکن برای جوانان جذاب است
نماد برتر- بند ۱۹ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر ایجاد بسترهای شفاف‌سازی اقتصادی و جلوگیری از زمینه‌های بروز رانت و فساد در اقتصاد تاکید دارد که در همین راستا عرضه اموال دولتی در مکانیسمی شفاف و قابل نظارت برای همه مردم در دستور کار قرار گرفته است. از این رو هفته گذشته نخستین ملک در بورس کالای ایران به شکلی شفاف مورد معامله قرار گرفت تا رفته رفته واگذاری اموال و املاک دولتی به شیوه مزایده که همواره دارای ابهام و شائبه بود جای خود را به تالاری شفاف و شیشه ای دهد.
خرید و فروش طلا در بازار تبریز متوقف شد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز گفت: میزان خرید و فروش مصنوعات طلا و تولید داخلی در بازار تبریز در حد صفر است.
صفحه قبل | صفحه بعد