02:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سدهای تهران

همزمان با بحان کرونا، بی‌آبی نیز به تهران رسید!
نماد برتر - از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۳۵ میلی متر بارندگی در حوزه عملکرد استان تهران به ثبت رسیده که این میزان بارش در مدت مشابه سال آبی گذشته ۴۰۱ میلی متر بوده و اکنون استان تهران با کاهش ۴۱ درصدی بارش ها مواجه است.
بحران آب هنوز وجود دارد؟
نماد برتر- زمستان امسال وضعیت بارش‌ها مطلوب بود و حتی در برخی نقاط شاهد بارش برف نیز بودیم اما با این وجود همچنان در برخی استان‌ها میزان بارنگی‌ها منفی اعلام شده است.
وضعیت آب سدهای تهران بهتر شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت مخازن سدهای تهران، اظهار کرد: مخازن سدهای تهران حدود ۹۹۳ میلیون مترمکعب آب دارند که نسبت به سال قبل حدود ۳۳۰ میلیون مترمکعب بیشتر است.
تهران زیر سایه اجرای کدام طرح‌ها بی‌آب نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: این موضوع که کارشناسان می‌گویند در آینده نه چندان دور سایه بحران آب بر سر تهران سنگینی خواهد کرد، جدید نیست؛ آینده ترسناکی که برای تغییر آن چند طرح نیز معرفی شده است اما همگی در نیمه راه متوقف شده‌اند و این موضوع بحران را جدی‌تر کرده است.
تخلیه ۳ سد تهران به دلیل احتمال وقوع باران‌های سیل آسا
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از تخلیه سه سد کرج، لتیان و ماملو به دلیل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در مورد احتمال وقوع باران‌های سیل آسا خبر داد.
جدیدترین وضعیت ذخیره سدهای ایران
پایگاه خبری راد: ذخیره سدهای ایران زیر سایه بارندگی‌های اخیر افزایش یافت؛ به طوری که ورودی مناسب به مخزن سدها موجب شده تا از میان ۱۷۸ سد بزرگ، تعداد ۸۶ سد مهم که حدود ۶۰ درصد از ظرفیت کل مخازن سدهای ایران را شامل می‌شوند، بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پرشده باشند. هم اکنون ۴۱ سد بین ۷۰ تا ۹۰ درصد، ۲۱ سد بین ۵۰ تا ۷۰ درصد، چهار سد بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و ۲۶ سد کمتر از ۴۰ درصد آب ذخیره شده دارند.
افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
پایگاه خبری راد: در پی بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری میزان ورودی به سدهای پنجگانه استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون با رشد ۹۵ درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسیده است.
سدهای ایران برای مواجهه با سیلاب آماده شدند؟
پایگاه خبری راد: افزایش بی‌سابقه بارندگی‌ها در ایران موجب شد میزان نزولات سال آبی جاری حدود ۱۷۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۴۵ درصد نسبت به میانگین ۵۰ ساله افزایش داشته باشد که عمده این بارندگی‌ها مربوط به مقاطع زمانی اخیر بوده که توانست ذخیره فعلی سدهای ایران را به ۵۱ میلیارد مترمکعب برساند.
وضعیت سدهای تهران پس از بارندگی های اخیر
مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، وضعیت ذخایر سدهای تهران را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر سدهای تهران در شرایط مناسبی قرار گرفته‌اند؛ به‌گونه‌ای که بر اساس آخرین آمار، میزان ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی را داشته است.
آخرین وضعیت سدهای تهران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: وضعیت مخازن سدهای پنج گانه تهران به گونه ای است که باران های چند روز اخیر نمی تواند مشکل خاصی را برای این سدها به وجود آورد و خوشبختانه در حال حاضر در تمام سدهای تهران شاهد پایداری هستیم.
۶۴ درصد مخازن سدهای ایران پر شد
پایگاه خبری راد: معاون آب و آبفای وزیر نیرو از افزایش ۳۱ سانتی‌متری تراز سطح دریاچه ارومیه در پی بارش‌های اخیر کشور خبر داده است.
 نگرانی‌ بابت سدهای تهران وجود ندارد
پایگاه خبری راد: استاندار تهران تاکید کرد که شهروندان نگرانی‌ بابت سدهای استان نداشته باشند.
کدام مناطق تهران در معرض فرونشست زمین قرار دارند؟
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: در مناطق ١٦،١٧،١٨، و ١٩ شهرداری تهران و شهرستان‌های اسلام شهر، چهاردانگه، صبا شهر، نسیم شهر، شهریار و کهریزک بیش‌تر از سایر بخش‌های استان تهران در معرض فرونشست زمین هستند.
بارندگی‌های اخیر صرف جبران تراز منفی ذخایر سدها شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که طی دو ماه اخیر ذخایر برفی سدهای استان تهران از وضعیت خطرناک خارج شده است، گفت: بارندگی‌های مناسب چند ماه اخیر صرف جبران کسری ۲۵۰ میلیون مترمکعبی سدهای تهران در سال آبی گذشته شده است.
بارش برف در تهران موضوع مهمی است!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که بارش بارندگی در تهران می‌تواند تا حدی چالش‌های موجود در حوزه تامین منابع آب را حل کند، گفت: موضوع مهم بارش برف است چراکه اگر در تهران شاهد بارش برف باشیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود، اما اگر برف نبارد، با مشکلاتی در این حوزه مواجه خواهیم بود.
صفحه قبل | صفحه بعد