00:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سبد غذایی

 اوضاع خنده‌دار لبنیات
نماد برتر- یک شهروند اراکی که از اوضاع نابسامان بازار لبنیات عصبانی است و به قول خودش برای رفع این مشکل هم دستش به جایی نمی رسد، می گوید " کار به جایی رسیده که فقط می توانیم به این اوضاع بخندیم!"
کی میگه مرغ نمی پره؟!
نماد برتر- مدتی است بازار مرغ و تخم مرغ دچار نوسان شده و قیمت ها سر پایین آمدن ندارند، چند روز پیش مرغ با قیمت حدود 17 هزار تومان به فروش می‌رسید، اما در حال حاضر قیمت این کالای اساسی به بیش از 20 هزار تومان رسیده و در این روزهای تلخ کرونایی اوقات مردم را تلخ تر کرده است، برخی که توان دارند به ناچار با همین قیمت ها خرید می‌کنند و برخی که اقشار ضعیف تر جامعه محسوب می‌شوند چشم انتظار کاهش قیمت هستند تا شاید مرغ به سفره هایشان برگردد.
مرغ‌هایی که ارزن در خواب می‌بینند
نماد برتر- مرغ، این گوشتی که همواره در نبود گوشت قرمز زینت بخش سفره‌ها بود، اکنون در بازار گرانی به سر می‌برد و گویا این خوراکی نیز در حال پرکشیدن از سفره‌هایمان است، وقتی دنبال این گرانی را می‌گیریم به کمبود نهاده‌ها می‌رسیم.
حقوق ماهانه یک کارگر  در کمتر از ۱۰ روز تمام می‌شود/گوشت که هیچ پنیر هم نمی‌توانند بخرند
نماد برتر- عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار با بیان اینکه اختلاف میان هزینه‌های خانوار کارگری و دستمزد کارگران حداقل به پنج میلیون تومان رسیده است، گفت: با حقوق‌های کنونی و دستمزد امسال، یک خانواده کارگری حتی ۱۰ روز از ماه هم نمی‌تواند زندگی کند.
عمده‌ترین اقلام غذایی در شهرها و روستاها کدامند؟
نماد برتر- نتایج یک مطالعه نشان داد که الگوی تقاضای مواد غذایی در مناطق شهری و روستایی متفاوت است. همچنین مشخص شد سطح تحصیلات سرپرست خانوار، اندازه خانوار، سن، جنسیت و محل سکونت تاثیر زیادی بر تقاضای گروه‌های مختلف موادغذایی دارد.
میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است
نماد برتر- پری به دلیل از دست دادن همسرش سرپرستی خانواده را به عهده دارد، او با اشاره به اینکه در بسیاری موارد توان خرید میوه تازه برای فرزندانش را ندارد؛ می‌گوید: سه پسر ۱۰،۹ و ۱۵ساله من مثل همه بچه‌هایی که در سن رشد هستند، علاقه زیادی به میوه دارند ولی از توان مالی من خارج است که برای آنها میوه تازه بخرم چه برسد به خرید نوبرانه فصل‌ها.
آیا شیرهای مدت‌دار مواد نگهدارنده دارند؟
نماد برتر- یک کارشناس صنعت لبنیات گفت: هیچ ماده نگهدارنده‌ای در شیر مدت‌دار نیست و نوع فرآیندی که درفرآوری و بسته بندی شیر فرادما طی می شود، دلیل بالا بودن ماندگاری شیر است.
مردم ونزوئلا پول ملی را از مبادلات خود کنار گذاشته‌اند
پایگاه خبری راد: به دلیل بی ارزش شدن ارزش بولیوار ونزوئلا، مردم این کشور از دلار آمریکا و پزوی کلمبیا برای معامله استفاده می‌کنند.
کدام غذاها خود سرطانند؟
پایگاه خبری راد: مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: انتخاب تغذیه درست در سبد غذایی و حذف غذاهای فرآوری شده، پرچرب و پرنمک در پیشگیری از ابتلا به سرطان اهمیت دارد.
صادرات گوجه فرنگی و محصولات آن آزاد شد
پایگاه خبری راد: گمرک ایران در بخشنامه‌ای جدید از صادرات گوجه فرنگی و محصولات آن رفع ممنوعیت کرد؛ محصولی که این روزها و با کاهش نسبی قدرت خرید برخی اقشار، وزن بیشتری در سبد غذایی آنها پیدا کرده است.
 علل پیشرفت نکردن طرح مبارزه بیولوژیک در مزارع برنج
پایگاه خبری راد: مدیر گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: عمده‌ترین علل نداشتن پیشرفت طرح مبارزه بیولوژیک در مزارع برنج، عدم پذیرش این نوع مبارزه توسط کشاورزان و یا در صورت پذیرش، عدم ادامه این روش بوده است.
98 درصد تسهیلات را در جای دیگری سرمایه‌گذاری می شود!
پایگاه خبری راد: قانون کار سال ها است که به مسلخ برده شده است.
 «سبدهای حمایت غذایی»+ مبلغ پرداختی تا پایان سال به صورت چند مرحله‌ای توزیع می شود
پایگاه خبری راد: ۹ میلیارد تومان از طرف دولت برای توزیع سبدهای حمایتی غذایی در نظر گرفته شده است.
قدرت معیشت کارگران با ترمیم دستمزد برمی‌گردد
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: بسته حمایت غذایی دولت تنها هزینه خورد و خوراک خانوارها را جبران می‌کند و کارگران با دریافتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قادر به تامین هزینه ایاب و ذهاب، اجاره بهای مسکن و بهداشت و درمان نیستند.
کمک جبرانی دولت شامل حال کارگران می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از برگزاری جلسه شورای عالی کار در هفته آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با توجه به تاکید وزیر کار بر عقب‌ماندگی مزد کارگران، موضوع ترمیم دستمزد هرچه سریع‌تر در دستور کار شورای عالی کار قرار گیرد.
صفحه قبل | صفحه بعد