09:55 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سامانه ارزی

برخورداری ۱۹ هزار شعبه بانکی از تجهیزات و پشتیبانی الکترونیکی داخلی
نماد برتر- گروهی از محققان علاوه بر ساخت و راه‌اندازی سامانه ارزیابی هوشمند روسازی جاده‌ای و تجهیز و پشتیبانی تخصصی از بیش از ۱۹ هزار شعبه بانکی، موفق به ارائه راهکارهای نوین برای کنترل تردد جاده‌ای شدند.
از رمز یک‌بار مصرف برای احراز هویت کاربران تا کدهای دستوری برای غیرفعال‌سازی اینترنت آزاد
نماد برتر- اجرایی کردن رمز یک‌بار مصرف برای احراز هویت کاربران در هنگام فعال‌سازی سیم‌کارت، الزام قانونی اپراتورها به ارایه خدمات ارزش افزوده در قالب بسته‌های اعتباری، پیش‌بینی کدهای دستوری جهت غیرفعال‌سازی مصرف آزاد اینترنت، از اقداماتی است که در یک سال گذشته در راستای ایجاد شفافیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و تقویت فضای رقابتی سالم بین اپراتورها انجام شده است.
ایجاد سامانه ارزیابی و رصد وضعیت زنان و خانواده
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده از تصویب تبصره ۲ ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه کشور در هیات دولت خبر داد.
سامانه نیما برای مدیریت تقاضای ارز ضروری است
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برخی انتقادها درباره سامانه ارزی نیما، گفت: ممکن است برخی مشکلات در این باره وجود داشته باشد اما در شرایطی که کشور با تنگناهایی در خصوص ورود ارز به کشور مواجه است، اتخاذ تدابیری برای مدیریت تقاضای ارز، ضروری است.
دولت‌های خارجی با صادرکننده‌های‌ خود چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: اگر در نگاه نخست، افزایش قابل توجه نرخ ارز در ماه‌های ابتدایی امسال جز نگرانی و دلهره اقتصادی چیزی به همراه نداشت، اما پس از بازگشت ثبات نسبی به بازار، بسیاری از تحیلگران اقتصادی از لزوم توجه به یک ظرفیت مهم سخن گفتند؛ ظرفیت صادراتی که می‌تواند تهدید افزایش نرخ ارز را به فرصت تبدیل کند.
تاثیر بازار متشکل ارزی بر نرخ ارز
پایگاه خبری راد: شورای پول و اعتبار در هفته گذشته مقررات حاکم بر بازار متشکل ارزی را تصویب کرد و یک کارشناس بانکی شرایط معاملات در این بازار و شکل اداره آن در دنیا را تشریح کرد و گفت که شکل‌گیری این بازار به ثبات نرخ ارز کمک می‌کند.
ابعاد جدید دستورالعمل بانک مرکزی برای صادرکنندگان
پایگاه خبری راد: مدیرکل صادرات بانک مرکزی اعلام کرد که پیمان‌سپاری مدنظر بانک مرکزی مانند گذشته عمل نمی‌کند و صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به واردات اختصاص دهند.
راهکارهایی برای مدیریت برق در تابستان
پایگاه خبری راد: با هدف مدیریت مصرف برق توانیر طرحی با عنوان خرید تابستانه برق در برنامه دارد که از ظرفیت نیروگاه‌های موجود صنایع و مولدین خود تامین ادارات، سازمان ها، ارگان ها، بیمارستان ها و...استفاده و برق تولیدی این نیروگاه‌ها با را قیمت های جذاب خریداری کند.
آغاز ثبت نام ارز دانشجویی از فردا
پایگاه خبری راد: بنا بر اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، ثبت نام دانشجویان شاغل به تحصیل واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی از فردا شنبه ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۷ از طریق سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.ir آغاز می‌شود.
بزرگان دیرتر ارزشان را به نیما می‌آورند!
پایگاه خبری راد: درپی تعلل برخی صادرکنندگان در واریز ارز صادراتی به سامانه نیما و اعلام کوتاهی شرکت‌های بزرگ صادراتی در این زمینه، نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: شرکت‌هایی همچون پتروشیمی‌ها و نفتی‌ها که برندشان برای صادرات مورد تایید است، زودتر می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را دریافت و وارد سامانه نیما کنند اما این شرکت‌ها بعضا دیرتر ارز خود را به سامانه نیما واریز می‌کنند که علتش را فقط خدا می‌داند.
راهی برای دور زدن برگشت ارز به نیما!
پایگاه خبری راد: دبیر کل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران ضمن ابراز نارضایتی از کارکرد سامانه نیما، علت عرضه نشدن ارز صادراتی شرکت‌های معدنی در سامانه نیما و تاخیر در ارائه آن را "کم اظهاری" صادرکنندگان و همچنین قراردادهای بلند مدت با خریداران خارجی اعلام کرد.
ارز نیمایی به ایرلاین‌ها نرسید/ تامین نیازها از بازار آزاد
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد با وجود ابلاغ سیاست‌های جدید هنوز هماهنگی‌های لازم برای تامین نیاز ایرلاین‌ها از طریق سامانه ارزی نیما فراهم نشده و این شرکت‌ها مجبورند ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند.
سورپرایز ارزی در راه است؟
پایگاه خبری راد: وعده‌های پر رنگ و لعاب و مانوری که در روزهای اخیر از سوی مسئولان دولتی و البته نمایندگان مجلس درباره بسته بانک مرکزی برای ساماندهی اوضاع آشفته ارزی داده شده، همگان را در انتظار اتفاق تازه‌ای در حوزه ارزی قرار داده است؛ اما این‌که این بسته تا چه اندازه متفاوت از سیاست فعلی بوده و سیگنال‌های مثبتی با خود به همراه دارد را باید در رونمایی از آن دید.
مشکل ثبت‌سفارش کالا در مناطق آزاد هفته آینده حل می‌شود
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن سیاست ارزی دولت از تاریخ ۲۱ فروردین امسال، کماکان امکان ثبت سفارش برای تولیدکنندگان مناطق آزاد در سامانه ارزی فراهم نشده و آن‌ها نمی‌توانند مواد اولیه موردنیاز خود را وارد کنند.
وزارت صنعت از پس رانت‌های واردات برمی‌آید؟
پایگاه خبری راد: تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان طی مدت اخیر با اشکالات فراوانی همراه بود و شرایط را در بازار به گونه‌ای پیش برد که در نهایت برخی شرکت‌های سودجو به بدترین شکل ممکن ارقام نجومی به جیب زدند. حال بعد از گذشت سه ماه دولت تصمیم به تغییر در شیوه پرداخت ارز دولتی گرفته است.
صفحه قبل | صفحه بعد