13:57 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان جهانی کار

پایین بودن نرخ حوادث ناشی از کار در ایران
نماد برتر- در حالی که نرخ متوسط حوادث منجر به فوت محیط کار در آسیا ۱۳ درصد و در آفریقا ۱۷ درصد است، نرخ حوادث ناشی از کار در ایران ۵.۵ درصد است که از کنترل سطح نرخ حوادث کار در کشورمان حکایت دارد.
آرزوی ۲۸ ساله جامعه کارگری برآورده شد...
نماد برتر- راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، تعیین سقف زمانی انعقاد قراردادهای موقت کار،‌تصویب سند ملی کار شایسته و امضای تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران از مهمترین اقدامات وزارت کار در سال گذشته بود.
۱۰ درصد مردم دنیا از تعاونی‌ها پول در می‌آورند؛ در ایران چطور؟
پایگاه خبری راد: گزارشهای جهانی حاکی از آن است که ۱۰ درصد شاغلان در سراسر جهان در تعاونی‌ها مشغول به کارند و منبع اصلی درآمدشان از کسب و کارهای تعاونی است.
استقبال از مشاغل جدید به شرط حفظ مشاغل سنتی
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری معتقد است ضمن پذیرش مشاغل جدید در آینده باید مشاغل سنتی و قدیمی خود را که با آداب و رسوم کهن و فرهنگ اصیل ایرانی آمیخته شده حفظ کنیم.
انتقاد از عدم واگذاری‌ها به بخش تعاون
پایگاه خبری راد: برگزاری یکصد و هشتمین اجلاس سازمان جهانی کار،حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و انتقاد از عدم واگذاری‌ها به بخش تعاون از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود.
تاکید سازمان جهانی کار بر فراهم کردن فرصت کار برای جوانان
پایگاه خبری راد: در یکصدمین سال تأسیس سازمان بین المللی کار علاوه بر تبیین تحولات آینده کار، گزارش سال ۲۰۱۹ بانک جهانی و توصیه این بانک به دولتها جهت سرمایه‌گذاری در مهارتهای جدید ارائه و بر ضرورت گسترش حمایتهای اجتماعی تاکید شده است.
انتظار ۱۵ ساله به ثمر نشست!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که با وجود تاکید برنامه‌های توسعه بر تدوین سند ملی کار شایسته، دولت‌ها تمایل چندانی به تنظیم آن نداشتند و اگر هم داشتند، بروز تغییر و تحولات مختلف در حوزه روابط موجب شد که عملاً پرداختن به سند کار شایسته کمتر احساس شود. اما وزارت کار در دولت فعلی مصمم شد تا به این تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه عمل کند و آرزوی دیرینه کارگران را تحقق بخشد.
حل مشکل بیمه کارگران با پرداخت بدهی دولت
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگری ایران عنوان کرد: اگر دولت بدهی‌اش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند، تا ۵۰ سال آینده مشکلی در حوزه بیمه کارگران وجود ندارد.
۹۸، سال اشتغال فارغ‌التحصیلان
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار ابراز امیدواری کرد: در سال جدید با اتخاذ برنامه‌ها و سیاست‌های مناسب زمینه ایجاد شغل برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فراهم شود و کاهش نرخ بیکاری را شاهد باشیم.
حل مشکلات جامعه کارگری با اجرای سند کار شایسته
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: اگر سند ملی کار شایسته را سال‌ها قبل تصویب می‌کردیم بسیاری از مشکلات امروز کارگران و قراردادهای کار برطرف می‌شد.
در توسعه بازار کار موفق نبودیم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است در طول چند دهه اخیر در زمینه توسعه بازار کار موفق نبودیم و در تامین معیشت و دستمزد کارگران و اقشار ضعیف خوب عمل نشده است.
ایجاد شغل و کارآرفرینی با توسعه صنعت گردشگری
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه پیشنهاد کرد از صنعت گردشگری به دلیل درآمدزایی و ارزش افزود بالای آن در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی استفاده شود.
از بام‌های سـبز تا ایده‌های سـبز ...
پایگاه خبری راد: داشتن یک مزرعه محصولات ارگانیک و کاشت سبزیجات معطر، گیاهان دارویی، انواع صیفی‌جات، فلفل‌های رنگی و کدوتنبل‌ها در آن ایده جذاب و جالبی است که هر کسی را به وجد می‌آورد، به شرط آنکه حوصله گردشگری روی بام خانه‌هایتان را داشته باشید! تبدیل پشت بام خانه‌ها به حیاط و گلخانه ایده‌ خلاقانه‌ای است که در سال‌های گذشته برای بسیاری از کارآفرینان جوان درآمد داشته و ضمن ایجاد فضایی زیبا و شاداب، اشتغالزایی کرده است.
دولت اجازه نمی‌دهد شرایط اقتصادی به مردم فشار بیاورد
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت که دولت اجازه نمی‌دهد شرایط اقتصادی امروز به مردم فشار وارد کند و از زندگی اجتماعی توده‌های مردم محافظت خواهد کرد.
سند کار شایسته به تصویب نزدیک می‌شود
پایگاه خبری راد: کارشناسان معتقدند با وجود تاکید بر تدوین سند ملی کار شایسته در برنامه‌های توسعه، دولت‌ها تمایل چندانی به تنظیم آن نداشتند و اگر هم داشتند، بروز تغییر و تحولات مختلف در حوزه روابط موجب شده تا عملا پرداختن به سند کار شایسته کمتر احساس شود.
صفحه قبل | صفحه بعد