00:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دریای عمان

" حبندر " و شرکت در مناقصه اجاره یک فروند یدک کش
شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر در مناقصه شرکت نفت فلات قاره شرکت کرد.
ابراهیم رئیسی، آرزوی بایدن را ناکام می‌گذارد؟
مایکل هرش، روزنامه نگار برجسته سیاست‌خارجی معتقد است سرسختی رویکردهای دولت محافظه‌کار رئیسی می‌تواند ایالات متحده را در مسیر تشدید تنش متقابل با ایران قرار دهد و به تبع آن، ممکن است جو بایدن نیز مانند برخی اسلافش، در آرزوی خروج از باتلاق خاورمیانه ناکام بماند.
ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون تنی فولاد ایران و عوامل مخرب در ارز آوری
نماد برتر- بنیان‌گذار فولاد مبارکه با اشاره به ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون تنی فولاد ، عوامل مخرب در ارز آوری این صنعت مهم را اعلام کرد .
توضیح نیروی دریایی سپاه و واکنش کره جنوبی به توقیف نفتکش
نماد برتر- توقیف یک فروند نفتکش کره‌جنوبی در آب‌های خلیج فارس با توضیح و واکنش نیروی دریایی سپاه و وزارت خارجه کره جنوبی همراه بود .
دلایل ریزش ۴۳ هزار واحدی شاخص و عقب نشینی به نیمه کانال ۱.۳ هزار تایی
نماد برتر- روند فرسایشی بازارسهام امروز هم با رشد تنها ۶۴ نماد و به چند دلیل تکرار و منجر به ریزش ۴۳ هزار واحدی شاخص و عقب نشینی به نیمه کانال ۱.۳ هزار تایی شد.
دعوت جهانگیری از اعضای شانگهای برای مشارکت در راه آهن چابهار- زاهدان
نماد برتر- معاون اول رییس جمهوری با یادآوری اهمیت بندر چابهار و اتصالات ریلی آن در مسیر افغانستان و آسیای مرکزی از اعضای سازمان همکاری شانگهای را برای همکاری در پروژه عظیم ریلی چابهار به زاهدان دعوت کرد.
دستکاری در طبیعت و ایجاد آلودگی در پی انتقال آب
نماد برتر- مدت‌ها است که سخن از انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به نقاط مختلف کشور و از شهرها و استان‌های گوناگون به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور به گوش می‌رسد. طی یک هفته اخیر طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی خبرساز شده و برخی کارشناسان نسبت به آثار مخرب اجرای چنین طرح‌هایی بر تنوع زیستی، اکوسیستم‌ها، آلودگی آب و خاک و زندگی اجتماعی هشدار داده‌اند.
عمق اکتشافات معدنی ایران یک متر و میانگین جهانی ۷۲ متر/پیشنهاد ایجاد ۵ ژئوپارک جدید
نماد برتر- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با تاکید بر اینکه دنیا از اکتشافات معدنی روباز به عمق حرکت کرده است، گفت: میانگین عمق پوشش اکتشاف ۷۹ متر و این میزان متاسفانه برای ایران یک متر است.
تاریک و روشن طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی
نماد برتر- در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران را یادگاری برای نسل آینده می داند، یک پژوهشگر و مشاور اقتصادی و صنعتی معتقد است علاوه بر اینکه این طرح با هزینه بالا و آسیب به محیط زیست همراه است، صرف اجرای طرح هایی می شود که نه تنها شتغالزا نیستند، بلکه سرمایه بر، وابسته به مواد خام و مواد اولیه هستند.
اقدامات مجلس دهم برای توقف صید ترال چه بود؟
نماد برتر- یک عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس دهم با بیان این که «مجلس دهم اقدامات خوبی برای توقف صید ترال انجام داد»، گفت: در آن مقطع با همکاری سپاه و کمیته امداد، بسیاری از صیدهای انجام شده به دست نیازمندان رسید.
توقف صید ترال 8 فروند قایق در خلیج فارس
نماد برتر- فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر گفت: طی 72 ساعت گذشته، کارکنان این یگان موفق شدند 8 فروند قایق در حین صید ترال، 9 فروند قایق بدون هویت که تخلف صیادی داشتند توقیف گردید.
عرضه پانسمان‌های پیشرفته برای درمان زخم‌های عفونی در سال آینده/بومی‌سازی دستگاه ریسندگی
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس پانسمان‌های پیشرفته‌ای برای ترمیم زخم‌های عفونی مانند زخم بستر بر پایه ماده استخراج شده از جلبک قهوه‌ای و نانو ذرات نقره تولید کردند که قادر است بدون آسیب رساندن به بافت سالم، محل زخم را بهبود بخشد و آنها امیدوارند در سال آینده این محصول را به بازار معرفی و بخشی از خروج ارز از محل واردات این نوع زخم پوش‌ها جلوگیری کنند.
تدوین دستورالعمل صید ترال در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان
نماد برتر- طی روزهای اخیر تصاویر متعددی از صید به روش ترال در آب‌های جنوب کشور منتشر می‌شود. این روش صید انتقاد بسیاری از فعالان محیط زیست را به دنبال دارد چرا که گفته می‌شود با هر بار کشش تور ترال حدود ۵ تا ۲۵ درصد محیط زنده بستر دریا از بین می­‌رود. مدیرکل دفتر حفاظت از سواحل دریایی سازمان محیط زیست می‌گوید که سازمان شیلات با همکاری سازمان محیط زیست دستورالعمل صید ترال در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان را تدوین کرده است.
سازمان محیط زیست نظارت­‌ کافی بر فعالیت­‌های اقتصادی در دریا نداشته است
نماد برتر- معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم انعقاد تفاهمنامه با منطقه آزاد کیش گفت: طی سال‌های گذشته سازمان حفاظت محیط زیست نظارت­‌ کافی به فعالیت­‌های اقتصادی در دریا و سواحل نداشته و آسیب‌های جبران ناپذیری را به این پهنه‌ها وارد کرده است.
چرا کنسرو ماهی گران شد؟
نماد برتر- بازارهای مواد غذایی خبر از افزایش حدود ۲۰۰۰ تومانی قیمت کنسرو ماهی می‌دهند. افزایش قیمتی که مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در خصوص آن توضیحاتی ارائه داد.
صفحه قبل | صفحه بعد