15:49 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

درگذشت

راز و رمز افسار گسیختگی نقدینگی
نقدینگی و تورم از مهم‌ترین شاخص‌های کلان هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفتند و اقتصاددانان نیز رشد این دو شاخص را از معضلات اصلی اقتصادی می‌دانند. در شرایط تورمی، اقتصاددانان اغلب افزایش حجم نقدینگی را دلیل آن می‌دانند و در شرایط کنترل تورم هم راه حل را محدودسازی نقدینگی می‌دانند. در این یادداشت به راز و رمز افسارگسیختگی نقدینگی پرداخته شده است.
ردپای "کی بی سی" در واردات واکسن
رئیس سندیکای مواد موثره دارویی گفت: واردات دارو درگذشته تحت کنترل دولت بوده و در بسیاری از کشور‌های پیشرفته هم واردات دارو به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود اما؛ از دهه ۷۰ پای بخش خصوصی به واردات دارو بازشده و بیش از ۳۰۰ شرکت خصوصی، در حوزه واردات دارو فعالیت دارند.
آثار مصرف مکمل‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سریع‌تر بیماران کووید۱۹
دریافت مکمل‌ها برای اصلاح کمبودهای بدن بعد از بیماری و بهبود قوای جسمی بیماران لازم است. استفاده از ویتامین‌های D ،E و ریز مغذی‌های روی و سلنیوم در افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها از جمله ویروس جدید کرونا بسیار موثر است. در صورت کمبود ویتامین‌های بدن با مشورت پزشک باید مکمل‌ها مصرف شود.
تعداد جان باختگان حادثه پتروشیمی خارک به دو تن رسید
نماد برتر- در پی آتش سوزی روز پنجشنبه در پتروشیمی خارک در ابتدا یک نفر جان باخت و سه نفر دیگر مصدوم شدند که متاسفانه شب گذشته یکی از مصدومان این حادثه هم جان خود را از دست داد.
«سهام عدالت» عنوان شماره جدید «ماهنامه بورس»
نماد برتر- «ماهنامه بورس»، ویژه مردادماه سال ۱۳۹۹ با موضوع «سهام عدالت در بورس» و با هدف پاسخ به مهم‌ترین ابهامات سهامداران سهام عدالت در بورس منتشر شد.
پیام تسلیت رییس سازمان بورس به عضو شورای عالی بورس
نماد برتر- دکتر حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پیامی درگذشت والده شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس را تسلیت گفت.
تحرکات قیمت دلار تا کجا ادامه دارد
نماد برتر- در حالی که سناریوهای محتمل دوگانه‌ای برای روند تقاضا و عرضه در بازار سهام پیش بینی شده که با افزایش نرخ دلار از مرز 30 هزار تومان باید در انتظار تحرکات بعدی بود.
خسرو آواز ایران چشم از جهان فروبست/ درخواست علاقه مندان از همایون
نماد برتر- محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران پس از حدود چهار سال تحمل بیماری سرطان در سن ۸۰ سالگی، چشم از جهان فروبست.
رشد شاخص ها در کویت پس از ایجاد ثبات سیاسی
نماد برتر- بازار سهام کویت در نخستین روز معاملاتی پس از درگذشت امیر این کشور با روند افزایشی همراه شد.
واکنش بورس های منطقه به درگذشت امیر کویت
نماد برتر- شاخص های مهم بورسی منطقه در پی درگذشت امیر کویت ریزش کردند.
تأثیر انتخابات امریکا بر بورس ایران / شوک جدیدی در راه است؟
نماد برتر- نخستین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ در حالی برگزار شد که دو طرف بارها و بارها همدیگر را محکوم کردند. این مناظره چه تاثیری روی بورس ایران دارد.
خبر خوش برای تعاونی های برتر ۹۹
نماد برتر- مدیرعامل بانک توسعه تعاون از اختصاص یک‌میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های برتر معرفی شده به این بانک در هفته تعاون خبر داد.
اصلاح نحوه قیمت گذاری خوراک پالایشگاه ها
نماد برتر- وزیر نفت گفت: نحوه قیمت گذاری نفت خام و خوراک پالایشگاه ها منصفانه اصلاح شد.
یک مرگ غافل گیر کننده و حکایت کارهای ناتمام
نماد برتر- امیر اثباتی با نگارش یادداشتی درباره مسعود مهرابی، مرگ این منتقد و مورخ سینما را بسیار غافلگیرکننده دانست و سه چهره متفاوت از او را ترسیم کرد.
عقب‌گرد نفت در پی تشدید تاخت و تاز کرونا
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر دورنمای رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا که ممکن است احیای تقاضا برای نفت را متوقف کند، کاهش پیدا کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد