14:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دانشگاه صنعتی شریف

توسعه زیرساخت‌های فناورانه بازار سرمایه به کمک دانشگاه شریف
تفاهم‌نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با دانشگاه صنعتی شریف از هم‌افزایی بالایی برخوردار است. این تفاهم‌نامه به توسعه فناوری‌های پیشرفته نظارت بر بازار سرمایه، راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه تخصصی علوم مالی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، علمی و نیز افراد خبره در حوزه بازار سرمایه و توسعه زیرساخت های فناوری مطالعات بازار سرمایه، می‌انجامد.
جزییاتی از مدیریت آب فولادمبارکه و مهم‌ترین طرح ها /کاهش برداشت از زاینده‌رود
نماد برتر- مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت مدیریت پایدار آب ، مهم‌ترین طرح های توسعه و فعالیت‌ های مربوط به بهینه‌سازی مصرف آب با هدف کاهش برداشت از زاینده‌رود را اعلام کرد .
حذف مواد زائد و افزایش راندمان برج‌های خنک‌کننده پالایشگاه‌ها با سامانه نانویی بومی
نماد برتر- پتروشیمی مبین با استفاده از سامانه گندزدایی مبتنی بر نانو فناوری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به حذف مواد زائد از آب برج خنک‌کننده‌ها شد؛ این فناوری موجب افزایش بازدهی برج‌های خنک‌کننده پتروشیمی‌ها می‌شود.
برگزاری بزرگترین رویدادهای آنلاین کشور در دانشگاه شریف/اعلام مهلت ثبت‌نام
نماد برتر- مسابقات برنامه‌نویسی آنلاین CodeJam Sharif به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای آنلاین کشور توسط دانشگاه صنعتی شریف و گروه Sharif ICT در آذرماه سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.
بررسی آثار کوتاه و بلند مدت فیلترینگ
نماد برتر- کارشناسان فضای مجازی معتقدند فیلترینگ یعنی اعمال حاکمیت و نه حکمرانی، زیرا در کوتاه‌مدت جواب نمی‌دهد و در بلندمدت هم باعث نارضایتی جمعی می‌شود.
تاثیر سی ان جی بر واردات بنزین چه بود؟
نماد برتر- از سال ۱۳۹۱ که مصرف سی ان جی به بلوغ خود رسید تا سال ۱۳۹۸ که پایان واردات بنزین کشور بود، این صنعت توانست روزانه به طور متوسط از واردات ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشور جلوگیری کند. این در حالیست که طبق گفته کارشناسان برای تولید این حجم از بنزین می‌بایست یک پالایشگاه با حداقل ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز احداث می‌شد.
ادامه احداث پارک گفت و گو/ اتصال نمایشگاه بین المللی به مترو
نماد برتر- شهردار تهران از ادامه احداث پارک گفت و گو و اتصال با محله ملاصدرا خبر داد.
آخرین مهلت ثبت‌نام در دوره مجازی «مدرسه تابستانی کسب و کار شریف»
نماد برتر- ششمین دوره «مدرسه تابستانی کسب و کار شریف» به‌منظور آموزش مهارت‌های کارآفرینی، ایجاد خلاقیت و افزایش اعتماد به نفس برای شروع یک کسب و کار خلاقانه تابستان امسال برگزار می‌شود.
برنامه‌نویسان حرفه‌ای کشور معرفی شدند
نماد برتر- پنجمین دوره مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف با هدف شناسایی برنامه‌نویسان و تیم‌های توانمند در کسب و کارهای مبتنی بر ICT و اتصال به بازار کار برگزار شد.
جولان قاچاقچیان با طولانی شدن روند ترخیص تجهیزات
نماد برتر- به گفته یک عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مشکل شرکت‌های واردکننده تجهیزات فناوری اطلاعات، قوانین دست‌وپاگیر است که با طولانی کردن روند ترخیص و راکد کردن سرمایه در گردش شرکت‌ها، موجب سود قاچاقچیان می‌شود که بیمه، مالیات و حقوق و عوارض گمرکی پرداخت نمی‌کنند و با زمان تحویل سریع‌تر و هزینه کمتر، بازار را در دست خواهند گرفت.
اعطای جایزه ویژه معماری سازمانی در دانشگاه شریف
پایگاه خبری راد: سومین همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی، ۲۲ آبان‌ماه جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
برگزاری ششمین جشنواره فناوری اطلاعات در دانشگاه شریف
پایگاه خبری راد: ششمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور(ITWeekend۶) تیر ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
تولید پکرهای متورم‌شونده قابل بازیافت کاربردی در چاه‌های نفت
پایگاه خبری راد: جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف موفق به "انگیزش موفقیت آمیز چاه‌های نفتی کشور با استفاده از پکرهای متورم شونده قابل بازیافت تولیدشده" شدند.
زمان ثبت‌نام در جشنواره فناوری اطلاعات اعلام شد
پایگاه خبری راد: ثبت‌نام در ششمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور (ITEEKEND 6) از فردا، ۲۵ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود.
افزایش بهره‌وری کشاورزی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای
پایگاه خبری راد: جمعی از دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف موفق شدند با ایجاد استارتاپ و استخراج اطلاعات مکانی از زمین‌های کشاورزی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، کمک شایانی به مدیریت بهینه کشاورزی کشور کنند.
صفحه قبل | صفحه بعد