02:09 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دامپینگ

دلایل آشفتگی بازار سیمان
معاونت مطالعات تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی مشکلات ساختاری صنعت سیمان و دلایل آشفتگی بازار در هفته‌های اخیر پرداخت.
مطالبات سهامداران و نهادهای مالی از رییس سازمان بورس درباره تخلفات
نماد برتر-جمعی از سهامداران، نهادهای مالی و سرمایه گذاری خواستار تغییر و اصلاح تخلفات در بازار سرمایه از رئیس سازمان بورس شدند .
سود تلفیقی هر سهم «شبهرن» به ۳۳۴۳ریال رسید
نماد برتر- شرکت نفت بهران با سرمایه ثبت شده ۲هزار و ۶۰۰میلیارد ریالی توانسته در صورت های مالی تلفیقی ۶ماهه خود به سود ۳هزار و ۳۴۳ریالی برای هر سهم برسد.
بلوغ صنعت تولید، ادغام شرکت‌هاست
نماد برتر- به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بلوغ صنعت تولید حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که شرکت‌ها به سمت ادغام بروند، ظرفیت‌های تولید را افزایش دهند و فعالیت خود را تداوم بخشند.
درخواست نفتی سناتورهای آمریکایی از بن سلمان
نماد برتر- بیش از دهها سناتور جمهوریخواه آمریکا در نامه‌ای به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی از وی خواستند در شرایطی که اقتصاد جهان مورد تهاجم ویروس کرونا قرار گرفته است، برای آرام کردن تنشها در بازار نفت اقدام کند.
دلار عقب رفت
نماد برتر- افزایش تمایل معامله گران به خرید ارزهای امن باعث عقب‌گرد دلار شد.
ترفندهای تولیدکنندگان چینی برای عبور از موانع آمریکا
پایگاه خبری راد: تولیدکنندگان در چین در مواجهه با موانع تجاری، به اقدامات مختلفی از قبیل تخفیف، کاهش نیروی کار، تخفیف‌های مالیاتی و گاهی انتقال تولید به خارج از کشور برای دور زدن تعرفه‌ها متوسل می‌شوند تا دوام بیاورند.
قیمت‌های فعلی اینترنت تا کجا دوام می‌آورد؟
پایگاه خبری راد: مسؤولان ارتباطی ایران در حالی از تلاش برای ثبات قیمت‌های اینترنتی صحبت می‌کنند که ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت می‌گویند با همین قیمت‌ها هم دچار مشکل هستند و توسعه‌نیافتگی خود را به‌دلیل دامپینگ اپراتورهای سیار می‌دانند.
درخواست هندی‌ها برای کنترل دامپینگ فولاد ایران
پایگاه خبری راد: شرکت‌های فولادی هندی از دولت این کشور خواستند دامپینگ فولاد از سوی ایران را که از طریق امارات متحده عربی به قیمت بسیار پایین‌تر انجام می‌گیرد، متوقف کند.
چه‌کسی جور تعرفه‌های پایین اینترنت را می‌کشد؟
پایگاه خبری راد: در حالی که در سال‌های گذشته تقریباً تمامی خدمات و اقلام مصرفی با افزایش قیمت مواجه بودند، تعرفه خدمات ارتباطی کاهش قیمت داشته و اگرچه همین حالا هم مشترکان از تعرفه‌ها ناراضی هستند، اما ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت معتقدند پایین بودن تعرفه، آنها را با مشکل مواجه کرده است.
چاره‌ای جز ادغام نیست
پایگاه خبری راد: با توجه به عدم برخورداری شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت از جایگاه موردنظرشان که یکی از دلایلش عدم سرمایه‌گذاری لازم است، مسوولان ارتباطی، راه‌حل را در ادغام این شرکت‌ها می‌دانند؛ موضوعی که به سبب توسعه و سرمایه‌گذاری و امکاناتی که تاکنون فراهم کرده اند، به راحتی انجام نمی‌شود.
یک قنادی به دلیل حراج شیرینی 1.5 میلیون تومان جریمه شد!
پایگاه خبری راد: «شیرینی را کیلویی ١٢‌ هزار تومان می‌فروخت. ناگهان قیمت را ١٩‌ هزار تومان کرد. پرسیدیم چرا؟ گفت به خاطر ارزان‌فروشی جریمه شده و حالا مجبور است با قیمت بالاتر بفروشد.» «انصافا کیفیت شیرینی‌هایش خوب است. ما که راضی هستیم.»
 افزایش حداکثر ۲۰ تومان به ازای هر دقیقه، تعرفه تماس موبایل های همراه!
پایگاه خبری راد: بالاخره افزایش نرخ ارز در تعرفه‌های اینترنت و مکالمه در اپراتورها نیز خود را نشان داده که البته رگولاتوری معتقد است اتفاقی خلاف قانون رخ نداده است.
اینترنت موبایل ارزان است یا گران؟
پایگاه خبری راد: اپراتورهای همراه در حالی به افزایش تعرفه‌ صوت در راستای همسان‌سازی تعرفه‌ها اقدام کردند که ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت معتقدند بالا بودن تعرفه صوت باعث شده هزینه‌ اینترنت موبایل بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی خود باشد و با ایجاد دامپ، موجب ورشکستگی شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت شده است.
ماجرای دامپینگ اینترنتی و ایجاد انحصار
پایگاه خبری راد: ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی ثابت معتقدند این‌که اپراتوری از یک بخش درآمد کسب کرده و بخش دیگری را رایگان عرضه کند، مصداق دامپینگ است که بازار رقابت را محدود و درنتیجه مشتری را در کیفیت و کمیت متضرر می‌کند.
صفحه قبل | صفحه بعد