11:53 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خودکشی

تحریم ها سیگنال مثبتی برای بورس دارد اما سهامداران تازه‌کار را می‌ترساند
نماد برتر- کارشناس مالی با اعلام بی نتیجه ماندن هدف ترامپ در تحریم احتمالی بورس تهران گفت: تحریم ها سیگنال مثبتی دارد اما تازه‌کاران بورس را می‌ترساند .
ریشه بی ثباتی های اقتصاد ایران را کجا باید جستجو کرد
نماد برتر- سیاست‌گذار در نیمه دوم سال چه کاری باید انجام دهد تا از موج شوک تورمی برحذر باشد. از دید اقتصاددانان ریشه بی ثباتی های اخیر را در چه چیزی میتوان دید.
شمار بیشتری از کارکنان نفتی اخراج می‌شوند
نماد برتر- شرکت کانادایی سانکور انرژی به دلیل افت شدید تقاضا و قیمتهای پایین که تولیدکنندگان را به تلاش برای بقا واداشته است، حداکثر ۱۵ درصد از کارکنانش معادل ۲۰۰۰ شغل را تعدیل می کند.
بهترین و بدترین کشورها برای خانواده ها
نماد برتر- ایسلند و نروژ جزو بهترین کشورها و آمریکا و ترکیه جزو بدترین کشورها برای خانواده ها معرفی شدند.
بازگشت هزاران ملوان به خانه پس از ماهها سرگردانی در دریا
نماد برتر- بیش از دهها کشوری که هابهای مهم کشتیرانی دارند، موافقت کردند مقررات مرزی و بندری را برای ملوانان تسهیل کرده و به تعویض بیش از ۲۰۰ هزار ملوانی که ماههاست به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانسته اند به خشکی برگردند، کمک کنند.
افزایش اضطراب و خودآسیبی در بین دانش‌آموزان انگلیسی
پایگاه خبری راد: بیش از ۸۰ درصد از معلمان انگلیسی اعلام کرده‌اند که به دنبال افزایش گزارش‌هایی مربوط به تشدید اضطراب، خود آسیبی و حتی موارد خودکشی میان دانش‌آموزان و با حمایت ناکافی مدارس، وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان انگلیسی طی دو سال گذشته وخیم‌تر شده است.
 چرا مسئولان دستور رییس جمهور را اجرا نمی‌کنند؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور گفت: اقتصاد کردستان فلج مطلق است. امروز آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در کردستان بیداد می‌کند. سکوت بنده در جایگاه نماینده کردستان خیانت به رای مردم و کم‌کاری شما و تیم‌تان خیانت به اعتماد مردم است.
زنگ خطر زوال عقل اسلحه داران در آمریکا
پایگاه خبری راد: یک مطالعه اخیر با مطرح کردن سوالاتی مهم در مورد رواج سلاح گرم در جمعیت روبه پیری در ایالات متحده آمریکا استدال می‌کند که نیاز جدی به بحث در مورد رابطه میان زوال عقل و مالکیت اسلحه‌ در این کشور وجود دارد.
جشنواره اختراعات و ابتکارات زاگرس و زردکوه از ۲۸ آذر آغاز می گردد
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه ایلام از افتتاح جشنواره اختراعات و ابتکارات زاگرس و زردکوه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته در این دانشگاه خبر داد.
بن‌بست عاطفی از علل خودکشی جوانان
پایگاه خبری راد: متخصص روانشناسی کودک و نوجوان در کردستان، گفت: خودکشی ناشی از مسئله‌ای است به نام "بن‌ بست عاطفی"، این نوع خودکشی بیشتر در نوجوانان و جوانان دیده می‌شود، نوجوانانی که به دلیل دلبستگی ناایمن و وابستگی شدیدی که ناشی از طرحواره رهاشدگی دارند بخشی از وجود خود را در دیگری تعریف می‌کنند.
علت «افسردگی» در فصول پاییز و زمستان چیست؟
پایگاه خبری راد: یک روانشناس تخصصی کودک و نوجوان ضمن بیان اینکه هنوز علت دقیق افسردگی در فصول سرد از نگاه روانپزشکان مشخص نشده است گفت: اما به نظر می‌رسد تأثیر عرض جغرافیایی بر اختلالات خلقی به واسطه تغییرات دسترسی به نور خورشید به طور چشمگیری در بروز این امر موثر باشد.
روش "رفتار درمانی شناختی" عوارض جانبی دارد
پایگاه خبری راد: تحقیقات جدید نشان می‌دهد بکارگیری روش "رفتار درمانی شناختی" که به طور گسترده برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات روانی توصیه می‌شود، عوارض جانبی به دنبال دارد.
بالا بودن نرخ خودکشی میان دانش‌آموزان ژاپنی
پایگاه خبری راد: وزارت آموزش ژاپن اعلام کرد: نرخ خودکشی دانش آموزان در این کشور به بیشترین میزان طی بیش از سه دهه گذشته رسیده است.
افسردگی‌هایی که به درمان مقاومند/اثرات مثبتی که "طرحواره‌درمانی" دارد
پایگاه خبری راد: افسردگی مقاوم به درمان، یکی از معضلات بهداشتی درمانی در دنیا است که هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند. پژوهشگران برای رفع این مشکل و کاهش تبعات آن، تکنینکی موسوم به «طرحواره درمانی» را مورد آزمایش قرار داده و بر فواید آن تأکید دارند.
هیپنوتیزم در درمان افسردگی موثر است؟
پایگاه خبری راد: "افسردگی" یکی از مهم‌ترین اختلالات روانی است که در توده‌های مختلف مردم به‌ویژه افراد وابسته به مواد مخدر شیوع بالایی دارد.پژوهشگران در مطالعه‌ای، تأثیر "هیپنوتراپی" را بر یکی از انواع این بیماری بررسی کرده‌اند.
صفحه قبل | صفحه بعد