22:52 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خاک ایران

سفر ریلی به افغانستان، پس از سقوط کرونا
نماد برتر- در حالی که بر اساس وعده‌ها، خط ریلی خواف-هرات تا هفته آینده افتتاح می‌شود، برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی سفرهای ریلی هرات-مشهد و هرات – تهران در حال انجام است تا در صورت حل مشکلات ناشی از شیوع کرونا این سفرها آغاز شود.
داستان رومینگ و هزینه‌ بین‌الملل تماس‌ داخلی
نماد برتر- برخی تصور می‌کنند هزینه‌ تماس‌ها صرفا با فعال بودن رومینگ اپراتورها برایشان به‌صورت بین‌الملل محاسبه می‌شود، درحالی که تنها در صورت خروج از کشور، تعرفه‌های رومینگ برای مشترک محاسبه خواهد شد.
نقش نان و گوشت و تخم مرغ در مصرف آب کشور
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان داده تغییر رژیم غذایی مردم نسبت به گذشته تاثیر زیادی در افزایش مصرف آب داشته است.
تاکید وزیر کار بر انتصاب جوانان در پست‌های حساس و مدیریتی
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتصاب جوانان در پست‌های حساس و مدیریتی باید انجام شود.
فرسایش خاک ۵۶ میلیارد دلار به ایران خسارت می‌زند
پایگاه خبری راد: اظهار نظر کارشناسان مختلف حوزه خاک از جمله رئیس انجمن علوم خاک ایران نشان می‌دهد که روند فرسایش خاک در ایران رو به افزایش است بگونه‌ای که فرسایش خاک ۵۶ میلیارد دلار به ایران خسارت می‌زند.
متولیان جلوی قاچاق خاک را بگیرند / فرسایش سالانه ۲ میلیارد تن خاک
پایگاه خبری راد: قاچاق خاک گرچه موضوع جدیدی نیست اما هنوز ابهاماتی حول این مسئله وجود دارد؛ البته در شرایط کنونی ابهام بزرگ این است که بدانیم بالاخره قاچاق خاک داریم یا نه؟ چون در حالیکه سازمان محیط زیست حدود دو ماه پیش صراحتا اعلام کرد که قاچاق خاک وجود دارد اما اخیرا همین سازمان وجود این پدیده مخرب را انکار می‌کند.
افزایش ‌مبادلات تجاری ایران و عمان به ۱.۲ میلیارد دلار در سال جاری
‌پایگاه خبری راد: سفیر عمان در ایران گفت: میزان مبادلات اقتصادی میان دو کشور ایران و عمان در ۵ سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده و در سال جاری به ۱.۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.
بی‌اطلاعی وزیر اقتصاد از ممنوع‌الخروجی رئیس سازمان خصوصی‌سازی
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی بی اطلاعم اما آنگونه همکارانم می‌گویند این موضوع تکذیب شده است.
 خاک ایران به بهانه صادرات گُل قاچاق می شود!
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خاک و آب گفت: امیدواریم مسئولین موضوع قاچاق خاک را جدی بگیرند چون خاک یک منبع تجدیدناپذیر و یا دیرتجدیدپذیر است و تشکیل یک سانتیمتر از آن سال‌ها زمان می‌برد.
قاچاق خاک ایران!
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: قاچاق خاک‌های ایران از دهه ۸۰ شروع شده و همچنان ادامه‌دار است.
متوقف شدن صادرات گاز ایران به عراق!
پایگاه خبری راد: صادرات گاز از ایران به عراق روز سه‌شنبه و به مدت چند روز به‌منظور تعمیر آسیب‌دیدگی خط لوله بر اثر زلزله اخیر کرمانشاه، متوقف شد.
جاده پر پیچ لایحه «اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی»
پایگاه خبری راد: ۱۵ سال از مطرح شدن موضوع تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی در مجلس می‌گذرد. موضوعی که به دلیل نبود تصویر روشنی از آن، نه امکان نادیده گرفتن آن وجود داشت و نه امکان تصمیم‌گیری‌های موقتی یا حتی ضربتی برای آن مهیا بود، اما حالا با تصویب لایحه «اعطای تابعیت به فرزندان زنان دارای همسر خارجی»، امید برای حل مشکلات آنها، جان دوباره‌ای گرفته است.
گداها و پیله‌ورها در پوشش گردشگران خارجی
پایگاه خبری راد: یک فعال گردشگری معتقد است: محاسبات آماری گردشگری در جایی اشتباه و غیرقابل اعتماد شده که متکدیان پاکستان و پیله‌ورهای عراق و نخجوان هم خودشان را جزو گردشگران خارجی جا زده، آمد و شد زیادشان را در این چند ماه به پای رشد گردشگری گذاشته‌اند.
دبیرخانه کریدور شمال – جنوب در ایران مستقر است
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، با بیان اینکه کریدور شمال – جنوب ۱۱ عضو از کشورهای مختلف را به خودش متصل کرده است، گفت: با توجه به اینکه بیشترین مسیر کریدور از خاک ایران می گذرد لذا ایران را به عنوان امین و دبیرخانه این کریدور انتخاب کرده اند.
گاومیش‌ها پیش از آتش‌سوزی هورالعظیم سوخته بودند
پایگاه خبری راد: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از سوختن این گاومیش‌ها پیش از ماجرای آتش سوزی هورالعظیم خبر داد.
صفحه قبل | صفحه بعد