13:51 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حوزه معدن

فولادی‌ها در انتظار اصلاح هستند
اصلاح سیاست‌گذاری در حوزه معدن، تسهیل در قوانین و جلوگیری از صدور بخشنامه‌های شبانه می‌تواند آرامش بیشتری به بازار فولاد کشور تزریق کند.
خبرهایی خوش از تولید در هپکو
قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک گفت: هپکو توانایی تولید دامپتراک با هر سایزی را دارد، اینکه بعضی‌ها می‌گویند هپکو توانایی تولید هر سایزی را ندارد، دروغ بزرگی است، سایزی وجود ندارد که هپکو توانایی تولید آن را نداشته باشد.
فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن
نماد برتر - رئیس خانه معدن ایران ضمن اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن، تبعات کرونا بر اقتصاد ایران و جهان را بررسی کرد.
خصوصی سازی اشتباه دو صنعت مهم بورس و چالش های فولاد و معادن
نماد برتر- یکی از مدیران ایمیدرو با انتقاد از خصوصی سازی اشتباه دو صنعت مهم بورس و اقداماتی که منجر به گسست زنجیره فولاد و معادن شده ، چالش های را اعلام و خواهان شفافیت در قیمت گذاری ها شد.
پذیره نویسی سهام شرکت معدنی در آستانه پذیرش + افزایش سرمایه و ۴ پروژه
نماد برتر- مدیرعامل تجلی توسعه معادن و فلزات با معرفی ۴ پروژه، حضور ۳ شرکت معدنی در ترکیب سهامداری و برنامه افزایش سرمایه ۶ هزار میلیاردی از بررسی پذیرش در فرابورس و پذیره نویسی ۴۹ درصد سهام خبر داد.
دلایل سهم ۲۰ درصدی ایران از بهره‌برداری معادن و انتقاد از مردم و نخبگان !
نماد برتر- مدیر شرکت دولتی با اعلام دلایل سهم اندک و ۲۰ درصدی ایران از ظرفیت بهره‌برداری معادن، انتقاداتی از مقاومت‌های معنادار مردم و نخبگان مطرح کرد.
با ورود محصولات به بورس کالا، شفافیت حرف اول را می زند
نماد برتر- رئیس پیشین هیئت عامل ایمیدرو عرضه محصولات فولادی در بورس کالا را دارای مزایای زیادی دانست و عنوان کرد: عرضه محصولات در بورس کالا موجب شفافیت معاملات در هر صنعت و رسته شغلی می‌شود و در واقع عرضه و تقاضای مناسب در بورس از رانت، باندبازی و تصمیم‌های پشت پرده و دلال‌بازی‌ها که مانع به خطر افتادن منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود، جلوگیری می‌کند. همچنین بورس کالا با شفافیتی که در تمام سال‌های فعالیت خود داشته، نشان داده است که در جهت منافع اقتصادی کشور کار کرده است.
برآورد چادرملو از تامین مالی۵۰ هزار میلیارد تومانی طرح های توسعه
نماد برتر- سرپرست مدیریت مهندسی توسعه و فناوری چادرملو گفت: برای اجرای طرح های توسعه بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که با اجرای آنها تحول عظیمی ایجاد می شود.
برنامه معاونت علمی برای سرمایه گذاری طرح‌های فناورانه حوزه معدن
نماد برتر- یکی از شتاب‌دهنده‌های تخصصی حوزه معدن، متالورژی و مواد پیشرفته با همکاری‌ ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک و لیزر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به جذب سرمایه گذار برای طرح‌های دارای قابلیت تجاری سازی کرده است.
وزارت صنعت سیاست‌های اولویت‌دار بخش معدن را ابلاغ کرد
نماد برتر- استراتژی وزارت صنعت در حوزه استخراج و اکتشافات معدنی با حمایت از بخش خصوصی در حوزه اکتشاف و تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی برای سرمایه‌گذاری و حفاری در پروژه‌های اکتشافی ابلاغ شد.
تولید سالانه ۷۶ هزار تن قیر طبیعی در کشور
نماد برتر- به گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع، میزان ذخیره شناخته شده قطعی قیر طبیعی (بیتومین) کشور تاکنون حدود ۱.۵ میلیون تن است و سالانه ۷۶ هزار تن قیر طبیعی در کشور تولید می‌شود.
رشد ۵۰ درصدی فروش معدنی‌ها در بورس
نماد برتر- طبق اعلام وزارت صمت، در حالی که ارزش فروش محصولات ۷۴ شرکت زنجیره معدن و صنایع معدنی در بورس ایران، ‌ طی شهریور ماه امسال با جهش ۹۵ درصدی نسبت به شهریور سال گذشته همراه شده است، فروش این شرکت‌ها در نیمه نخست سال جاری، رشد بیش از ۵۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ ثبت کرده است.
چالش‌هایی که وزارت صمت مجبور به حل آن است
نماد برتر- یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۴۰ درصد از تولید ناخالص ملی کشور در وزارت صمت است، می‌طلبد مجموعه نهادهای قانون‌گذار، نظارتی، بانک مرکزی و کارشناسان اقتصادی و صنعتی کمک کنند و وزیر صمت با تشکیل کمیته‌های مشورتی بتواند راهبردهای از قبل تعریف شده و برنامه‌ریزی عملیاتی را بدرستی بازبینی و بازشناسایی کنند.
امضاهای طلایی حذف می‌شوند
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت تقویت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: به دنبال حذف موانع و امضاهای طلایی هستیم.
نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی به دانش‌بنیان‌ها معرفی می‌شود
نماد برتر- از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی رویداد مجازی ۳ روزه معرفی نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی به صورت آنلاین آغاز به کار کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد