16:53 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حجم مبنا

افزایش نمادهای بدون حجم مبنا در فرابورس به ۴۶ نماد
نماد برتر- معاون نظارت بازار فرابورس ایران گفت: بر اساس الزام بررسی ماهانه طبق ضوابط، در انتهای فروردین بررسی و محاسبات مجدد صورت گرفته و تعداد این نماد‌ها در حال حاضر به ۴۶ نماد افزایش یافت.
رفع محدودیت‌ ریزساختارها به کمک قوانین بازدارنده در دست‌کاری قیمتی
نماد برتر- مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری «دانایان» معتقد است: بنابر علم اقتصاد، بازاری کاراتر و واقعی‌تر می‌شود که در آن محدودیتی وجود نداشته باشد، براین اساس اکثر بازارهای مالی دنیا بر نبود هرگونه محدودیت برای افزایش نقدشوندگی و شفافیت آن بازار معتقدند، اما باید در نظر داشت رفع محدودیت‌ها باید به دنبال تبیین قوانینی باشد که به نوعی از بازارسازی‌ و دست‌کاری‌های قیمتی نیز جلوگیری کند.
روزهای روشن پیش روی بازار سرمایه با کمک مجموعه اقدامات سازمان بورس
نماد برتر- مجموعه اقداماتی که در چند ماه گذشته توسط سازمان بورس انجام شد، باعث می شود تا بازار بتواند در معاملات خود به روزهای روشنی دست پیدا کند.
امروز؛ معاملات فرابورس با تاخیر آغاز می‌شود
نماد برتر- معاملات امروز بازارهای فرابورس به دلیل مشکل فنی سامانه‌ها در ساعت ۹ آغاز نمی‌شود.
دامنه نوسان مانع جدی بازارگردان‌ها
بازارگردانی سهام در بورس‌های دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد اما؛ در ایران به سبب وجود دامنه نوسان و حجم مبنا با حالت مطلوب فاصله بسیاری دارد.
پاسخ به ابهامات بازگشایی «شبندر»
پیرو طرح برخی سؤالات در شبکه‌های اجتماعی در خصوص وجود ابهام در زمینه بازگشایی نماد شرکت پالایش، معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران به این ابهامات پاسخ داد.
بهبود نقدشوندگی سهام شرکت های کوچک
اعمال دستورالعمل جدید بازارگردانی منجر به بهبود وضعیت نقدشوندگی بازار به خصوص در سهام شرکت های کوچک تر خواهد شد که برخی از آنها حتی تا پنج ماه قفل و در صف فروش بودند.
تغییر و اعمال دستورالعمل بازارگردانی به نفع معاملات بورس
تغییر عملیات بازارگردانی شرکت ها و انجام آن با هدف افزایش نقدشوندگی، تحدید نوسانات و کاهش اختلاف قیمت سفارش های خرید و فروش انجام شده است که به طور حتم می تواند در وضعیت فعلی بازار سهام , مفید باشد.
حداکثر حجم مبنا تغییر می‌کند
حداکثر حجم مبنا در بازار پایه فرابورس ایران از نخستین سه‌شنبه شهریور ماه تغییر می‌کند.
رشد بورس با تسهیل ورود شرکت‌های غیربورسی به بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از جمله فرصت‌های ایجاد رشد در معاملات بازار سرمایه، تسهیل و الزام شرایط جهت ورود شرکت‌های غیربورسی و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به بازار سرمایه و تامین مالی از طریق این بازار است که باید اقدامات لازم در راستای ورود شرکت‌ها به این بازار فراهم شود.
افزایش رانت در بازار با حجم مبنا!
نماد برتر - سازمان بورس و اوراق بهادار (در همین دوره فعلی) برای توسعه بازار سرمایه، یک سری اولویت های احساسی دارد. یکی از این اولویت ها، توسعه نهادهای مالی است که در واقع رانت مجوز در کشور از بین برود.
۸ عیب دامنه نوسان نامتقارن سهام و نتیجه منفی / نظرات موافقان و مخالفین
نماد برتر- کارشناس مالی با اشاره به نظرات موافقان و مخالفین اعمال دامنه نوسان نامتقارن سهام و اعلام ۸ عیب گفت: این تصمیم اثری بر صف‌های فروش ندارد .
مقایسه وضعیت بورس و بازارهای موازی در آینده
نماد برتر- رئیس هیئت مدیره بورس تهران، با اشاره به گزارش های مثبت ۹ ماهه شرکت ها، اظهار کرد: این گزارش‌ها حاکی از روند درآمدی رو به رشد و تکرار شونده دارند و باید گفت در افق بلندمدت بازار سرمایه بهتر از بازارهای موازی خواهد بود.
قیمت سهام در پایین‌ترین حد/ نباید شرایط مطلوب فعلی را از دست داد
نماد برتر- مدیرعامل نوآوران امین معتقد است که تصمیمات جدید سازمان بورس مقدمه‌ای برای از بین بردن تدریجی محدودیت‌ها در بازارسرمایه است.
استقبال فعالان بازار از تصمیمات حمایتی شورای عالی درباره دامنه نوسان و ...
نماد برتر- رئیس هیات مدیره بورس تهران با اشاره به مصوبات جدید شورای عالی بورس گفت: تصمیمات حمایتی شورا درباره دامنه نوسان نامتقارن، افزایش اعتبار، انتشار اوراق تبعی و حجم مبنا مورد استقبال فعالان قرار می گیرد.
صفحه قبل | صفحه بعد