19:51 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جنین

کاهش تولید ایران خودرو و افزایش آمار سایپا و زیرمجموعه
سه خودروساز بزرگ طی هفت ماه سال جاری بیش از ۵۰۱ هزار محصول تولید کردند که با کاهش آمار ایران خودرو و افزایش سایپا و پارس خودرو همراه بود .
"وبملت" دست به جیب می‌شود
بانک ملت از زمان پرداخت سود به سهامداران خبر داد.
گمانه زنی قیمت محصول جدید ایران خودرو در محدوده ۲۸۹ تا ۳۲۰ میلیون تومانی
نماد برتر- در حالی هنوز قیمت محصول جدید ایران خودرو توسط شورای رقابت نهایی نشده که برخی گمانه زنی از بهای ۲۸۹ تا ۳۲۰ میلیون تومانی " تارا " حکایت دارد.
تغییر نام شورای پول و اعتبار به هیئت عالی/ تحول در ساختار مدیریتی بانک مرکزی
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تغییر نام شورای پول و اعتبار به هیئت عالی و اعمال تحولاتی در ساختار مدیریتی بانک مرکزی خبر داد .
راهکاری برای تامین لبنیات پرچرب کشور
نماد برتر- رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا درباره تاثیر گسترش تکثیر گاوهای نژاد برتر بر کاهش قیمت مواد لبنی و از جمله کره گفت: اگر بخواهیم کره را وارد نکنیم و کره‌ی مورد نیاز را از موجودی کشور تامین کنیم، باید ذائقه مردم را عوض کنیم. یعنی مردم به جای ماست و شیر پرچرب نمونه‌ی کم‌چرب آن را مصرف کنند و چربی شیر موجود به کره تبدیل شود.
انتقاد از انتظار بازدهی روزانه ۵ درصدی در بورس / اطلاعات ناقص همتی و چند سئوال
نماد برتر- رییس بانک مرکزی با انتقاد از عدم سرمایه گذاری بلندمدت و انتظار کسب بازدهی روزانه ۵ درصدی در بورس گفت: با این درخواست بستر رشد اقتصادی از بین رفته است !!!
بورس، محل مناسبی برای تعیین قیمت واقعیِ برق
نماد برتر- متولی‌زاده گفت: در تنظیم قیمت برق به دنبال متعادل کردن عرضه و تقاضای برق هستیم و در این زمینه مصوباتی در دست پیگیری داریم که بورس هم می‌تواند به این تعادل عرضه و تقاضا کمک کند.
۳ اصل مهم در تغذیه دوران بارداری
نماد برتر- سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور اعلام کرد: تغذیه مناسب در دوران بارداری باید بر سه اصل کفایت، تعادل و تنوع باشد، یعنی در طول روز به میزان کافی و متعادل و به شکل متنوع از همه گروه های مواد غذایی در تغذیه دوران بارداری استفاده شود.
آمادگی جهاد دانشگاهی برای طراحی خودروهای هیبریدی/ ارتقای بهره‌وری ذخایر ژنتیک بومی
پایگاه خبری راد: نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی- پژوهشی میان جهاد دانشگاهی و سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (۳۰ اردیبهشت) در زمینه اجرای طرح‌های ملی و ارتقای امنیت غذایی برگزار شد.
هزینه درمان ناباروری در ایران؛ یک دهم اروپا و آمریکا
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا گفت: زمانی که اقلام مصرفی ما در داخل کشور وجود داشت می‌توانستیم بهترین برندها و مارک‌های تجاری را انتخاب کنیم اما امروز به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌ها گاهی اوقات می‌بینید که در مورد کالاهای مصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری، کالاهایی با کیفیت نازل‌تر در دسترس هستند.
تولید نانو لیپوزوم‌هایی با کاربرد انجماد سلول‌های بنیادی و دارورسانی هدفمند
پایگاه خبری راد: محققان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نانو لیپوزوم‌های حساس به سرما را تولید کردند که از آن می‌توان در انجماد سلول‌های بنیادی و همچنین برای درمان سرطان استفاده کرد.
تولید آنزیم‌های نوترکیب دارویی در سلول هویج/تولید نانوسیلیکا از کاه و کلش برنج
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به تولید آنزیم‌های نوترکیب دارویی در سلول هویج، از "تولید نانوکود آهسته رهش" و "تولید نانوسیلیکا از کاه و کلش برنج و پوشش‌های نانویی افزایش دهنده ماندگاری مواد" به‌عنوان دستاوردهای بخش نانوفناوری این پژوهشگاه خبر داد.
درمان اختلالات نادر مغز جنین با ژن درمانی
پایگاه خبری راد: پزشکان در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند که می‌توان از روش اصلاح ژن "کریسپر"(Crispr) برای تزریق ویروس بی‌خطر به مغز جنین به منظور تغییر ژن‌های کلیدی استفاده کنند.
مؤثرترین توصیه برای بهبود سرماخوردگی
پایگاه خبری راد: در یک بررسی جدید متخصصان رابطه بین خواب کافی و مبارزه با ویروس‌ها را نشان داده‌اند.
انجماد اسپرم و جنین ماهی خاویاری در گیلان
مدیرکل شیلات گیلان گفت: پرورش ماهیان خاویاری و دستیابی به فناوری تکثیر، تولید و انجماد اسپرم و جنین این گونه از ماهیان پس از انقلاب اسلامی در کشور آغاز شد.
صفحه قبل | صفحه بعد