01:55 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توقف تولید

فاصله زمانی ثبت سفارش تا تحویل کالا؛ دلیل اختلاف نرخ فروش اوره صادراتی
فاصله زمانی ثبت سفارش و صدور پیش فاکتور تا تاریخ تحویل کالا و همچنین تفاوت در نرخ اوره صادراتی شرکت‌های پتروشیمی اوره ساز، به دلیل اختلاف در زمان ثبت سفارش و صدور پیش‌فاکتور تا زمان تحویل کالا به مشتریان بوده است.
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ آغازی بر حذف رانت و احتکار
با حذف ارز ترجیحی و واقعی شدن بهای تمام شده، شرکت‌های بورسی نه تنها از دایره قیمت‌گذاری دستوری خارج می شوند بلکه می­‌توانند با افزایش حاشیه سود و بهای تمام شده واقعی، درآمدهای عملیاتی خود را بهبود بخشیده و آن را وارد چرخه اقتصادی شرکت کنند.
توقف یکی از واحدهای نیروگاه " آبادا " به دلیل تعمیرات
شرکت تولید نیروی برق آبادان از توقف تولید یکی از واحد‌های نیروگاه آبادان خبر داد.
رانت و سود دلالان پایان یافت
سیمان صنعتی است که همواره مورد ظلم واقع‌شده و فعالان این صنعت همواره گلایه‌های بسیاری دارند.
سه وجهی سهامداران، کارخانه‌ها و مصرف‌کنندگان سیمان منتفع می‌شوند
پیش از ورود سیمان به بورس کالا، قیمت‌گذاری که روی محصولات سیمان انجام می‌شد به هیچ وجه مطلوب کارخانه‌های سیمان نبود. سیمان توسط عوامل معدودی توزیع می‌شد و رانت قابل توجهی نصیب دلالان می‌کرد . عرضه سیمان در بورس کالا، نه تنها سهامداران کارخانه‌های سیمان را از سودآوری قابل قبولی منتفع می‌کند، بلکه برای مصرف‌کننده نیز دریافت سیمان با نرخ پایین‌تر امکان‌پذیر می‌کند. از طرف دیگر، قیمت‌گذاری بر محصولات سیمانی در بورس کالا، امکان سرمایه‌گذاری مجدد برای این کارخانه‌ها میسر می‎شود.
برق و دلالی، تنها عاملان گرانی سیمان
دلالانی که سال های سال به واسطه فاصله زیاد بین نرخ دولتی سیمان با قیمت آزاد، رانت‌های کلانی نصیبشان می‌شده، اکنون با سوء استفاده از کاهش تولید ناش از قطعی برق با ورود سیمان به بورس کالا که مظهر شفاف سازی مبادلات است، مقابله می کنند.
پرداخت خسارت ضرر و زیان ناشی از قطعی برق به صنعت سیمان
دولت با نصح صریح قانون موکلف است خسارت ناشی از قطع برق کارخانه های سیمان را پرداخت کند. سیمانی ها با تصمیمات اخیر وزارت نیرو با ضرر و زیان های سنگینی مواجه شدند که باید میزان دقیق آن محاسبه شود، سپس با دولت پای مذاکره نشست.
شرایط «امن» بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت
به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بورس با تمام پستی‎ و بلندی‌ها و همه فشارهایی که از قیمت گذاری دستوری منتج شده است، به حرکت خود ادامه داده است و اکنون شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری بلندمدت امن است.
مجلس و سهامدارن «شپلی» مقابل هم!
نماد برتر - نامه نگاری نمایندگان مجلس به وزیر صمت و هسدار ایشان در مورد کارخانه پلی اکریل ایران خبر ساز شد.
دستیابی رکورد جدید تولید ۱۴۰.۶ هزار تن تختال در زیرمجموعه فولاد مبارکه
نماد برتر- معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان از دستیابی به رکورد جدید تولید ۱۴۰.۶ هزار تن تختال در دی ‌ماه خبر داد و گفت: عبور از تولید ۱.۵ میلیون تن تختال در سال جاری در دستور کار است.
فعالیت بخش های تولیدی پتروشیمی حاضر در بورس تا اطلاع ثانوی متوقف شد
نماد برتر- پتروشیمی خراسان برای دومین بار از خروج خدمات رسانی بخش های تولیدی از ۲۵ دی تا اطلاع رسانی به دلیل قطع گاز خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای دوشنبه شد.
فعالیت بخش های تولیدی پتروشیمی حاضر در بورس از سر گرفته شد
نماد برتر- پتروشیمی خراسان با رفع مشکل قطع گاز از در مدار تولید قرار گرفتن بخش های تولیدی از پنج شنبه خبر داد و آماده بازگشایی برای فردا شد.
قرار است لاستیک ارزان شود؟
نماد برتر- در پی برخی نقل‌قول‌های اخیر مبنی بر احتمال کاهش قیمت تایرهای خودرو (پس از تصویب افزایش ۵۰ درصدی) در پی کاهش نرخ ارز، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر ضمن رد این موضوع با تشریح عوامل موثر بر قیمت تایرها، فشارهای وارده برای ثابت نگه داشتن قیمت‌ها را عاملی برای از بین رفتن انگیزه سرمایه‌گذاران این حوزه و توقف تولید می‌داند.
سایپا با توضیح درباره نرخ ارز، برنامه تولید ، محصول جدید و ... آماده بازگشت شد
نماد برتر- سایپا درباره ظرفیت محصول شاهین، برنامه تولید ۴ ماه پایانی سال، نرخ ارز وارداتی، متوسط ارزبری هر خودرو، رونمایی از محصول جدید و ... توضیح داد و آماده بازگشت به تابلو شد.
ترخیص بدون مجوز محموله ۸۱ هزار تنی ذرت از گمرک!
نماد برتر- بیش از ۸۱ هزار تن ذرت بدون اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی از گمرک ترخیص شده و وضعیت مشخصی ندارد، آن هم در شرایطی که طی مدت اخیر عدم توزیع مناسب و محدودیت در تأمین نهاده‌های دامی، از عوامل نابسامانی بازار مرغ اعلام شده بود.
صفحه قبل | صفحه بعد