19:48 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توفان

از توفان و بوران تا تنور گرم نفت
توفان آیدا، سرمای زمستان کشورهای اسکاندیناوری تقاضا برای نفت را افزایش داد تا بازار نفت همچنان گرم بماند.
خصوصی سازی اشتباه دو صنعت مهم بورس و چالش های فولاد و معادن
نماد برتر- یکی از مدیران ایمیدرو با انتقاد از خصوصی سازی اشتباه دو صنعت مهم بورس و اقداماتی که منجر به گسست زنجیره فولاد و معادن شده ، چالش های را اعلام و خواهان شفافیت در قیمت گذاری ها شد.
چشم انداز صعودی طلا / تاثیر موج جدید پاندمیک بر اقتصاد جهانی
نماد برتر- در هفته‌ای که گذشت بازارهای جهانی از جمله سهام و کامودیتی‌ها در دامنه محدودی با نوسان همراه بودند. در این میان طلای جهانی با افت ۱.۶ درصدی مواجه شد و در نهایت به زیر مرز روانی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس عقب نشست.
نکته مهمی که در تسعیر ارز بانک ها باید بدانیم
نماد برتر- شاخص سهام اگرچه در پایان هفته گذشته برای دومین بار با صعود همراه بود اما همچنان مولفه‌هایی هستند که بورس را با تردید روبه رو کرده است.
خطر سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی یزد
پایگاه خبری راد: کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد، با اشاره به کاهش قابل ملاحظه دمای هوای استان در روزهای پایانی هفته جاری، گفت: خطرسرمازدگی برای محصولات کشاورزی وجود دارد.
بزرگ‌ترین ریسک‌های اقتصاد جهان در ۲۰۱۹
پایگاه خبری راد: با نادیده گرفتن قوانین توسط حکومت‌های پوپولیست و دیکتاتور و تیرگی روابط بین‌المللی می‌توان گفت در جهان امروز دولت‌ها بدرفتار شده‌اند. این وضعیت ریسک‌هایی را متوجه اقتصاد جهانی می‌کند.
ولوو تعرفه ها را دور می زند!
پایگاه خبری راد: شرکت ولوو به اعمال تغییرات در برنامه تولید محصولات خود در راستای دور زدن تعرفه‌های خودرو میان آمریکا و چین ادامه می‌دهد.
راهکارهایی برای پایان دادن به کابوس گاز گرفتگی
پایگاه خبری راد: برخلاف تصوری رایج گازگرفتی تنها از طریق نشت گاز از دودکش خانه خود رخ نمی دهد و ممکن است از دودکش بخاری تا دبوار همسایه نیز سبب وقوع این حادثه شوند، موضوعی که سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره آن هشدار داده است.
تولید آنتی‌بیوتیک‌های مقاوم
پایگاه خبری راد: پژوهشگران موسسه "ام.آی.تی" (MIT) ایالات متحده امریکا، با استفاده از یک نوع واکنش شیمیایی جدید دریافته‌اند که می‌توان آنتی بیوتیک‌ها را به گونه‌ای که به طور بالقوه در مقابل عفونت‌های مقاوم در برابر دارو موثرتر شوند، تغییر دهند.
هشدار هواشناسی نسبت به وقوع تگرگ و صاعقه در غرب کشور
پایگاه خبری راد: سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به احتمال سیلاب ناگهانی، وقوع تگرگ و صاعقه در استان‌های غربی کشور هشدار داد.
امداد رسانی‌ به سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر آخرین آمار خدمات امداد و نجات توفان و سیل و آبگرفتگی را در ١۶ استان کشور اعلام کرد.
پیش‌بینی بهتر هوا با ماهواره کوچک "ناسا"
پایگاه خبری راد: محققان ناسا یک ماهواره کوچک ساخته‌اند که هم‌اکنون به بررسی توفان‌ها می‌پردازد و قادر است در آینده به پیش‌بینی صحیح‌ آب‌وهوا کمک کند.
تحریم ایران قیمت نفت را تا بشکه‌ای ۹۵ دلار می‌رساند
پایگاه خبری راد: پایگاه خبری وال استریت ایتالیا با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها نوشت: تحریم ایران می‌تواند قیمت نفت را در بازارهای جهانی به ۹۵ دلار برای هر بشکه برساند.
وزیر ارتباطات: 95 درصد روستاهای سیستان و بلوچستان تلفن ندارند
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: 95 درصد از 5000 روستای سیستان و بلوچستان ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن ثابت، همراه و اینترنت ندارند و این وضعیت غیر قابل قبول است.
۹ خوردنی برای کاهش اضطراب
پایگاه خبری راد: تغییرات در سبک زندگی بی‌تردید در مدیریت و کنترل اضطراب نقش به سزایی دارد و از این میان دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب سرشار از سبزیجات، میوه، حبوبات، غلات کامل و پروتئین خالص برای کاهش اضطراب بسیار موثر است.
صفحه قبل | صفحه بعد