23:46 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

چند میلیون راننده بدهکار آزادراهی جریمه می‌شوند؟
نماد برتر- تا کنون حدود ۹ میلیون پلاک یکتا از آزادراه‌هایی که پرداخت عوارض‌شان الکترونیکی است، تردد کرده‌اند و به صورت میانگین بیش از نیمی از آن‌ها عوارض‌شان را پرداخت نکرده‌اند که بر اساس تفاهم صورت گرفته بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه جریمه می‌شوند.
آزادراه ۱۳۰۰ میلیارد تومانی اصفهان آماده افتتاح شد+ مبلغ عوارض
نماد برتر- مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان اصفهان گفت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در حال حاضر با هزینه حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومانی آماده بهره‌برداری است که می‌تواند سالانه ۷۴۰ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت و ۲۵۰ نفر کاهش تلفات جاده‌ای را در کنار دیگر مزایا به همراه داشته باشد.
چرا هندی‌ها از پروژه راه آهن چابهار- زاهدان کنار گذاشته شدند؟
نماد برتر- معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: دلیل کنار گذاشتن هندی‌ها از پروژه خط ریلی چابهار – زاهدان این بود که خود آنها پای کار نیامدند و نهایتا این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی آغاز شده و امیدواریم تا پایان دولت به بهره برداری برسد.
اجازه بازگشت عوارضی به آزاد راه‌های الکترونیکی را نمی‌دهیم، اما...
نماد برتر- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی اجازه دستی شدن عوارض را به آزادراه‌های الکترونیکی نمی دهیم اما سرمایه گذاران پولشان را می‌خواهند و مردم باید همکاری کنند.
بهره‌برداری از راه‌آهن خواف‌–هرات تا پایان امسال/ افغانستانی‌ها منتظر سرمایه‌گذار
پایگاه خبری راد: خط ریلی حدود ۲۰۰ کیلومتری خواف–هرات در قالب چهار قطعه در حال احداث و تکمیل است که به گفته معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور؛ سه قطعه آنکه در تعهد ایران بوده تا پایان امسال به پایان می‌رسد.
پیشنهاد اصلاح روش جریمه عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها
پایگاه خبری راد: معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ارائه پیشنهاد جدید به جای اعمال روش جریمه عدم پرداخت الکترونیکی عوارض خبر داد و اعلام کرد که این پیشنهاد به وزیر راه وشهرسازی ارائه و مورد موافقت قرار گرفته است و در راستای اجرای آن اقدام خواهد شد.
از تعداد جرایم تا پیامک‌های اشتباهی عوارض الکترونیکی ۴ آزادراه
پایگاه خبری راد: معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن توضیح درباره‌ی پیامک‌هایی که اشتباها به مالکان خودروهای عبوری از آزادراه‌های دارای عوارض الکترونیکی ارسال شده است، اعلام کرد: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری ۲۶ میلیون خودرو از عوارض الکترونیکی چهار آزادراه تهران–ساوه، قزوین–زنجان، کرج–قزوین، تهران–قم عبور کرده‌اند و در مجموع تردد ۵.۵ میلیون پلاک خودرو ثبت شده است که از این تعداد کمتر از ۵۰ هزار خودرو به دلیل عدم پرداخت الکترونیکی عوارض، جریمه شده‌اند.
عوارض کدام آزادراه‌ها تا پایان تیر الکترونیکی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اسامی آزادراه‌هایی که در دو مرحله دیگر تا پایان تیرماه سال جاری دریافت عوارضشان الکترونیکی می‌شود را اعلام کرد.
طول خطوط ریلی ایران امسال چقدر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: در سال گذشته حدود ۴۰۰ کیلومتر خط آهن در کشور به بهره‌برداری رسید؛ با این حال در سال جاری ۲۷۰ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری در دست اجرا قرار دارد.
دست به دست شدن پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان
پایگاه خبری راد: در حالی که پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران واگذار شده بود، مجدداً و براساس لایحه بودجه سال ۹۸ به شرکت ساخت واگذار شد.
پل دوساله در سیل ریخت، پل ۱۰۰ ساله نه!
پایگاه خبری راد: در حالی پل جدید کاکارضا در محور ارتباطی الشتر - خرم‌آباد با دو سال سابقه‌ی ساخت بر اثر وقوع سیل تخریب شده است که پل قدیم کاکارضا که در مجاورت پل جدید قرار دارد، با بیش از ۱۰۰ سال سن، دچار آسیب نشده است.
آزادراه تهران-شمال؛ از افتتاح تابستانه فاز ۱ تا وضعیت قطعات ۲ و ۳
پایگاه خبری راد: قطعه یک آزادراه تهران-شمال تابستان سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد، هرچند بر اساس لایحه بودجه باید این پروژه در سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد اما آنگونه که مسئولان برآورد می‌کنند این طرح در سال ۱۴۰۲ پایان خواهد یافت.
عوارض ۴ آزادراه الکترونیکی شد
پایگاه خبری راد: معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از دریافت الکترونیکی عوارض چهار آزادراه از بامداد ۲۸ اسفندماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: هیچ افزایش قیمتی در خصوص عوارض آزادراه‌ها در نوروز ۹۸ اعمال نخواهد شد.
مراکز کدام استان‌ها به ریل متصل می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره‌برداری کریدور ریلی رشت-انزلی ظرف حدود دو و کریدور ریلی رشت-آستارا ظرف حدود پنج سال خبر داد.
میراثی از دهه 70 که 7 دولت را درگیر کرده است
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی با همراهی رییس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار البرز از روند پیشرفت پروژه آزادراه تهران - شمال بازدید کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد