21:46 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تروجان

برای مقابله با بدافزارهای جدید چه باید کرد؟
نماد برتر- برای مقابله با بدافزارهای جدید، استفاده از روش‌های قدیمی چندان موثر نیست، اما مهم‌ترین نکته این است که سیستم‌ها باید مرتباً بررسی شوند و اسکن‌های آسیب‌پذیری برای شناسایی سیستم‌ها و برنامه‌های در معرض خطر انجام شود.
اقدامات امنیتی پس از دریافت لوازم الکترونیکی از تعمیرکار
نماد برتر- یک کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه پس از دریافت لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند از تعمیرکار یا افراد ناشناس، این احتمال وجود دارد که نرم‌افزارهای مخربی در سیستمتان نصب شده باشد، گفت: لازم است اقدامات امنیتی را جدی بگیرید، زیرا بی‌توجهی به آنها زمینه را برای نفوذ افراد ناشناس به سیستمتان را فراهم می‌کند.
چگونه از هک شدن دستگاه‌های اندرویدی جلوگیری کنیم؟
پایگاه خبری راد: اندروید نسبت به بقیه سیستم‌های عامل‌ تلفن همراه کاربردهای بسیاری دارد؛ مخصوصاً میان کاربران ایرانی. در عین حال یکی از آسیب پذیرترین سیستم عاملها هم هست و هکرها به راحتی می‌توانند آن را هدف قرار دهند. به همین دلیل بسیاری از کاربران نگران هک شدن دستگاه‌های اندرویدی و از دست دادن اطلاعات مهم‌شان هستند.
هکرها با یک نرم‌افزار وارد حساب بانکی شما می‌شوند!
پایگاه خبری راد: کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که نرم افزار معروف ویرایش محتوای چندرسانه‌ای VSDC به هکرها اجازه ورود و نفوذ به اطلاعات حساب‌های بانکی کاربران را می‌داده است.
هجوم بدافزارها در ۲۰۱۹ رکورد خواهد زد
پایگاه خبری راد: شرکت مک آفی به عنوان یکی از بزرگترین توسعه دهندگان آنتی ویروس در جهان به تازگی در جدیدترین گزارش خود از افزایش قابل توجه بدافزارهای خطرناک و حملات تروجان‌ها در سال جاری میلادی خبر داده است.
نرم‌افزار مایکروسافت ورد هم اطلاعات شما را می‌دزدد!
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی اعلام کرده‌اند که بدافزار جدیدی در پلت‌فرم نرم‌افزار مایکروسافت ورد وجود دارد که رایانه آنها را با مشکلات مواجه کند.
بدافزاری که اطلاعات بانکی را می‌دزدد
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که یک گروه حرفه‌ای از هکرها و مجرمان سایبری با انتشار یک بدافزار و تروجان معروف به روزرسانی شده سعی دارند به سرقت اطلاعات بانکی و مالی کاربران بپردازند.
نحوه‌ تشکیل بات‌نت‌ها از میلیون‌ها سیستم آلوده در جهان
پایگاه خبری راد: کارشناسان معتقدند برای پیشگیری از جرائم سایبری، باید زیرساخت بات‌نت‌ها مورد بررسی قرار بگیرد؛ چراکه بات‌نت‌ها از میلیون‌ها سیستم آلوده در سراسر جهان تشکیل می‌شوند و عدم شناسایی آن‌ها، به نشت اطلاعات خصوصی و افزایش جرائم سایبری منجر می‌شود.
انتشار نسخه جدید تروجان Adwind و دور زدن نرم‌افزارهای ضدویروس
پایگاه خبری راد: یک عملیات اسپمی در حال انتشار یک تروجان با دسترسی از راه دور (RAT) است که از چندین روش برای فریب دادن ضدویروس‌های مبتنی بر امضا استفاده می‌کند.
تهدیدها و راه‌های امن کردن بانکداری الکترونیکی
پایگاه خبری راد: بانکداری الکترونیکی استفاده از تکنولوژی پیشرفته شبکه و مخابرات جهت انتقال پول در سیستم بانکداری است که تهدیدهایی از جمله فیشینگ، استفاده از ویروس‌ها و تروجان‌ها برای نصب برنامه‌های جاسوسی، استفاده از تجهیزات جانبی برای کپی کارت‌های بانکی هم دارد و برای ایمن کردن این شیوه از بانکداری راه‌هایی پیشنهاد شده است.
چگونه اندروید را امن نگه داریم؟
پایگاه خبری راد: محافظت از گوشی‌های هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به حمله‌ی هرروزه‌ی هکرها نباید از امنیت در سیستم عامل دستگاه هوشمند غافل شد. اندروید نیز که یک سیستم عامل متن باز است، آسیب‌پذیری زیادی دارد که با راه‌های امنیتی می‌توان تا حدی از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.
چگونه خود را از تروجان‌ها محافظت کنیم
پایگاه خبری راد: هنگامی که شما از برنامه‌های رسمی که از فروشگاه رسمی مانند گوگل دانلود شده‌اند، استفاده می‌کنید، برنامه‌های شما نسبتا امن هستند، اما زمانی که برنامه‌ها از فروشگاه‌های شخص ثالث دانلود می‌شوند، امنیتی دربر ندارند. ممکن است اینگونه برنامه‌ها، تروجان‌ها باشند و تمام اطلاعات مربوط به بانکداری شما به دست جنایتکاران اینترنتی بیفتد که ممکن است اطلاعات مورد نظر مورد سوءاستفاده قرار گرفته یا به فروش برسند.
حمله هکرها با سرقت رمز عبور قربانیان
پایگاه خبری راد: مجرمان سایبری روزبه‌روز راه‌های بیش‌تری از حملات فیشینگ و نرم‌افزارهای جاسوسی برای سرقت اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند و اما چاره‌ی این حملات محافظت بیش‌تر از رمزهای عبور و استفاده از نکات امنیتی لازم است.
هشدار: بدافزار اندرویدی پیام شما را می‌خواند
پایگاه خبری راد: محققان امنیتی در مورد یک ویروس جدید به کاربران تلفن‌های هوشمند اندرویدی هشدار می‌دهند، این ویروس توسط مجرمان اینترنتی برای خواندن پیام‌ها و سرقت اطلاعات بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سرقت از طـریق قبـض موبـایل
پایگاه خبری راد: پرداخت WAP، یک روش پرداخت موبایل است که هزینه‌ها را به صورت مستقیم به قبض تلفن همراه کاربر منتقل می‌کند به نحوی که کاربر نیازی به ثبت کارت بانکی یا تعیین اطلاعات ورود به حساب کاربری ندارد؛ تروجان‌ها با سوءاستفاده از این قابلیت می‌توانند مبالغی را از کاربران به سرقت ببرند.
صفحه قبل | صفحه بعد