09:40 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ترازو

راهکارهای شش‌گانه بورس کالا برای تسهیل تامین مالی تولید
حامد سلطانی نژاد در «سلسله نشست های الگوی حکمرانی تولید» که با محوریت تامین مالی تولید برگزار شد، گفت: با توجه به تنگناهای تامین مالی تولید در کشور، هم اکنون ۶ مسیر هموار برای تسهیل تامین مالی تولید از طریق ابزارهای بورس کالا وجود دارد که شامل قراردادهای سلف، اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین کالایی، گواهی سپرده کالایی، صندوق های سرمایه گذاری کالایی و در آخر افزایش نقش بانک ها در اتاق پایاپای بورس کالای ایران می شود.
تحریم ها سیگنال مثبتی برای بورس دارد اما سهامداران تازه‌کار را می‌ترساند
نماد برتر- کارشناس مالی با اعلام بی نتیجه ماندن هدف ترامپ در تحریم احتمالی بورس تهران گفت: تحریم ها سیگنال مثبتی دارد اما تازه‌کاران بورس را می‌ترساند .
نبض جابجایی ها همچنان در دست حقوقی ها
نماد برتر- بورس تهران در حالی هفته گذشته را با نوسان مثبت شاخص و ثبت بازدهی ۰.۱۷درصدی سپری کرد که بازیگران بورسی سنت شکنی کردند و همچنان نبض معاملات و تغییرمالکیت ها در دست سهامداران عمده باقی ماند. به این ترتیب در مجموع این هفته بیش از ۷۴۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی جابجا شد.
افزایش تجهیزات تفریحی تحت پوشش استاندارد استان مرکزی به 2269 مورد
نماد برتر- مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: تجهیزات تفریحی تحت پوشش از 133 عدد به دو هزار و 269 عدد و تعداد آزمایشگاه های همکار از 36 عدد به 61 عدد رسیده است.
۷ توصیه طلائی چهارمین ثروتمند جهان در خرید سهام / نکته مهم به تازه واردین
نماد برتر- چهارمین ثروتمند جهان براساس تجربه طولانی سرمایه‌گذاری در بازارهای سهام، هفت قاعده طلایی برای موفقیت در بورس اعلام کرد.
تولید گوشی داخلی در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟
نماد برتر- به گفته یک فعال حوزه موبایل، در شرایط فعلی واردات گوشی مقرون‌به‌صرفه‌تر از تولید است و تا زمانی که شرایطی از جمله تامین و قیمت ارز و سود بازرگانی برای تولیدکنندگان تسهیل نشود، تولید داخلی عملا اتفاق نمی‌افتد.
کالاهای غیراستاندارد بیشتر از کدام کشورها وارد می‌شود؟
نماد برتر- بیشترین کالاهای وارداتی غیر استاندارد در سال ۱۳۹۸ تولید شده در مبداء کشور چین بوده‌، به‌طوری‌که ۶۰ فقره معادل ۴۷ درصد این کالاها در چین، ۴۸ فقره معادل ۳۸ درصد در آسیا، ۱۶ فقره معادل ۱۲ درصد در اروپا و ۴ فقره معادل ۳ درصد در آمریکا تولید شده بود. البته تعداد کالاهای وارداتی مغایر با استاندارد سال ۱۳۹۸ از چین حدود ۱۱۷ درصد در مقایسه با سال ۱۳۹۷ کاهش داشته است.
با اسراف‌کنندگان چه برخوردی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: اگر بارندگی‌های اخیر و ذخیره آب سدها را در یک کفه ترازو و بحران آب ایران را در کفه دیگر قرار دهیم، باز هم بحران آب سنگینی کرده و مسئولان را بر آن می‌دارد ضمن تقاضا از مصرف‌کنندگان برای مدیریت مصرف، اقداماتی را نیز برای مقابله با پرمصرف‌ها انجام دهند که در میان این اقدامات، قطع آب مشترکان پرمصرف نیز به چشم می‌خورد.
ردپای هکرهای چینی در حمله به آزمایش‌های شبکه 5G
پایگاه خبری راد: گزارش‌ها حاکیست که هکرهای چینی سعی داشتند آزمایش‌های شبکه نسل پنجم اینترنت 5G که توسط شرکت‌های نوکیا و اریکسون درحال انجام است، هک کنند و مانع ادامه فعالیت‌های آنها شوند.
مروری بر بهترین گجت‌های هوشمند خانگی ۲۰۱۹
پایگاه خبری راد: از بهترین و جدیدترین گجت‌های هوشمند خانگی که در سال جاری میلادی معرفی شده است، می‌توان به پریز هوشمند، کنترلگر خواب، قفل درب و تصفیه هوای هوشمند اشاره کرد که در این گزارش به مرور مختصری بر آنها خواهیم پرداخت.
تحریم هواوی به نفع سایر اپراتورهای مخابراتی تمام شد
پایگاه خبری راد: کارشناسان بر این باورند که تحریم و ممنوعیت فعالیت شرکت چینی هواوی در بسیاری از کشورهای جهان، به نفع برخی دیگر از اپراتورهای مخابراتی و غول‌های تکنولوژی تمام خواهد شد.
فیلترینگ تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی ضربه زد
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره ارتباطات زیرساخت، درباره فیلتر تلگرام و نوع برخورد مردم با این موضوع گفت: این‌که فیلتر تلگرام معادل پیشرفت شبکه‌های اجتماعی داخلی قرار گرفت، به خود پیام‌رسان‌های داخلی ضربه زد و کاربران نیز نسبت به این روش موضع گرفتند. بنابراین فیلتر و مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی راه مناسبی برای ارتقای پیام‌رسان‌های داخلی نیست.
آمار فروش خودروسازان  آمریکایی
پایگاه خبری راد: آمار فروش خودروسازان آمریکایی اعلام شد و ماسل کار ها نیز در این فهرست حضور دارند.
رونمایی از طرح های فناورانه
پایگاه خبری راد: امروز با حضور مسؤولین کشوری از ۷۳ طرح فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار رونمایی شد.
 ترازوهای غیراستانداردِ پایتخت چه تعدادی هستند؟!
پایگاه خبری راد: مدیرکل استاندارد تهران با اعلام خبر بازرسی و آزمون بیش از ۴۴ هزار ترازو و وسیله توزین در استان تهران گفت: کمتر از یک درصد این وسایل غیراستاندارد بودند.
صفحه قبل | صفحه بعد