20:46 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحریک

شدیدترین کاهش هفتگی نفت
نماد برتر- اگر چه قیمت نفت در روز جمعه بالاتر رفت، اما شدیدترین کاهش هفتگی خود از نوامبر را به ثبت رساند. از سوی دیگر در طلای زرد، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت و در پایان یک هفته پر نوسان را به تثبیت رساند؛ تحلیلگران هشدار دادند که تشدید تنش در اوکراین می تواند تقاضای امن بیشتری را تحریک کند.
از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا تخلیه تومور اقتصادی
با حذف ارز ترجیحی، بازار سرمایه به ­عنوان ویترین بازار مالی کشور، از کاهش رانت و حذف نرخ‌های دستوری و در نهایت شکل‌گیری سرمایه‌گذاری ارزش محور و مبتنی بر تقاضای واقعی برخوردار خواهد شد.
گزارش سوت‌زن‌ها؛ از اعلام جرم تا گزارش شفافیت
در نیمه نخست سال از میان گزارش‌های ارسالی سوت‌زن‌ها، حدود ۱۰ پرونده به گزارش تخلف یا اعلام جرم منتج و در بررسی بیش از ۳۰ گزارش، در راستای ارتقای شفافیت، ناشر ملزم به ارائه گزارش شفاف‌سازی در سامانه کدال شد و اقدامات پیشگیرانه نظارتی انجام پذیرفت.
هزینه ۲۰۰ هزار تومانی سیمان در هر یک متر مربع ساخت و ساز
عضو هیات مدیره انجمن سیمان کشور با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تأمین سیمان یک میلیون مسکن وعده داده شده از سوی دولت نداریم، گفت: برای ساخت یک متر مربع مسکن، چهار کیسه سیمان مصرف می‌شود که در بالاترین قیمت، ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد، بنابراین نگرانی از قیمت سیمان، آدرس اشتباه دادن در بخش مسکن است.
اولویت بندی سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی
رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، همراه با افزایش سطح اشتغال، کنترل تورم و تعادل در تراز پرداخت ها به منظور افزایش رفاه، همواره از اهداف اقتصادی کشورها بوده است. در این یادداشت به اولویت های سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی پرداخته شده است.
روی دیگر بر بازار ارز؛ فشار به قیمت دلار کم می شود؟
آیا اتفاقات مثبت هفته گذشته می تواند از فشار بر قیمت دلار و بازار ارز بکاهد.
ورود قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان در روز صعودی درهم
قیمت دلار از 26 هزار تومان عبور کرد و قیمت درهم امارات به 7 هزار و 200 تومان نزدیک شد. در صورت عبور درهم از این مرز، قرار گرفتن دلار بالای 26 هزار و 300 تومان محتمل است.
REITs؛ ابزار بین‌المللی کسب سود از سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات
صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (Real Estate Investment Trust (REIT))، ابزار مالی است که مالک، اداره یا تأمین‌کننده املاک درآمدزا است. صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات که بر اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک طراحی شده‌اند، سرمایه سرمایه‌گذاران متعددی را جمع آوری می‌کنند. این امر به سرمایه گذاران خرد امکان می‌دهد از سرمایه‌گذاری در املاک سود ببرند، بدون آنکه مجبور باشند ملک را خریداری، مدیریت یا تأمین مالی کنند. از سویی دیگر، REITs به عنوان پرچین سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در برابر تورم عمل می‌کند.
احتیاط در بازار ارز /تقاضا در بازار سکه تحریک شد
دلار در شروع این هفته رقم‌هایی را ثبت کرد که از فروردین تجربه نکرده بود، اما رفتار محتاطانه فعالان بازار و عرضه در بازار متشکل شرایط لازم برای افت قیمت دلار به سطوح قبلی را فراهم کرده است.
جاده تجارت از مسیر «بورس کالا» هموارتر است
بورس کالای ایران به عنوان یکی از مهم ترین ارکان بازار سرمایه به خوبی توانسته است نقش پررنگ و اثرگذاری در اقتصاد کشور به خصوص در زمینه برآورده ساختن نیاز صنایع و بخش های مختلف اقتصاد از قبیل صنایع فولادی، پتروشیمی، معدن و کشاورزی ایفا کند.
صنعت شکلات‌سازی از ابتدا تا کنون
نماد برتر- تهیه شکلات فرآیندی طولانی و پیچیده است، اگرچه در طول سال‌ها تغییر و ساده‌سازی شده است. اصطلاح شکلات از کلمه آزتک "xocoatl" گرفته شده و در اصل یک نوشیدنی تلخ بوده که با استفاده از دانه‌های کاکائو تولید و به‌صورت شکلات شیرینی امروزی نبوده است بلکه به‌عنوان یک دارو و تقویت‌کننده انرژی ارزشمند بود.
راه‌اندازی شبکه اجتماعی ترامپ تا ۳ ماه دیگر
نماد برتر- یکی از مشاوران ترامپ اعلام کرد رییس جمهور سابق آمریکا که پس از وقایع حمله به کنگره در ششم ژانویه با تعلیق حسابش در توییتر فیس بوک و سایر رسانه های اجتماعی روبرو شد، ظرف دو تا سه ماه آینده پلتفرم خود را راه اندازی می کند.
راهکار افزایش نقدشوندگی بدهی‌های دولت از دیدگاه یک مشاور!
نماد برتر - مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی به تشریح برخی محورها و الزامات اصلاح ساختار بودجه پرداخت.
خصوصی سازی اشتباه دو صنعت مهم بورس و چالش های فولاد و معادن
نماد برتر- یکی از مدیران ایمیدرو با انتقاد از خصوصی سازی اشتباه دو صنعت مهم بورس و اقداماتی که منجر به گسست زنجیره فولاد و معادن شده ، چالش های را اعلام و خواهان شفافیت در قیمت گذاری ها شد.
ترامپ در دومین طرح استیضاح مجلس سنا تبرئه شد / سه واکنش
نماد برتر- ترامپ در دومین طرح استیضاح مجلس سنا به دلیل تحریک به شورش هواداران و حمله به مجلس با ۱۰ رای کمتر از حد نصاب ۶۷ رای ، تبرئه شد .
صفحه قبل | صفحه بعد