13:56 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحریم نفت

کاهش ۵ درصدی قیمت نفت در پی هشدار تورم صندوق بین‌المللی پول
نماد برتر- پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به افزایش تورم و کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی، قیمت نفت در معاملات پرنوسان روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌های تقاضا ۵ درصد سقوط کرد.
جهش قیمت نفت در پی افزایش تحریم‌ها علیه روسیه
نماد برتر- نفت روز دوشنبه جهش کرد، زیرا افزایش تلفات غیرنظامیان در اوکراین فشار بر کشورهای اروپایی را برای اعمال تحریم‌ها بر بخش انرژی روسیه افزایش داد و نگرانی‌های جدیدی را از سوی فعالان بازار در مورد عرضه محدودتر ایجاد کرد.
از توفان و بوران تا تنور گرم نفت
توفان آیدا، سرمای زمستان کشورهای اسکاندیناوری تقاضا برای نفت را افزایش داد تا بازار نفت همچنان گرم بماند.
با ورود محصولات به بورس کالا، شفافیت حرف اول را می زند
نماد برتر- رئیس پیشین هیئت عامل ایمیدرو عرضه محصولات فولادی در بورس کالا را دارای مزایای زیادی دانست و عنوان کرد: عرضه محصولات در بورس کالا موجب شفافیت معاملات در هر صنعت و رسته شغلی می‌شود و در واقع عرضه و تقاضای مناسب در بورس از رانت، باندبازی و تصمیم‌های پشت پرده و دلال‌بازی‌ها که مانع به خطر افتادن منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود، جلوگیری می‌کند. همچنین بورس کالا با شفافیتی که در تمام سال‌های فعالیت خود داشته، نشان داده است که در جهت منافع اقتصادی کشور کار کرده است.
حمایت وزیر صنعت از جذب نقدینگی ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومانی در بورس
نماد برتر- وزیر صنعت گفت: نقدینگی بیش از ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومانی باید از طریق روش‌هایی مانند بورس به سمت تولید حرکت کند و بازار سرمایه فرصت مناسبی برای تامین مالی شرکت‌های بزرگ است.
۱۰ دلیل برای مخالفت شدید با انتشار اوراق پیش‌فروش نفت
نماد برتر- مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه انتشار اوراق پیش‌فروش نفت هیچ مزیتی نسبت به اوراق ریالی ندارد، ۱۰ دلیل برای مخالفت اعلام کرد.
مسیر بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازار کوتاه می‌شود
نماد برتر- در صورت پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا و بازگشت وی به دیپلماسی با ایران و ونزوئلا، ممکن است مسیر بازگشت نفت این دو کشور عضو اوپک به بازار جهانی کوتاه شود اما بررسیها، مذاکرات و دستیابی به توافق ماهها زمان خواهد برد.
نکته مهمی که در تسعیر ارز بانک ها باید بدانیم
نماد برتر- شاخص سهام اگرچه در پایان هفته گذشته برای دومین بار با صعود همراه بود اما همچنان مولفه‌هایی هستند که بورس را با تردید روبه رو کرده است.
بحران بقا در تولد ۶۰ سالگی اوپک
نماد برتر- در یک ۲۰۲۰ معمولی، اعضای اوپک می توانستند در بغداد گردهم جمع شده و سالگرد ۶۰ سالگی تاسیس این گروه را جشن بگیرند اما مانند بسیاری دیگر از رویدادهای امسال، شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری این مراسم شد.
با طرح گشایش اقتصادی، هوای تازه به بورس می آید / بازار سرمایه محل مطمئن سرمایه گذاری
نماد برتر- رییس جمهور گفت:کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد لطفاً بگوید که راه حل چیست. با ردیف کردن جملات درشت مشکلی از کشور حل نمی‌شود.
کلیات طرح عرضه نفت در بورس انرژی تصویب شد
نماد برتر- رئیس جمهور از تصویب کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خبر داد.
رقابت شدید عراق و عربستان بر سر مشتری نفتی قدیمی ایران
نماد برتر- عربستان سعودی و عراق که بزرگترین تولیدکنندگان اوپک هستند، با یکدیگر برای برتری در بازار نفت هند که سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، رقابت می‌کنند.
انصراف آمریکا از فروش ذخایر نفت استراتژیک
نماد برتر- وزارت انرژی آمریکا به دلیل افت شدید قیمت‌ها، طرح فروش ۱۲ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک دولت را متوقف کرد.
مسکن چگونه به اشتغالزایی و رشد اقتصادی کمک می‌کند؟
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مسکن ظرفیت زیادی برای کمک به اقتصاد کشور دارد، گفت: با ساخت ۲۰۰ هزار مسکن روستایی معادل ۴۰۰ هزار شغل پایدار ایجاد می‌شود و از آنجاکه معادل ۲۰ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی مربوط به مسکن است، طرح مسکن مهر با هدایت اعتباری و افزایش پایه پولی باعث جبران کاهش درآمدهای نفتی در رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و تولید ناخالص داخلی شده است.
فراخوان یک فراکسیون مجلس برای دریافت طرح‌هایی برای جایگزینی درآمد نفت
پایگاه خبری راد: رئیس فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا گفت که این فراکسیون فراخوانی برای دریافت طرح‌هایی برای جایگزینی درآمد نفتی ارائه کرده است.
صفحه قبل | صفحه بعد