00:46 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تبادلات مالی

تسریع بخشی در روند نقل و انتقالات مالی به شرط رفع تحریم‌ها
نماد برتر- اکنون به سبب تحریم‌ها نقل و انتقلات مالی با کندی و مشکلات متعددی مواجه است، در صورتی که با بر طرف شدن مسائل مربوط به تحریم، مشکلات تبادلات مالی نیز کمتر از گذشته خواهدشد.
حدس و گمان درباره جانشینی ارزهای دیجیتال با حقیقی
نماد برتر- به اعتقاد یک کارشناس ارزهای دیجیتال،‌ تبادلات مالی و انجام تراکنش‌های مختلف با رمزارزهای دیجیتال بسیار کم‌هزینه‌تر از استفاده از روش‌های سنتی گذشته است، با وجود این،‌ همچنان درباره جانشینی انواع ارز دیجیتال با ارزهای حقیقی حدس و گمان مطرح است.
واردات واکسن آنفلوآنزا در انتظار تخصیص ارز/ درخواست تامین کنندگان دارو از بانک مرکزی
نماد برتر- رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی نگرانی ها از وقفه ایجاد شده در تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی، در عین حال درباره زمان توزیع واکسن آنفلوآنزا در آستانه فصل سرد سال گفت: در حال حاضر به میزانی واکسن را وارد کرده‌ایم و در کشور موجود است، اما برای واردات ما بقی واکسن‌ها به تخصیص ارز نیاز داریم.
حقوقی که سهام‌داران بورسی از آن غافلند
نماد برتر- درحالی که وجود اخلال در هسته مرکزی معاملات و همچنین سامانه برخی کارگزاری‌ها آه از نهاد سهام‌داران بلند کرده و مسئولان اعلام کرده‌اند که این اتفاقات خارج از کنترل است، یک کارشناس حقوقی بازار سرمایه بر این باور است که رعایت زیرساخت‌های لازم برای سفارش‌های الکترونیکی فقط بر عهده کارگزاری بوده و اگر فقط یک کارگزاری دچار اخلال شود، باید جبران خسارت کند.
تحریم رمزارز فیس‌بوک؛ این بار توسط مسترکارت و ویزا!
پایگاه خبری راد: به‌دنبال خروج شرکت PayPal از انجمن حمایت از لیبرا، دو شرکت مالی بزرگ، ویزا و مسترکارت، نیز از عدم پشتیبانی خود از رمزارز اختصاصی فیس‌بوک خبر دادند.
چرا نرخ تایر در بازار ۲ برابر کارخانه است!؟
پایگاه خبری راد: سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر درباره اختلاف تقریباً دو برابری قیمت تایر در کارخانه و بازار آزاد گفت: همچون خودرو که در بازار گران‌تر عرضه می‌شود، دلالان این کالا نیز با قیمت دلخواه تایر را در بازار می‌فروشند. اگر کسی می‌خواهد گران‌تر نخرد، از سایت کارخانه‌ها خرید خود را انجام دهد.
کاربردهای مختلف بلاک‌چین در صنایع مختلف
پایگاه خبری راد: فناوری بلاک چین کاربردهای مختلفی در صنایع و حوزه‌های مختلف دارد که این گزارش به مهم‌ترین آنها خواهد پرداخت.
مخالفان و موافقان اقتصادی FATF چه می‌گویند؟
پایگاه خبری راد: جدا از نگاه‌های منفی یا مثبت سیاسی و امنیتی به تصویب لوایح مرتبط با FATF از لحاظ اقتصادی نیز تصویب FATF در شرایط فعلی کشور مورد اختلاف اقتصاددانان است. مخالفانی که معتقدند "اوضاع مبادلات مالی دیگر بدتر از این نخواهد شد و FATF فقط برای کشور هزینه دارد." در مقابل موافقانی قرار دارند که اعتقاد دارند" FATF یک استاندارد در مبادلات مالی است و بدون آن حتی دوستان ما نیز با ما کار نخواهند کرد."
نقش پررنگ بلاک‌چین در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر
پایگاه خبری راد: بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی‌های پایدار، بلاک چین یکی از آن دسته تکنولوژی‌هایی است که در توسعه زیرساخت‌های مربوط به انرژی تجدیدپذیر نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.
مهمترین رویدادهای 2019 و بلاکچین
پایگاه خبری راد: بلاک چین یکی از آن دسته از فناوری‌های جدیدی است که می‌تواند سیستم تبادل پول در جهان را متحول کند که البته کاربرد و نحوه عملکرد بسیار پیچیده و متفاوتی دارد که از حوصله این گزارش خارج است.
واکاوی دلایل عدم استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی
پایگاه خبری راد: اگرچه مهاجرت‌ بسیاری از افراد از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی، با عدم سرویس‌دهی مناسب مواجه شد، اما سرویس‌هایی مانند تلگرام هم از همان ابتدا به توانمندی امروز نبودند، بنابراین، کارشناسان بر این عقیده‌اند که جامعه می‌تواند با پذیرش این‌که توسعه پیام‌رسان‌های داخلی باید براساس مقررات مربوطه فراهم شود تا به بلوغ لازم رسیده و سرویس‌های مورد نیاز را ارائه دهد، به روند توسعه و تقویت این پیام‌رسان‌ها کمک ‌کند.
تجهیز زیرساخت‌های مخابراتی امارات به هوش مصنوعی و بلاک‌چین
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که شرکت اتصالات بعنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی امارات متحده عربی قصد دارد به منظور بهبود خدمات خود از هوش مصنوعی و بلاک‌چین بهره ببرد.
آینده نامعلوم بریگزیت، اقتصاد انگلستان را فلج می‌کند
پایگاه خبری راد: تردید شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران داخلی بخاطر خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (بریگزیت) موجب شده است که اقتصاد این کشور از سال ۲۰۰۹ تاکنون به ضعیف‌ترین حالت خود برسد.
پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه صنعت غذا برای مراقبت از "سفره مردم"
پایگاه خبری راد: رییس کانون صنایع غذایی ایران پیشنهاد کرد تا با توجه به شرایط حساس کنونی و اهمیت بسیار بالای معیشت مردم، کارگروهی متشکل از نماینده ویژه رییس جمهوری، وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیز جهاد کشاورزی به همراه نماینده کانون صنایع غذایی تشکیل شود تا با رصد دائمی وضعیت صنعت غذا، از خطراتی که سفره مردم را تهدید می‌کند، جلوگیری به عمل آید.
ضرر 700 میلیارد پوندی بریتانیا از بریگزیت!
پایگاه خبری راد: بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند که انتقال بانک و شرکت‌های مالی از لندن به آلمان تحت تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بالغ بر ۷۰۰ میلیارد پوند را از این کشور خارج خواهد کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد