11:16 | يكشنبه 29 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بلوغ

توسعه بازار به حرفه ای شدن بورس کمک می کند
نماد برتر - نهادهای مالی در حال حاضر به سطحی از بلوغ رسیده که بتوان ابزارهای پیچیده تری طراحی کرد تا سطح دانش مالی در بازار سرمایه به صورت مناسب‌تری رشد کند.
سیاست های با ثبات و بدون نوسان؛ گزینه ای مناسب برای لغو قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری از جمله سیاست دولت ها برای مهار تورم به شمار می رود که همواره در بلند مدت زمینه فساد، رانت و همچنین مقدمات قاچاق را فراهم می‌آورد.
نقش بازار سرمایه در تامین مالی حوزه زیست فناوری
سطوح تامین مالی از طریق بازار سرمایه از مراحل اولیه تا بلوغ انجام می‌شود و در هر مرحله، ابزارهای موجود در بازار سرمایه به تامین مالی بنگاه‌ها کمک می‌کنند.
راهکارهای شش‌گانه بورس کالا برای تسهیل تامین مالی تولید
حامد سلطانی نژاد در «سلسله نشست های الگوی حکمرانی تولید» که با محوریت تامین مالی تولید برگزار شد، گفت: با توجه به تنگناهای تامین مالی تولید در کشور، هم اکنون ۶ مسیر هموار برای تسهیل تامین مالی تولید از طریق ابزارهای بورس کالا وجود دارد که شامل قراردادهای سلف، اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین کالایی، گواهی سپرده کالایی، صندوق های سرمایه گذاری کالایی و در آخر افزایش نقش بانک ها در اتاق پایاپای بورس کالای ایران می شود.
جهش‌های بزرگ اقتصادی با تکیه‌ بر نوآوری‌ها
به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ویژگی‌هایی دارد که تأمین مالی را تسهیل می‌کند و می‌تواند منابع کوچک مردمی را ‏جمع‌آوری و به سمت این بخش هدایت کند.‏ آنچه در صندوق نوآوری و شکوفایی رخ‌داده، بذری برای ‏ایجاد جهش‌های بزرگ اقتصادی است.‏
شرایط «امن» بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت
به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بورس با تمام پستی‎ و بلندی‌ها و همه فشارهایی که از قیمت گذاری دستوری منتج شده است، به حرکت خود ادامه داده است و اکنون شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری بلندمدت امن است.
مراقب باشید، شاید برای آیندگان آبی نباشد
نماد برتر- هر سال از دوم فروردین به عنوان روز جهانی آب یاد می شود تا شاید از این طریق و گوشزد به اهالی این کره خاکی قدر این مایه حیات بیشتر درک و چاره ای برای حفظ آن و انتقال آن به نسل های آینده اندیشیده شود.
فناوری ۵G روی شبکه واقعی از مشهد آغاز بکار کرد
نماد برتر- قطار ارائه خدمات فناوری ۵G همراه اول روی شبکه واقعی از جوار حرم مطهر رضوی به حرکت درآمد و به زودی وارد سایر شهرها خواهد شد.
پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در فرابورس
نماد برتر- مهدی مظاهری مدیر سرمایه‌گذاری جسورانه شرکت سبدگردان الگوریتم در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی واحدهای «صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رشد یکم پیشگام» این صندوق را بزرگ‌ترین صندوق جسورانه بورسی معرفی کرد و گفت: سرمایه صندوق پیشگام ۲۴۰ میلیارد تومان بوده و حوزه فعالیت آن کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت، حوزه‌های غیرخدماتی و صنعتی و عمدتا حوزه‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان روی آن کار می‌کنند.
۵G همراه اول بر روی شبکه واقعی بزودی راه‌اندازی می شود
نماد برتر- معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول از راه‌اندازی ۵G بر روی شبکه واقعی در روزهای آینده خبر داد و گفت: توسعه فناوری پرهزینه ۵G در گرو حمایت همه‌جانبه رگولاتوری و چشم‌پوشی از سهم درآمدی است.
۱۷۸ نماد در صف حمایت صندوق تثبیت بازار سرمایه
نماد برتر- رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: طی چند روز اخیر برای بهبود عملکرد بازار سرمایه از ۱۷۸نماد بورسی حمایت کردیم.
تکمیل مسکن مهر نیمه تمام در مسکن ملی عاقلانه بود
نماد برتر-معاون وزیر راه و شهرسازی، تکمیل پروژه های نیمه کاره مسکن مهر در قالب مسکن ملی را اقدامی منطقی دانست و گفت: بر اساس مصوبه دولت و شورای عالی مسکن، واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر از سرفصل این طرح خارج شد و در طرح اقدام ملی آنها را تکمیل کردیم. تخریب این واحدها لجاجت اقتصادی بود.
خروج نیروهای خبره، بزرگ‌ترین ضربه را به کسب‌وکارها می‌زند
نماد برتر- رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به مشکل خروج نخبگان از کشور و کمبود نیروهای خبره در اکثر کسب‌وکارها، گفت: بزرگ‌ترین دارایی شرکت‌های فناوری اطلاعات نیروهایشان هستند و خروج آنها، بزرگ‌ترین ضربه را به این کسب‌وکارها می‌زند و تا زمانی که در وضعیت کلان حاکمیتی و اقتصادی کشور تغییری رخ ندهد، صنف به تنهایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد و این موضوع می‌تواند در میان‌مدت ضربات جبران‌ناپذیری نه فقط به حوزه کسب‌وکارهای آنلاین که به کل کشور بزند.
باید در راستای اقتصاد مقاومتی به حوزه فناوری توجه کرد
نماد برتر- معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه «میزان درآمد ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه استخراج طلا معادل حدود نیمی از درآمد یکی از شرکت‌های برتر جهان در حوزه فناورانه دنیاست»، گفت: به همین خاطر باید در راستای اقتصاد مقاومتی به حوزه فناوری توجه کرد.
پیشنهادی به مجلس و سازمان بورس/ شرط عبور شاخص از کانال دو میلیونی
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اقبال سهام کوچک و ارائه پیشنهاد بهبود بازار به مجلس و سازمان بورس گفت: شاخص برای عبور از کانال دو میلیونی نیازمند متغیرهای مثبتی است .
صفحه قبل | صفحه بعد