20:44 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برداشت از صندوق توسعه ملی

بورس در دام تصمیمات سیاسی
نماد برتر- بورس ایران پس از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌رفت تا جایگاه واقعی خود که همانا تاثیرگذاری بیشتر در اقتصاد و تولید ایران بود را به دست آورد.
تحلیلی از مواضع رهبر انقلاب درباره لایحه بودجه / بودجه سیاسی ممنوع
نماد برتر- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارسال نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در تعیین برداشت از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و تحلیلی از این رویداد ارایه کرد .
دردسرهای تورمی حمایت از بورس
نماد برتر- این روزها که بازار سرمایه درگیر افت و اصلاح‌های شدیدی است و دولت برای تقویت و حمایت از آن دست به اقداماتی چون تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بورس و اجازه سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بازار سهام زده است، کارشناسان اقتصادی نسبت به تورم‌زا بودن این تصمیمات هشدار می‌دهند و معتقدند مشکلات پولی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.
چرا حمایت دولت ها از بازار سهام را نباید به فال نیک گرفت؟
نماد برتر- پیامدهای برداشت از صندوق توسعه ملی برای تزریق به بازار سرمایه با مقوله شاخص‌سازی با پول تورمی بررسی شد.
یک میلیارد یورو کرونا کجاست؟/ کادر درمان منتظرند!
نماد برتر- با وجود صدور مجوز برای برداشت یک میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی و اختصاص به هزینه‌های کرونا، گزارش سازمان برنامه و بودجه و گلایه وزیر بهداشت از این حکایت دارد که حدود۳۰ درصد این مبلغ تاکنون پرداخت شده و مشخص نیست با گذشت حداقل پنج ماه از این مجوز چرا مابقی در اختیار کادر درمان با وجود هزینه‌های سنگین و موقعات بالا قرار نگرفته است.
میزان صادرات نفت در سال 98
نماد برتر- براساس آمارهای اعلام شده توسط مقامات ارشد دولتی، میزان صادرات نفت ایران در سال 98 حدود یک سوم رقم پیش بینی شده توسط دولت در قانون بودجه پارسال بوده است و پیش بینی می شود اتفاق مشابهی در سال جاری هم رخ دهد.
تلاش می‌کنیم تا پایان این دولت 10 میلیون روستایی به آب سالم دسترسی داشته باشند
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم بیش از 10 میلیون نفر از روستاییان کشور به آب شرب سالم و پایدار دسترسی داشته باشند.
پول‌سازی جدید برای بودجه ۹۹
پایگاه خبری راد: گرچه دولت در سال جاری کسری بودجه را با کاهش بخشی از هزینه‌ها و تامین منابع به طور خاص از محل صندوق توسعه ملی انجام داد اما به اعتقاد کارشناسان دیگر برای سال آینده خبری از این منابع نیست و باید به دنبال درآمدزایی باشد. افزایش درآمدهای مالیاتی و اصلاح حامل‌های انرژی و یارانه‌های پنهان دو محل اصلی است که ظاهرا در دستور کار دولت قرار دارد.
۹ میلیون نفر تا پایان دولت از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
‌پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با بیان این‌که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴ تصفیه خانه فاضلاب در کشور در مدار بهره برداری قرار داشت، گفت: امروز با بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب خوانسار ۲۲۱ امین تصفیه خانه فاضلاب کشور به بهره برداری رسید.
راهکارهایی برای کاهش فشار تورم در ایران
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه آزاد ارومیه گفت: خصوصی سازی می‌تواند منجر به رقابت بیشتر و رونق تولید شود.
"ذخایر ارزی"؛ گزینه آخر برای جبران سیل
پایگاه خبری راد: با وجود این‌که دولت امیدوار بود بتواند از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران خسارت سیل به عنوان منبع اصلی استفاده کند، مجوز مقام معظم رهبری برای این موضوع، از این حکایت دارد که ذخایر ارزی گزینه آخر تامین مالی در این زمینه خواهد بود.
برداشت چند میلیارد دلار دیگر از ذخایر ارزی
پایگاه خبری راد: مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی صادر شده و ۲.۳ میلیارد دلار دیگر از ذخایر ارزی برای ۱۰ بخش اختصاص پیدا می‌کند.
وام ۱۱۰ میلیونی بافت فرسوده، لازم ولی ناکافی
پایگاه خبری راد: در شرایطی که سرانجام بانک مرکزی با تخصیص وام ۱۱۰ میلیون تومانی در بافت فرسوده موافقت کرد، یک کارشناس می‌گوید این رقم لازم، ولی ناکافی است.
از "عیدانه" تا "جبرانی"
پایگاه خبری راد: اجرای بسته حمایتی در شرایط سخت اقتصادی، ماجرای تازه‌ای در دولت‌ها نیست و در گذشته نیز به نحوی دیگر در دستور کار بوده است. محمود احمدی‌نژاد هم در دولت خود برای پوشش بخشی از فشار تورمی حدود ۲.۷ میلیارد دلار از ذخایر ارزی برداشت و پول نقد بین مردم توزیع کرد و اکنون دولت روحانی برای کاهش فشارهای موجود و حمایت از اقشار کم درآمد به توزیع بسته‌هایی نقدی و غذایی روی آورده است.
تصویب برداشت ۲۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی
پایگاه خبری راد: معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد: اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریالی دیگر توسط شورای عالی سه قوه برای برداشت از صندوق توسعه ملی تصویب شده است که می‌توان از آن برای حفظ اشتغال موجود، احیای بافت فرسوده، تقویت بخش گردشگری در استان‌ها استفاده کرد که این پول هم‌اینک موجود است و ربطی به خزانه، مالیات و تحریم ندارد.
صفحه قبل | صفحه بعد