14:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخار آب

آغاز بهره برداری رسمی از پروژه‌های ملی 30 هزار میلیاردی وزارت نفت
نماد برتر- بهره برداری از طرح‌ها و پروژه های ملی وزارت نفت در سه استان کشور توسط رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.
کاهش ۸۲ درصدی صادرات ایران به ترکیه
نماد برتر- بررسی عملکرد تجاری ایران و ترکیه در هفت ماهه ابتدایی سال جاری میلادی نشان می‌دهد که میزان صادرات ایران به این همسایه غربی ۸۲ درصد کاهش یافته است.
ساخت دستگاهی برای حذف ریزگردها و ترکیبات آلی از هوا
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه آزاد مرودشت با استفاده از نانو کربن و رشته‌های میکروکربن دستگاه پرتابلی برای تصفیه هوا و ریزگردها تولید کردند.
تصور پر شدن سفره‌های آب زیرزمینی، ساده‌انگارانه است
پایگاه خبری راد: رئیس اداره آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای استان قم، پر شدن سفره‌های زیرزمینی را با بارش‌های اخیر، ساده انگارانه و غیر علمی دانست.
استفاده از تصاویر ماهواره‌های راداری در مدیریت بحران اخیر/کاهش خسارات ذوب برف با فناوری فضایی
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز تحقیقات فضایی با بیان اینکه استفاده از تصاویر ماهواره‌ راداری برای مدیریت سیل اخیر اولین تجربه کشور در این زمینه بوده است، گفت: از آنجایی که افزایش دما و ذوب برف، مشکلات منطقه سیل‌زده استان گلستان را افزایش می‌داد؛ از این رو در مطالعات خود اقدام به پایش وضعیت ذوب برف‌ مناطق کوهستانی این استان کردیم.
بورس کم‌رمق ماند
پایگاه خبری راد: امروز نیز در بسیاری از سهم‌های بزرگ، عرضه‌ها از تقاضا پیشی گرفت. در نهایت با وجود افزایش ۱۰۸ واحدی نماگر اصلی بازار شاخص کل هم وزن ۱۷ واحد افت کرد.
عرضه نانوپیگمنت‌هایی برای افزایش رنگ‌زایی در سامانه‌های پلیمری/تامین ۵ هزارتن نیاز سالانه کشور
پایگاه خبری راد: از آنجایی که پیگمنت‌های آلی به سختی در سامانه‌های پلیمری پخش می‌شوند، گروهی از محققان به منظور غلبه بر این چالش به تولید نانو پیگمنت‌های هیبریدی دست یافتند که به گفته آنها با استفاده از این محصول می‌توان طیف وسیع رنگ‌ها را در سامامه‌های پلیمری مانند ظروف غذا، رنگ‌های ساختمانی و جوهر چاپ ایجاد کرد.
تولید بسته‌بندی نانوکامپوزیتی با قابلیت افزایش ماندگاری مواد غذایی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه تبریز نانوکامپوزیت‌ زیست تخریب‌پذیر برای بسته‌بندی مواد غذایی تولید کردند که به دلیل داشتن خاصیت ضدمیکروبی و نفوذ ناپذیری در برابر بخار آب، موجب افزایش ایمنی و ماندگاری مواد غذایی می‌شود.
اجرای پایلوت‌ صنعتی زباله‌سوز پلاسما برای زباله‌های خطرناک/کاهش 99 درصدی حجم پسماندها
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاهی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به دانش فنی ساخت زباله‌سوزهای پلاسمایی به عنوان روش پاک و سبز امحای زباله‌های خطرناک و ویژه دست یافتند و به گفته آنها قرار است تا پایان امسال دو پایلوت صنعتی این دستگاه با ظرفیت یک تن در روز برای امحای پسماندهای "صنعتی" و "ویژه" و دیگری با ظرفیت 5 تن در روز برای پسماندهای "شهری" و "بیمارستانی" راه‌اندازی شود.
محققان ایرانی و "ایرباس" راندمان هواپیما را با نانوپوشش‌ها افزایش می‌دهند
پایگاه خبری راد: محققان دانشکده مهندسی دانشگاه تهران با استفاده از نانوپوشش‌ها روشی را برای افزایش راندمان هواپیما عرضه کردند که به گفته آنها قرار است این مطالعات در فاز بزرگتر با همکاری محققان شرکت "ایرباس" در ایران اجرایی شود.
چگونه از جوش آوردن خودرو جلوگیری کنیم؟
پایگاه خبری راد: از آنجا که در فصل تابستان هوا بسیار گرم می شود، در نتیجه ممکن است موتور خودرو نیز بسیار سریعتر دمایش افزایش پیدا کند. برای جلوگیری از داغ شدن خودرو و کاهش دمای موتور خودرو روش هایی وجود دارد.
هشدارهای مدیریت آب گوش شنوا ندارد/ فرافکنی نکنیم
پایگاه خبری راد: رییس اندیشکده اقلیم و آمایش سرزمین ضمن تاکید بر تدوین «برنامه جامع آمایش سرزمین» برای خروج از بحران آب گفت: متاسفانه نسبت به هشدارهای جدی دانشمندان مدیران محیط زیست و مدیران منابع آب گوش شنوایی ندارند و برخی مسئولان به جای تکیه بر توان و تجربه عالمان این علوم اقدام به فرافکنی و انحراف افکار عمومی می کنند.
بازار سهام تشنه نقدینگی/ سهام نفتی‌ها و خودرویی‌ها در حال کاهش
پایگاه خبری راد: در حالی که بورس تهران شاهد رشد آرام قیمت سهم‌هاست، شرکت بورس تصمیم گرفته تا با یک عرضه اولیه جدید نقدینگی را در بازار افزایش دهد. امروز علیرغم رشد شاخص بیشتر سهم‌ها، در گروه خودرو و نفت شاهد افت قیمت بودیم.
جزئیات افزایش قیمت آب و برق تشریح شد
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: با توجه به این که در سبد هزینه خانوار شهری هزینه آب و برق سرجمع تنها از هزینه مصرفی دخانیات کمی بیشتر است و از مابقی مصارف کمتر دیده شده بر اساس تصمیم هیات دولت برای سال ۹۷، هفت درصد به قیمت آب و برق اضافه خواهد شد.
بی‌توجهی به مصرف بالای آب در نیروگاه‌های حرارتی
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق گفت: در حال حاضر برای توسعه تجدیدپذیرها هیچ راهی جز تقویت و تشویق این انرژی وجود ندارد. چرا که تنها در این شرایط است که سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این حوزه مشتاق می‌شوند.
صفحه قبل | صفحه بعد