00:48 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار رسمی

تعیین قیمت سهام در بورس بر اساس عرضه و تقاضاست
نماد برتر- مدیرروابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوارق بهادار ، لازمه یک اقتصاد پویا را تجهیز و تخصیص بهینه منابع در سطح ملی دانست و اظهار داشت: این مهم بدون کمک بازارهای مالی ممکن نیست.
اقبال داخلی به پتروخوراک‌های بورس انرژی
نماد برتر- بورس انرژی اگرچه مدتی است کم‌خبر ظاهر شده اما آمارهای معاملاتی از روزهای خوب این بازار حکایت دارد.
آنچه بر ریال گذشت
نماد برتر- متغیرهای متعددی در سالهای اخیر باعث به عقب رانده شدن ارزش ریال شده اند. در این گزارش روند کاهش ارزش پول ملی طی سالهای بعد از پیروزی انقلاب و عوامل موثر بر آن بررسی شده و راهکارهای موجود برای تقویت آن نیز برشمرده شده است.
حمایت وزیر راه از عرضه املاک در بورس کالا / پذیره نویسی اوراق سلف
نماد برتر- وزیر راه با اعلام حمایت از عرضه املاک در بورس کالا و نتایج مثبت این رویداد از پذیره نویسی اوراق سلف موازی استاندارد در آینده ایی نزدیک خبر داد.
شفاف سازی مدیرمالی بانک ملت درباره نرخ تسعیر ارز و نوید اتفاقات مثبت
نماد برتر- مدیر امور مالی بانک ملت گفت: نرخ تسعیر فعلاً در صورت‌های مالی ۶ ماهه بانک تغییر نمی کند اما بطور قطع در پایان سال برای صورت های مالی ۱۲ ماه ، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد .
۷ مزیت راه اندازی معاملات گواهی سپرده کشمش در بورس کالا
نماد برتر- معاملات گواهی سپرده کشمش در بورس کالای ایران در حالی امروز با حضور مقامات استانی خراسان رضوی، مدیران بورس کالای ایران و نیز با حضور جمعی از تجار و باغداران و فعالان حوزه کشمش برای نخستین بار راه اندازی شد که طی این مراسم معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا به تشریح نقش بورس در حمایت از بخش کشاورزی و مزایای راه اندازی معاملات گواهی سپرده برای محصول کشمش پرداخت.
تقاضای بازار ارز، پرقدرت تامین می شود/ تقاضای روزانه اسکناس ۵ تا ۸ میلیون دلار
نماد برتر- طبق اعلام بانک مرکزی، بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که حجم معاملات اسکناس در بازار غیر رسمی بسیار پایین بوده و حجم تقاضای روزانه در بازار رسمی اسکناس نیز طی چند روز اخیر رقمی بین پنج تا هشت میلیون دلار بوده است.
فرار سرمایه از چین با ارز دیجیتالی
نماد برتر- ثروتمندان چینی حدود ۵۰ میلیارد دلار سرمایه را به شکل ارز دیجیتالی از این کشور خارج کرده اند.
روش‌های متفاوتی برای فروش نفت داریم
پایگاه خبری راد: نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید گفت‌وگوها و لابی‌های سیاسی با خریداران نفت و همسایه‌ها ادامه پیدا کند.
سقوط قدرت وام مسکن
پایگاه خبری راد: قدرت خرید وام اوراق مسکن به سطح سال ۹۲ سقوط کرد. این تسهیلات در تهران با «قیمت میانگین» کفاف ۵ مترمربع را می‌دهد.
ارز صادراتی را با نرخ نیما برمیگردانیم
پایگاه خبری راد: امروز در بورس تهران پذیره نویسی ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق اجاره به منظور تأمین مال صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد معاملاتی صفارس۴۱۲ آغاز شد.
عقب‌نشینی آشکار در برابر دلار!
پایگاه خبری راد: ونزوئلا با کاهش ۳۵ درصدی ارزش پول خود، قیمت برابری بولیوار و دلار را به قیمت بازار آزاد رساند.
رمزگشایی از نامه رییس اتاق تهران به همتی
پایگاه خبری راد: اخیرا رییس اتاق تهران در نامه‌ای رسمی خطاب به رییس کل بانک مرکزی از وی خواست ترتیبی فراهم کند تا امکان تسویه یوزانس‌های سال‌های قبل با استفاده از ارز رسمی فراهم شود؛ موضوعی که به نظر می‌رسد برای بسیاری از واحدهای تولیدی اهمیت بالایی خواهد داشت.
فاصله نرخ ارز آزاد و نیما، واردات را جذاب کرده است
پایگاه خبری راد: به مناسبت روز ملی صادرات رئیس کنفدراسیون صادرات امروز در محل اتاق بازرگانی ایران به تشریح آمارهای تجارت خارجی، مهمترین مسائل پیش روی صادرات غیرنفتی و راهکارهای افزایش صادرات به عنوان مهمترین عامل ارزآوری به کشور در شرایط اقتصادی حال حاضر پرداخت.
تحلیل کارشناسی تحولات ارزی ایران طی ۵۷ سال
پایگاه خبری راد: بررسی‌های یکی از کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که کنترل بازار ارز ایران بیش از هر چیزی مستلزم تعدیل و یا حذف پدیده کمبود (واقعی یا انتظاری) ارز از طریق افزایش دسترسی به آن و یا کاهش تقاضا و نیاز به ارز در این بازار است و تا زمانی که احساس و باور عمومی به کمبود ارز در میان مردم و فعالان اقتصادی وجود دارد، هرگونه تزریق ارز به بازار غیررسمی (چه بی واسطه و یا باواسطه) منجر به سو استفاده بیشتر سفته بازان و رانت خواران می‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد