22:52 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بارش

جایگاه صنعت سیمان در ایران و جهان
در فضای اقتصادی حاکم بر جهان امروز، مصرف سیمان به عنوان یکی از اصلی ترین نهاده های تولید در فعالیت های عمرانی و ساختمانی و از مهم ترین شاخصهای ارزیابی توسعه اقتصادی کشورها به شمار می آید و این صنعت، نقشی بی بدیلی در گسترش زیرساخت های اساسی یک کشور ایفا کرده و فارغ از فراز و نشیب های اقتصادی در سطح جهان، به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد.
تولید برقآبی به یک سوم سال گذشته رسیده است
سال گذشته نیروگاه برقآبی حدود ۱۰ هزار مگاوات برق تولید کرده بود، در حالی که اکنون این نیروگاه ها امکان تولید بیش از سه هزار مگاوات برق را ندارند.
علل خاموشی برق به همراه ارائه راهکار مقابله با آن
پیشی گرفتن نرخ رشد تقاضای برق از نرخ رشد عرضه آن و از طرف دیگر نیاز به زمان زیاد و لزوم سرمایه گذاری فراوان برای توسعه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع از جمله مسائلی هستند که موجبات کمبود برق و بروز خاموشی را فراهم می کنند.
تهرانی‌ها بیش از حد آب مصرف می کنند!
نماد برتر - مدیرمرکز کنترل آب تهران گفت: سرانه مصرف آب شرب در شهر تهران ۲۴۰ لیتر برثانیه در شبانه‌روز به ازای هر نفر است که باتوجه به سرانه ۱۷۰ لیتر بر ثانیه کشوری، تهرانی‌ها ۷۰ لیتر بیشتر از سرانه کشور مصرف می‌کنند.
همزمان با بحان کرونا، بی‌آبی نیز به تهران رسید!
نماد برتر - از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۳۵ میلی متر بارندگی در حوزه عملکرد استان تهران به ثبت رسیده که این میزان بارش در مدت مشابه سال آبی گذشته ۴۰۱ میلی متر بوده و اکنون استان تهران با کاهش ۴۱ درصدی بارش ها مواجه است.
دو نرخی شدن ارز واردات بهانه این صنف!
نماد برتر - دو نرخی شدن ارز واردات نهاده های دامی، فرصتی ایجاد شد تا این صنعت دستخوش سوءاستفاده دلالانی شود که کوچکترین اطلاعی از این صنعت ندارند.
طرح‌های توسعه در «شکلر» و آینده ای روشن
نماد برتر - محدودیت‌هایی به صورت موقت همچنان تا اطلاع ثانوی به دلیل شرایط اعلام شده توسط ستاد کرونا و نیاز به مصرف داخلی در محصول آب ژاول در تمامی کشور‌های مقصد صادرات وجود دارد.
بارش باران در ۱۹ استان کشور
نماد برتر- مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در ۱۹ استان کشور طی امروز(۵ فروردین ماه) خبر داد.
کاهش ذخیره آبی سدهای کشور
نماد برتر - ​آخرین گزارش‌ وضعیت سدهای بزرگ کشور نشان می‌دهد، تا ۲۲ اسفند امسال میزان ذخایر آب در مخزن سدهای کشور به ۲۸ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
اثر تحریم ها بر چالش های تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد در افق ۱۴۰۴
نماد برتر- رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق با توجه به اثر تحریم ها بر تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد در افق ۱۴۰۴، چند چالش‌ این صنعت برای تداوم این مسیر مورد بررسی قرار گرفتند.
سرمایه گذاری خارجی ۱.۴ میلیارد دلاری با صدرنشینی ۴ کشور در ۹ ماه
نماد برتر- وزارت صنعت از سرمایه گذاری خارجی ۱.۴ میلیارد دلاری در ۹ ماهه سال جاری با صدرنشینی آلمان، چین، ترکیه و انگلستان خبر داد.
بارش برف و باران چند روزه در ۲۲ استان و کاهش ۱۰ درجه ای دما در نیمه شمالی
نماد برتر- سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران در ۲۲ استان و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نیمه شمالی طی امروز تا شنبه هفته آینده خبر داد.
مردمان تهران و ۱۴ استان از چهارشنبه منتظر بارش برف و باران چند روزه باشند
نماد برتر- سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده در تهران و ۱۴ استان و کاهش دما خبر داد .
تولید نانو عایق‌هایی با خواص همزمان جاذب صوت و حرارت
نماد برتر- تولید نانو رنگ‌های عایق محصول دانش بنیان یکی از شرکت‌های فناور است که به طور همزمان از خواص جاذب صوت (در محدوده فرکانس هزار هزتر) و حرارت برخوردار است و توانسته این محصولات را صادر کند.
آخرین وضعیت کشت و تولید گندم برای سال آینده
نماد برتر- مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با کاشت گندم در چهار میلیون و ۴۹۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی تا هشتم آذر ماه، ۷۵ درصد برنامه کشت این محصول تا کنون محقق شده است.
صفحه قبل | صفحه بعد