20:46 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اینترنت اشیاء

آینده‌ پژوهی صنعت بیمه در یک دهه پیش‌رو
صنعت بیمه مانند سایر صنایع به موجی پیوسته که تغییر در رفتار مشتریان، خدمات ارائه شده توسط شرکت­‌های بیمه و شدیدتر شدن رقابت بین شرکت­‌های بیمه را به همراه داشته است. در این مسیر روندهای مهمی بر صنعت بیمه و آینده آن تاثیرگذار هستند.
فناوری ۵G روی شبکه واقعی از مشهد آغاز بکار کرد
نماد برتر- قطار ارائه خدمات فناوری ۵G همراه اول روی شبکه واقعی از جوار حرم مطهر رضوی به حرکت درآمد و به زودی وارد سایر شهرها خواهد شد.
فولاد مبارکه و اتاق تهران تفاهم نامه همکاری امضا کردند
نماد برتر- اتاق بازرگانی تهران برای هم افزایی، مشارکت و همکاری راهبردی با فولاد مبارکه در حوزه تحول دیجیتال، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
مودم‌های پیشرفته جایگزین ماموران قبض‌خوان می‌شوند
نماد برتر- محققان یک شرکت دانش‌بنیان با تولید دستگاهی برای قرائت کنتور از راه دور، راهکاری را برای جلوگیری از مراجعه حضوری به منازل برای این منظور ارائه دادند.
تشخیص زودهنگام بیماری با اینترنت اشیا
نماد برتر- محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به بهبود کارایی روش‌های حفظ حریم خصوصی در حوزه سلامت محور مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا شدند که به گفته آنها می‎توان از آن برای تشخیص زودهنگام بیماری بهره برد.
برنامه گذر از خاموشی ۱۴۰۰ اعلام شد
نماد برتر- مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوریهای نوین شرکت توانیر گفت: درحالیکه امسال کمتر از ۳۰۰۰ مگاوات به ظرفیت بخش تولید افزوده شد، ۵۶۶۰ مگاوات از پیک را از طریق برنامه های مدیریت مصرف جبران کردیم و قادر هستیم با مقدار ۱۰ درصد از آنچه به بخش تولید در منابع و ساختار اختصاص داده میشود ، تابستان ۱۴۰۰ را به راحتی پشت سر بگذاریم.
چه مشاغلی در پساکرونا موفق خواهند بود؟
نماد برتر- بر اساس گزارش آینده مشاغل ۲۰۲۰(Future of Jobs Report ۲۰۲۰)، بیماری کووید-۱۹ آینده مشاغل را تسریع خواهد کرد و در آینده، مشاغلی ایجاد می‌شوند که نیاز به مهارت جدید و حمایت از کارکنان دارند.
برگزاری دوره آموزشی برای توسعه اینترنت اشیاء
نماد برتر- دوره آموزشی اینترنت اشیاء با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.
طراحی سیستم نوکیا برای چک ماسک و دمای بدن
نماد برتر- شرکت نوکیا سیستم اتوماتی طراحی کرده که از یک دوربین حرارت سنج و آنالیز ویدیویی فوری برای تشخیص نشانه های بیماری کووید ۱۹ و چک استفاده از ماسک توسط افراد استفاده می کند.
مرکز نوآوری صنایع نفت،گاز و پتروشیمی ایجاد می‌شود/تبدیل بخش شمال امیرآباد به مرکز دیجیتال صنایع
نماد برتر- رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در شهر دانش دانشگاه تهران بعد از راه‌اندازی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد خبر داد و گفت: در نظر داریم بخش شمال امیرآباد را برای IOT صنایع دیجیتال برنامه‌ریزی کنیم که مرکز دیجیتال صنایع شود.
همراه اول و فروشگاه‌ رفاه تفاهم نامه امضا کردند
نماد برتر- شرکت همراه اول به منظور هوشمندسازی و پیاده‌سازی نظام توزیع مبتنی بر اینترنت اشیاء با فروشگاه‌های زنجیره‌ ای رفاه تفاهم نامه همکاری امضا کرد.
آینده تکان دهنده در انتظار پنج کلانشهر ایران
نماد برتر- یک کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت:در سال 1394، شهرهای ارومیه، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز به عنوان پنج شهر هوشمند ایران معرفی شدند، اما با توجه به شاخص‌ها و اصول شهر هوشمند، به نظر می‌رسد این پنج کلانشهر ایران تا رسیدن به واقعیت شهر هوشمند هنوز فاصله زیادی دارند.
فردا از کشورهای منطقه جا بمانیم، مدیران امروز باید پاسخگو باشند
نماد برتر- «امارات، وزارت هوش‌ مصنوعی تاسیس کرد. اولین دانشگاه اختصاصی هوش‌ مصنوعی دنیا در امارات افتتاح شد. نمایشگاه فناوری‌های هوش‌ مصنوعی در دُبی آغاز به کار کرد. سرمایه‌گذاری امارات در هوش‌ مصنوعی ۷۰ درصد رشد کرد.» اینها تیترهای اخباری است که در ماه‌ها و سال‌های اخیر در حوزه فناوری از این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس منتشر شده است. حال سوال اینجاست که این هوش‌ مصنوعی چه چیزهایی را در درون خود نهفته دارد که این کشور کوچک نفت‌خیز ثروتمند را وادار به دورخیز برای تصاحب آن کرده است؟!
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فاوای شهرداری تهران و همراه اول
نماد برتر- تفاهم‌نامه همکاری‌ در زمینه‌ توسعه زیست‌بوم نوآوری شهری و راهکارهای شهر هوشمند میان سازمان فاوای شهرداری تهران، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و شرکت ارتباطات مبین‌نت به امضا رسید.
بازار جهانی اینترنت اشیا منفجر می‌شود!
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که بازارهای جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال‌های اخیر به شدت مورد استقبال بخش‌های مختلف جوامع قرار گرفته و رشد آن تا سال آینده از برآورد کارشناسان نیز فراتر خواهد رفت.
صفحه قبل | صفحه بعد