01:51 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اوراق گواهی سپرده

بررسی آثار انجام معاملات بازار اولیه و ثانویه گواهی سپرده بانکی روی میز مشورت
نماد برتر- جلسه "شورای مشورتی" با موضوع " بررسی آثار و ابعاد مختلف انجام معاملات بازار اولیه و ثانویه گواهی سپرده بانکی در بازار سرمایه کشور " برگزار شد.
نتیجه قطعی برق؛ افت تولید و رشد قیمت سیمان است
چالش قطعی برق در کنار افزایش هزینه‌های ثابت و جاری شرکت‌های سیمانی منجر به کاهش تولید سیمان شده است، معضلی که نتیجه‌ای جز ضرر به شرکت‌ها و افزایش قیمت برای خریداران به دنبال نخواهد داشت.
آینده بورس‌های کالایی از مسیر «گواهی سپرده کالایی» می‌گذرد
نماد برتر- مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران در برنامه تلویزیونی «به وقت تحلیل» به بررسی گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران با نگاهی به تجربیات جهانی پرداخت.
حمله انتحاری بانکی ها به بازار سرمایه
نماد برتر- شایعه های افزایش نرخ سود بانکی و تکذیب آن توسط مسئولان و در نهایت اجرای چراغ خاموش آن توسط بسیاری از بانک های خصوصی ماجرای جدیدی نیست. موضوعی که این بار می تواند بورس و بانک را در رقابتی ناعادلانه قرار دهد و باعث شود یکی دیگر از پایه های محکم بورس هم متزلزل شود تا آتش آن به چشم سهامداران بورسی رود.
راه‌اندازی قراردادهای حق‌الامتیاز و مضاربه در بورس کالا
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس کالا با اشاره به راه‌اندازی معاملات قرارداد اختیار معامله زعفران گفت: در سال ۱۳۹۸ قراردادهای حق الامتیاز و مضاربه در بازار فیزیکی بورس کالا راه‌اندازی می‌شود.
صندوق قرض‌الحسنه مهر ایثارگران مجوز ندارد!
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی اعلام کرد که تشکیلات موسوم به صندوق قرض‌الحسنه مهر ایثارگران (موسسه حمایت ایثارگران) فاقد هرگونه مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و فعالیت آن غیرقانونی است.
رشد نقدینگی مایه نگرانی قائم مقام بانک مرکزی
پایگاه خبری راد: اکبر کمیجانی با اشاره به شرابط اقتصادی حال حاضر گفت: علی‌رغم رعایت انضباط مالی در سال‌های اخیر، همچنان رشد نقدینگی مایه نگرانی است که ضرورت دارد تلاش‌ها در این زمینه بیشتر شود، چراکه عواقبی همانند افزایش تورم را در پی دارد.
سود بانک های خصوصی از 18 تا 23 درصد
‌پایگاه خبری راد: تعدادی از بانک های خصوصی که پیش از این مطیع دستورات بانک مرکزی بودند مدتی است که نرخ سود را از ۱۵ به ۱۸ درصد افزایش داده اند.
رقابت آلوده بانک‌ها
پایگاه خبری راد: رها شدن بانک‌ها برای افزایش نرخ سود آن هم بدون دستورالعملی مشخص، موجب شده این روزها حتی برخی بانک‌هایی که طبق ضوابط حرکت کرده و نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار را اجرا می‌کنند نیز به مرور وارد رقابتی شوند که مدیران بانکی از آن به رقابت آلوده تعبیر می‌کنند. بانک‌های منضبط این روزها ناچارند برای جا نماندن رقابت جذب سپرده و ممانعت از فرار سرمایه اقدام به افزایش نرخ کنند.
سیاست معکوس دو رئیس کل بانک مرکزی
پایگاه خبری راد: شبکه بانکی این روزها شرایط متفاوتی برای سود بانکی در قیاس با سال گذشته در همین زمان تجربه می‌کند. زمانی که در آستانه نوسان طبیعی بازار ارز، "ولی‌الله سیف" دستور کاهش نرخ سود بانکی را صادر کرد و اکنون "عبدالناصر همتی" مجوز تمدید و جذب سپرده‌های با سود بالا را به مدیرانش داده تا مانع فرار پول از بانک‌ها و هجوم به بازار ارز شود. سود بانکی و بازار ارز در رقابتی قرار گرفتند که گر چه یکی از امنیت بالایی برخوردار است، اما جذابیت دیگری ممکن است خطر و ریسک سرمایه‌گذاری خود و امنیت دیگری را کم رنگ کند.
موج جدید آزادسازی هزاران میلیارد سپرده بانکی
پایگاه خبری راد: بانک‌ها در آستانه سررسید حساب‌های مدت‌داری قرار دارند که در شهریورماه سال گذشته برای ممانعت از خروج منابع، حساب کوتاه‌مدت را به یکساله با سود ۱۵ درصد تبدیل کرده‌ بودند. اینکه در روزهای آینده قرار است صاحبان این حساب‌ها چه تصمیمی برای سرمایه‌گذاری منابع خود بگیرند و از سوی دیگر بانک‌ها چه ترفندی برای جذب و نگه‌داشت آن دارند، با توجه به احتمال ورود این منابع به بازار ارز و تهدید جریان ارزی می‌تواند از مسایل مهم این روزهای شبکه بانکی باشد.
سود در بانک‌ها بالا رفت/ ۱۸ درصد یکساله
پایگاه خبری راد: اخیرا اغلب بانک‌ها به مشتریان خود اعلام کردند که امکان خرید اوراق گواهی ۱۸ درصد یک ساله فراهم شده است، سودی که سه درصد بالاتر از نرخ 15 درصد سپرده بانکی است.
فروش اوراق گواهی سپرده ۱۸ درصدی بانک تجارت
پایگاه خبری راد: اوراق گواهی سپرده عام با نرخ سود علی‌الحساب سالانه ۱۸ درصد از ۲۰ مرداد در شعب بانک تجارت به فروش می‌رسد.
نقدینگی ۱۵۸۲ هزار میلیارد تومان شد
پایگاه خبری راد: در شرایطی که افزایش حجم نقدینگی یکی از انتقادات کارشناسان به دولت بوده و آن را عاملی برای به هم ریخته شدن بازارهایی از جمله سکه و ارز می‌دانند، آخرین آمارها بار دیگر بر ادامه روند افزایشی نقدینگی تا بیش از ۱۵۸۲ هزار میلیارد تومان حکایت دارد.
وقتی سر در حساب مردم نمی‌کنید همین می‌شود!
پایگاه خبری راد: روزی ۱۰۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی ۱۵۳۰ هزار میلیارد تومانی ایران اضافه می‌شود که به اعتقاد یک عضو اتاق بازرگانی ایران، نه تنها مبلغ بالایی به نسبت اقتصاد کشورمان نیست بلکه بخشی از آن عدد و رقم روی کاغذ بوده و واقعی نیست. به گفته وی از طرف دیگر وقتی دولت با افتخار اعلام می‌کند "ما سر در حساب مردم نمی‌کنیم" باعث می‌شود این نقدینگی هم روی اشخاص و افراد خاص متمرکز و از سوی دیگر خطر هجوم به بازارهای مختلف و غیرقابل کنترل‌ ایجاد شود.
صفحه قبل | صفحه بعد