15:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انرژی های تجدیدپذیر

کودتای ارزی به سبک عثمانی!
نماد برتر - رئیس جمهور ترکیه از کشورهای عضو گروه دی-هشت خواست تا در مبادلات تجاری دوجانبه، ارزهای ملی را جایگزین کنند.
تولید تجدیدپذیرها چقدر است؟
نماد برتر- میزان برق تولید شده از منابع انرژی های تجدید پذیر در مهرماه به رقم ۵۰۴۷ میلیون کیلووات ساعت رسید که در این بین سهم تولید انرژی خورشیدی نسبت به سایر انرژی های تجدیدپذیر بیشتر بود.
انتخابات آمریکا چه بر سر طلای سیاه می آورد؟
نماد برتر- سیاست های متفاوت دو نامزد انتخابات آمریکا این شائبه را به وجود آورده که ممکن است وضعیت بازار نفت شرایط متفاوتی را در آینده تجربه کند اما با این حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که هرچند شاهد تغییراتی در کوتاه مدت خواهیم بود اما به طور کلی وضعیت تغییر چندانی نخواهد کرد.
جایگاه طلایی برای تجدیدپذیرها
نماد برتر- با شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف برق در دنیا توجه به انرژی های تجدیدپذیر افزایش یافته و به نظر می رسد که جایگاه طلایی در انتظار انرژی پاک باشد.
راه آهن خواف-هرات به مرحله نهایی رسید
نماد برتر-رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: توافق برای احداث راه آهن خواف-هرات صورت گرفته و کار به مرحله نهایی رسیده است. تمرکز این پروژه روی صلح بوده و کار با علاقه مندی پیش رفته و تا هفته آینده نیز پروژه افتتاح خواهد شد.
آینده انرژی باد در ایران چه خواهد بود؟
نماد برتر- هرچند که در طول بیش از دو دهه گذشته که از احداث اولین نیروگاههای بادی کشور می گذرد، رشد این نیروگاه‌ها آهنگی نسبتاً پیوسته و البته کند داشته و تنها پس از تصویب قانون خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، این روند تا حدودی شتاب گرفته است اما به نظر می رسد که آینده این انرژی با توجه به ظرفیت های بالای کشور در این حوزه درخشان باشد.
40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار تولید برق شده است
پایگاه خبری راد: ‌معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت:از دو سال قبل تاکنون 40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار تولید برق شده است.
گیرودار تجدیدپذیرها با سازمان برنامه و بودجه حل شد؟
پایگاه خبری راد:رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت‌: مذاکرات متعددی با سازمان برنامه و بودجه برای اخذ عوارض برق و هزینه آن برای توسعه تجدیدپذیرها صورت گرفته و امیدواریم که امسال شرایط بهتری برای این انرژی رقم بخورد.
صدور مجوز صادرات برق برای بخش خصوصی
پایگاه خبری راد:رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت‌: در حال‌ حاضر ظرفیت صادرات برای انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار گسترده شده‌ و هیچ محدودیتی نیز برای داوطلبان این بخش وجود ندارد و باید گفت که تاکنون در فاز اول ۱۰ هزار مگاوات تقاضا برای صادرات انرژی‌های تجدید پذیر ایجاد شده است.
٢٠ هزار میلیارد تومان برای گذر از خاموشی بسیج شد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: با توجه به برنامه ٠٩٨ معادل ٢٠ هزار میلیارد تومان برای توسعه تجدیدپذیرها و گذر از پیک سال آینده در نظر گرفته شد.
قطار توسعه تجدیدپذیرها وارد ریل شد+ جدول
پایگاه خبری راد: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت دوازدهم، دستیابی به 4000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر بوده که این هدف بخشی از هدف تصویب شده برای برنامه ششم توسعه اقتصادی ایران است و مقرر شده که در پایان سال 1400 این عدد به 5000 مگاوات برسد.
درخواست افزایش ۱۰ درصدی عوارض برق برای سال آینده
پایگاه خبری راد: مسئول کارگروه تخصیص بودجه و مطالبات انجمن انرژی تجدیدپذیر ایران گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم با کوتاه کردن پروسه تخصیص عوارض، از تاخیر در پرداخت بهای برق به نیروگاه‌های تجدیدپذیر جلوگیری کنند.
اشتغال نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا پایان دولت به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد
پایگاه خبری راد: رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر کشور با اشاره به ظرفیت بالای نیروگاه‌های تجدید پذیر، گفت: تاکنون ۴۴ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در سطح کشور ایجاد شده است.
ضرورت اصلاح قیمت آب
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تدوین «طرح آمایش آب محور» یکی از نیازهای جدی مدیریت منابع آبی در استان و کشور است.
اتحاد نفتی با روس‌ها چطور شکل گرفت؟
پایگاه خبری راد: دروازه صنعت نفت ایران، چهارشنبه هفته گذشته، برای اولین بار در 109 سال گذشته، رسما به روی روس ها باز شد. چرا قرارداد نفتی با روس ها مهم است؟ حضور بلند مدت روسیه در صنعت نفت ایران چه تبعاتی دارد؟
صفحه قبل | صفحه بعد