23:47 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انرژی بادی

تولید تجدیدپذیرها چقدر است؟
نماد برتر- میزان برق تولید شده از منابع انرژی های تجدید پذیر در مهرماه به رقم ۵۰۴۷ میلیون کیلووات ساعت رسید که در این بین سهم تولید انرژی خورشیدی نسبت به سایر انرژی های تجدیدپذیر بیشتر بود.
مشترکان نروژی برای مصرف برق پول گرفتند!
نماد برتر- قیمت برق در نقاطی از نروژ روز دوشنبه برای دومین بار در تاریخ به زیر صفر رسید و ساکنان جنوبی این کشور برای مصرف برق پول گرفتند.
آلایندگی جهانی ناشی از مصرف سوخت به اوج رسید
نماد برتر- بنا بر تحقیقات جدید، با کاهش تقاضا برای نیرو در سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، آلایندگی جهانی ناشی از مصرف سوخت احتمالا در سال میلادی گذشته به اوج خود رسیده است.
گرانی مس در بازار جهانی رکورد زد
نماد برتر- قیمت مس تحت تاثیر تقاضای بالای چین و امیدواری به توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، برای نخستین بار ازسال ۲۰۱۸ به ۷۰۰۰ دلار در هر تن صعود کرد.
 مصرف انرژی تجدیدپذیر در آمریکا رکورد زد
نماد برتر- مصرف انرژی تجدیدپذیر در آمریکا در سال ۲۰۱۹ برای چهارمین سال متوالی رشد کرد و انرژی بادی و چوبی و انرژی ضایعات هر یک سهم ۲۴ درصدی از کل مصرف انرژی تجدیدپذیر در این کشور داشتند.
آینده انرژی باد در ایران چه خواهد بود؟
نماد برتر- هرچند که در طول بیش از دو دهه گذشته که از احداث اولین نیروگاههای بادی کشور می گذرد، رشد این نیروگاه‌ها آهنگی نسبتاً پیوسته و البته کند داشته و تنها پس از تصویب قانون خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، این روند تا حدودی شتاب گرفته است اما به نظر می رسد که آینده این انرژی با توجه به ظرفیت های بالای کشور در این حوزه درخشان باشد.
سه غول نفتی پرچمدار در حوزه تجدیدپذیرها
نماد برتر- غولهای نفتی اغلب به خود زحمت نداده اند در تلاشها پیرامون انرژی پاک وجهه ای کسب کنند و تاکنون تلاش چندانی نکرده اند تا اذهان عمومی را متقاعد کنند که به سوی سبزتر شدن پیش می روند.
محبوب‌ترین منابع انرژی برای مصرف‌کنندگان جهان
نماد برتر- گزارش سالانه شرکت BP که یکی از مهمترین منابع اطلاعات انرژی جهانی است، نشان می‌دهد که سهم سوختهای فسیلی از بازار جهانی انرژی در سال میلادی گذشته به ۸۴ درصد رسید.
رشد جهانی انرژی بادی و خورشیدی مقهور کرونا شد
نماد برتر- آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش جدیدی پیش‌بینی کرد که رشد ظرفیت نیروی بادی و خورشیدی جهانی در سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا کمتر از برآورد قبلی خواهد بود.
کدام بخش‌های انرژی سریع‌ترین رشد را تجربه کردند؟
پایگاه خبری راد: طی سه سال گذشته جهان رشد نسبتا بالایی را برای منابع انرژی کربن محور و همچنین منابع انرژی تجدیدپذیر مشاهده کرده است.
انرژی در ایران تا چهار رقم قد می‌کشد
پایگاه خبری راد: ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته از مرز ۸۴۰ مگاوات گذشته است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ظرفیت انرژی‌های پاک کشور تا پایان امسال به ۱۰۰۰ مگاوات و تا پایان دولت دوازدهم به ۴۰۰۰ مگاوات خواهد رسید.
افزایش ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر به ۸۰۰ مگاوات تا تابستان ۹۸
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا از افزایش ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر به ۸۰۰ مگاوات تا پیک تابستان ۹۸ خبر داد.
ردپای بهینه‌سازی انرژی در تمدن ایرانی/ضرورت توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر درکنار جبران خسارات سیل
پایگاه خبری راد: رئیس پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر این که بحث انرژی باید سرلوحه اقدامات و توجهات ما قرار گیرد، گفت: موارد بسیاری در تمدن ایرانی هست که سرآمد بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی به شمار می‌آید و ما ذیل دانش بومی خود از آنها استفاده کرده‌ایم.
رشد ۵۰ درصدی ظرفیت نیروی بادی تا ۵ سال دیگر
پایگاه خبری راد: نتایج یک مطالعه صنعتی نشان داد ظرفیت نیروی بادی جهان تا پنج سال دیگر با کاهش هزینه‌های فناوری، ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
کدام کشورها صاحب بزرگترین ظرفیت نیروی بادی هستند؟
پایگاه خبری راد: انرژی بادی یکی از منابع شناخته شده انرژی تجدیدپذیر است اما کدام کشورها بالاترین ظرفیت تولید نیروی بادی را در جهان دارند؟
صفحه قبل | صفحه بعد