16:44 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش تولید خودرو

رشد ۱۰ درصدی تولیدات خودروسازان اصلی طی ۸ ماهه امسال
نماد برتر- صورت‌های مالی اعلام شده توسط سه خودروساز بزرگ کشور به سازمان بورس نشان می‌دهد که تیراژ تولید خودروهای سواری آن‌ها در هشت ماه سال جاری در مجموع از ۵۴۴ هزار دستگاه عبور کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را ثبت کرده است.
محبی نژاد: اصلاح شیوه قیمت‌گذاری و تامین نقدینگی لازمه جهش تولید است
نماد برتر- به دنبال اشاره مقام معظم رهبری به عدم تحقق حقیقی شعار جهش تولید در سال جاری و بهره‌گیری از توان قطعه‌سازان داخلی در افزایش تولید خودرو، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی معتقد است که با حل موانع و مشکلات صنعت قطعه‌سازی به عنوان موتور محرکه صنعت خودروسازی و همچنین اتحاد و ثبات رویه در مجموعه تصمیم‌گیران کشور، قطعا چرخ صنعت خودرو مجدد به حرکت در خواهد آمد و شاهد جهش تولید با کیفیت خواهیم بود.
صنعت نفت در استفاده از شرکتهای دانش بنیان تا کجا پیش رفت؟
نماد برتر- به دنبال تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش تولیدات صنعت نفت با تکیه بر دانش‌بنیان کردن صنایع نفتی، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که در صنعت نفت از حداکثر توان شرکت های دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی برای رفع چالش ها و نیازهای فناوری ساخت و خدمات استفاده شده است.
پیش بینی آثار مثبت مشوق های جدید خودروسازان در طرح منتظر رای سران قوا
نماد برتر- درحالی طرح جهش تولید خودرو منتظر رای شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه است که آثار مثبت مشوق های جدید خودروسازان ، پیش بینی شد .
عرضه خودرو در بورس چگونه باعث کاهش قیمت خواهد شد؟
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: عرضه خودرو در بورس می تواند به افزایش تولید منجر شود و به مرور زمان کاهش قیمت را در پی خواهد داشت.
ریزش قیمت‌ها و نگرانی دلالان
نماد برتر- در پی برخی اتفاقات و تغییر پارامترهای موثر در قیمت خودرو، این کالایی که طی یکی دو سال اخیر دیگر از کالای مصرفی خارج شده و به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، از یکی دو هفته اخیر روند نزولی در پیش گرفته است و حال با شیب تندی مسیر کاهش قیمت‌ها را طی می‌کند که سبب نگرانی بسیاری از دلالان خودرو از بابت ضرر احتمالی شده است.
مخالفت با تغییر قیمت‌گذاری خودرو / ضرر ۱۰ هزار میلیاردی یک شرکت در نیمه اول
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس ضمن مخالفت با خروج قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت و ضرر ۱۰ هزار میلیاردی یک شرکت در نیمه اول سال ، مزایای عرضه خودرو در بورس کالا را اعلام کرد .
لزوم حذف تقاضای غیرواقعی با عرضه خودرو در بورس کالا
نماد برتر- مسئول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، عرضه خودرو در بورس کالا را بهترین گزینه دانسته و حذف تقاضای غیر واقعی را در ساماندهی بازار موثر اعلام کردند.
فروش خودرو فقط در بورس کالا و ممنوعیت سهامداری لایه‌ای و چرخشی
نماد برتر- نماینده مجلس، اصلاح روش توزیع و فروش با عرضه خودرو در بورس کالا و ممنوعیت سهامداری لایه‌ای را از جمله اهداف طرح تحول صنعت خودرو دانست .
علت افزایش زیان خودروسازان و رانت ۴۵ هزارمیلیاردی / اثر عرضه خودرو در بورس
نماد برتر- نماینده مجلس عدم شفافیت نحوه محاسبه قیمت‌ها توسط شورای رقابت را موجب افزایش زیان انباشته خودروسازان و رانت ۴۵ هزار میلیاردتومانی دانست و گفت: بهترین راهکار، عرضه خودرو در بورس کالا است.
تحویل ۳۲۵ هزار خودرو به مشتریان از ابتدای امسال
نماد برتر- طبق اعلام مدیرکل دفتر صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا امروز (۲۰ شهریور ماه) تعداد تحویل خودروها به بیش از ۳۲۵ هزار دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.
مردم انتظار گرانی خودرو نداشته ‌باشند
نماد برتر- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه همه انتظار افزایش قیمت دارند و این انتظار باعث هجوم مردم به سمت خرید خودرو می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار به ما می‌گوید نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تولید خودرو در کشور داشته‌ایم، دیگر نباید انتظاری برای افزایش قیمت وجود داشته باشد و مردم تنها نیاز خود را در این بخش تامین کنند.
تولید خودروهای برقی جگووار متوقف شد!
نماد برتر- اختلال و مشکل در فرایند تولید باتری کارخانه ال‌جی منجر به توقف تولید خودروهای برقی جگووار شد.
سبحانی‌فر: طرح ساماندهی بازار خودرو در بلند مدت در مدیریت بازار موثر خواهد بود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که طرح ساماندهی بازار خودرو نمی‌تواند در شرایط کنونی تاثیر بسزایی را در بازار خودرو ایفا کند، گفت‌: آن چه که امروز می‌تواند در مدیریت بازار خودرو موثر باشد، افزایش تولید و رساندن خودرو به دست مصرف کننده واقعی است.
امسال تولید ۱.۲ میلیون خودرو را در برنامه داریم/خودروسازهای بزرگ واگذار می‌شوند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش سه برابری تولید خودرو در کشور در اواخر سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود.
صفحه قبل | صفحه بعد