22:50 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افت قیمت نفت

مروری بر وضعیت بازار نفت در هفته گذشته / ضربه سهمگین دلتا بر پیکر بازار
بازار نفت در هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر جو منفی قرار داشت و در نهایت با ضرر هفتگی معاملات خود را به پایان رساند. مهم‌ترین عامل سقوط بازار در روزهای اخیر، افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بود که باعث نگرانی از وضعیت تقاضای سوخت شد.
درجه ریسک ایران در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و صنعت بانکداری
نماد برتر- اکونومیست ، با اعلام درجه ریسک ایران در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و صنعت بانکداری ، ذخایر ارزی در پایان سال جاری میلادی را بیش از ۶۵.۹ میلیارد دلار پیش بینی کرد.
تحلیل اکونومیست از تورم، رشد اقتصادی و نرخ مبادله ارز ایران در ۵ سال آینده
نماد برتر- اکونومیست چشم‌انداز پنج‌ ساله اقتصاد ایران از جمله روابط بین‌المللی، سیاست اقتصادی؛ مالی و پولی ،وضعیت تراز مالی، رشد اقتصادی، تورم و نرخ مبادله ارز را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
افزایش تولیدات لیبی، طلای سیاه را نزولی کرد
نماد برتر- افت قیمت نفت در معاملات روز گذشته در بازارهای جهانی در حالی به ثبت رسید که محدودیت های کرونایی در کشور ها افزایش یافته است.
زنگنه: در تولید گاز در پارس جنوبی از قطر جلوتر هستیم
نماد برتر- وزیر نفت گفت: ایران در برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر جلوتر است.
انعکاس بحران نفت در کل اقتصاد آمریکا
نماد برتر- رونق نفت شیل که برای کمک به تحکیم خودکفایی آمریکا در تامین انرژی مورد تحسین بود در پی افت شدید تقاضا در بحران شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت‌ها، جای خود را به از دست رفتن مشاغل تعطیلی چاه‌ها و ورشکستگی‌ تولیدکنندگان داده است.
رکوردداران زیان نفتی در آمریکا
نماد برتر- آلاسکا، نیومکزیکو و سایر ایالت‌های آمریکا که تا به امروز از رونق انرژی این کشور بهره برده اند، در پی سقوط قیمت نفت در سال جاری به زودی ناچار خواهند شد برای کسری بودجه خود به فکر چاره باشند.
کلید پایان جنگ تجاری در دست نفت است؟
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا اواخر هفته گذشته امیدها برای منعقد شدن یک توافق تجاری با چین را با متهم کردن پکن به خلف وعده و اعلام افزایش تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی، ناامید کرد.
پاچه‌خواری جناب رییس از آمریکا!
پایگاه خبری راد: دبیرکل اوپک اخیرا در مصاحبه عجیبی با شبکه سی ان بی سی اظهار کرد انقلاب شیل آمریکا کمک کرد از یک آشوب انرژی در دنیا جلوگیری شود.
 عمان از بی‌انصافی ترامپ در قبال اوپک انتقاد کرد!
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی از صدور درخواست این انجمن به مجلس شواری اسلامی به منظور پرداخت زیان زمین‌گیر شدن ۲۳ هواپیمای توپولف توسط دولت خبر داد.
 افت قیمت نفت در واکنش به عرضه بالاتر آمریکا
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر رشد ذخایر نفت آمریکا و عقبگرد بازارهای سهام جهانی، کاهش پیدا کرد.
 سفر وزیر انرژی آمریکا به عربستان و قطر
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد بزودی به قطر و عربستان سعودی سفر خواهد کرد که احتمالا پس از دیدار هفته جاری اوپک خواهد بود.
سقوط نفت به ۴۰ دلار در صورت ناکامی اوپک برای کاهش تولید نفت
پایگاه خبری راد: نماینده ایران در اوپک با توجه به نارضایتی برخی از اعضای اوپک از افزایش اخیر تولید عربستان سعودی و روسیه، اظهار کرد اوپک و متحدانش بعید است در دیدار هفته جاری خود برای تمدید کاهش تولید نفت به توافق برسند.
دشوارترین آزمون وزیر انرژی عربستان سعودی زمانی!
پایگاه خبری راد: زمانی که وزیران اوپک در نشست هفته جاری خود اعلام کنند چه میزان نفت در ماه‌های آینده تولید می‌کنند با یک بازار بدبین که در جست و جوی جهت مشخص است طرف خواهند بود.
سودبرندگان کاهش قیمت نفت چه کسانی هستند؟!
پایگاه خبری راد: نفت برنت به محدوده ۶۰ دلار و نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۵۲ دلار سقوط کرده و عجیب نیست که دیگر کسی از نفت ۱۰۰ دلاری صحبت نمی‌کند.
صفحه قبل | صفحه بعد