14:43 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استرس

آیا طلا در معرض ریزش قیمت بزرگتری قرار دارد؟
نماد برتر- پس از شوک ژئوپلیتیکی اولیه حمله نظامی همه جانبه روسیه به اوکراین، اونس طلا به پایین ۱۹۰۰ دلار عقب نشینی کرد اما تحلیلگران درباره نوسان بالایی که پیش روی این فلز ارزشمند قرار دارد، همچنان هشدار می دهند.
روی دیگر بر بازار ارز؛ فشار به قیمت دلار کم می شود؟
آیا اتفاقات مثبت هفته گذشته می تواند از فشار بر قیمت دلار و بازار ارز بکاهد.
تسهیل و تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
رفع انحصارگرایی از نهادهای مالی، رفع محدودیت و تسهیل نوآوری و خلاقیت برای شرکت‌های استارت‌آپی، رفع محدودیت برای اپلیکیشن‌های پرداختی و بانکی، افزایش ضریب نفوذ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و منطقی‌تر شدن بازار سرمایه از جمله نکات مثبت و نتایج دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.
صنعت شکلات‌سازی از ابتدا تا کنون
نماد برتر- تهیه شکلات فرآیندی طولانی و پیچیده است، اگرچه در طول سال‌ها تغییر و ساده‌سازی شده است. اصطلاح شکلات از کلمه آزتک "xocoatl" گرفته شده و در اصل یک نوشیدنی تلخ بوده که با استفاده از دانه‌های کاکائو تولید و به‌صورت شکلات شیرینی امروزی نبوده است بلکه به‌عنوان یک دارو و تقویت‌کننده انرژی ارزشمند بود.
حمله به سازمان بورس برای مجازات احتمالی متخلفان!
نماد برتر - یک حقوقدان گفت: مجازات را قاضی دادگاه تعیین می‌کند لذا صدور حکم مجازات در صلاحیت سازمان بورس یا شورای عالی بورس نیست.
انتقاد ۱۱ مدرس و استاد حسابداری از نحوه امتحان گزینش داوطلبان حسابدار رسمی
نماد برتر- ۱۱ مدرس و استاد دوره های آموزشی حسابداران رسمی خواهان ورود وزیر اقتصاد و هیات تشخیص صلاحیت جامعه حسابداران رسمی به امتحان گزینش داوطلبان حسابدار رسمی شدند.
عرضه داروی گیاهی برای درمان نوعی بیماری انگلی طیور
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان داروی گیاهی برای درمان بیماری انگلی به نام "کوکوکسیدیوز" طیور ارائه دادند که به گفته آنها استفاده از این دارو بر خلاف داروهای آنتی بیوتیک محدودیت ندارد، ضمن آنکه مصرف آن موجب افزایش سیستم ایمنی طیور خواهد شد.
افزایش خطرات حملات سایبری ناشی از استرس
نماد برتر- ۸۰ درصد شرکت‌ها می‌گویند افزایش خطر امنیت سایبری ناشی از عوامل انسانی در طول همه‌گیری COVID-۱۹‌، به‌ویژه در زمان استرس شدید، یک چالش ایجاد کرده است.
چه مشاغلی در پساکرونا موفق خواهند بود؟
نماد برتر- بر اساس گزارش آینده مشاغل ۲۰۲۰(Future of Jobs Report ۲۰۲۰)، بیماری کووید-۱۹ آینده مشاغل را تسریع خواهد کرد و در آینده، مشاغلی ایجاد می‌شوند که نیاز به مهارت جدید و حمایت از کارکنان دارند.
نقش ۸۰ درصدی غیرحرفه ای ها در نوسان بازار و گزارش های مطلوب پنهان
نماد برتر- مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران و کارشناس بازار اعلام کردند حضور بیش از ۸۰ درصد سرمایه گذار غیرحرفه ای عامل ایجاد نوسان قیمت ها بوده و گزارش های مطلوب دیده نمی شوند .
دستبرد به بزرگترین گنجینه جواهرات ساوه
نماد برتر- گنجینه جواهرات ساوه این روزها ناامن شده، البته سرقت یاقوت های سبز کار سخت تری است، اما یاقوت های سرخ را براحتی می توان به سرقت برد، شبانه یا حتی روزهنگام، وقتی از نگهبان و نگاه های نگران خبری نیست.
فراخوانی برای شرکتهای دانش‌بنیان حوزه زیستی در راستای توسعه بومی بوشهر
نماد برتر- همکاری مشترک ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، دانشگاه خلیج فارس و استانداری بوشهر به منظور مناسب‌سازی طرح‌های تحقیقاتی زیستی با نیازهای استان بوشهر کلید خورد.
درخواست اعتبار خرید ۵۰ درصد پرتفوی به حقیقی ها با پیش بینی ۷ اثر مثبت
نماد برتر- یک سهامدار با اظهار تعجب از امتیازات مختلف مسئولین بورس به حقوقی ها به قصد به میدان آوردن مجدد آنها، پیشنهاد اعطای اعتبار خرید ۵۰ درصد پرتفوی به حقیقی ها با پیش بینی ۷ اثر مثبت داد.
قابل بورس بازان/ دامنه نوسان حذف میشود؟
نماد برتر- درحالی که زمزمه‌های حذف دامنه نوسان در بازار سهام به گوش می‌رسد که اجرای آن فعلا قطعی نشده است. البته دیشب مدیرعامل بورس تهران از تعویق بازگشایی دو نماد خاص نیز خبر داد.
از تولید دستکش نانویی تا کاهش اسپاسم با هسته خرما
نماد برتر- با برگزاری ششمین جلسه کمیته تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه، ۴ استارتاپ آخرین ایده‌های خود را در حوزه سلامت عرضه کردند.
صفحه قبل | صفحه بعد