13:55 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

احیای کارت سوخت

نگران کارت سوخت نباشید
پایگاه خبری راد: از چند روز پیش شمارش معکوس برای آغاز طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی آغاز شد و مالکان وسایل نقلیه در تب‌وتاب دریافت این کارت بودند و اکنون بار دیگر بر ضرورت استفاده از کارت هوشمند سوخت برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه از روز سه‌شنبه (۲۲ مردادماه) تاکید شده است اما افرادی که تاکنون قادر به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند، نگران نباشند، چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران چاره کار این افراد شده است.
مهلت الزام استفاده از کارت سوخت تمدید می‌شود؟
پایگاه خبری راد: نهم خرداد ماه بود که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به‌طور رسمی اعلام کرد که از ۲۰ مردادماه استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی و سوخت‌رسانی تنها با این کارت امکان پذیر می‌شود، اما به‌تازگی وزیر نفت اعلام کرده که احتمال تمدید این تاریخ وجود دارد.
کارت سوخت؛ مهر تایید عدم واردات بنزین
پایگاه خبری راد: دی ماه سال گذشته بود که واردات بنزین متوقف و از خروج یک میلیارد دلار سرمایه کشور جلوگیری شد؛ این در حالی است که با توجه به افزایش مصرف بنزین کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اگر این روال ادامه یابد، ممکن است ایران دوباره وارد کننده بنزین شود اما از سوی دیگر کارت سوخت می‌تواند سدی برای این امر باشد.
حمایت از سیاست دو نرخی شدن قیمت بنزین
پایگاه خبری راد: استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مردادماه اجباری می‌شود؛ موضوعی که واکنش‌های متعددی را به‌دنبال داشته و این پرسش را به وجود آورده است که آیا این طرح می‌تواند وضعیت مصرف و قاچاق سوخت را سامان دهد یا مانند دوره قبل یک پروژه ناتمام باقی خواهد ماند؟
بازگشایی گره قاچاق سوخت در گرو سهمیه‌بندی
پایگاه خبری راد: آمار و ارقامی که درباره میزان قاچاق سوخت وجود دارد، نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده و موجب شده بخش دولتی نگاه ویژه‌تری به این حوزه داشته باشد. بازگشت کارت سوخت موضوعی است که بخش دولتی به آن توجه داشته اما برخی از کارشناسان بر این باورند که این کارت بدون سهمیه‌بندی نمی‌تواند نتیجه مثبتی دربرداشته باشد لذا باید کم کم به سمت سهمیه‌بندی بنزین حرکت کرد.
مانور مبارزه با قاچاق بنزین
پایگاه خبری راد: محرمانه بودن آمار خروجی پالایشگاه‌ها از تابستان سال گذشته تاکنون، این نگرانی را ایجاد می‌کند که نهاد ناظر بر مسیر سوخت کجاست؟ اگر بنا نیست این آمار در اختیار مردم قرار گیرد، آیا در اختیار نهادهای نظارتی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار خواهد گرفت؟
"بنزین" از خودکفایی تا قاچاق
پایگاه خبری راد: "خودکفایی تولید بنزین"، آرزویی که بالاخره در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد؛ هرچند به نظر می‌رسد طعم آن چندان شیرین نیست زیرا افزایش مصرف بنزین در ایران به‌دنبال افزایش میزان تولید این فرآورده نفتی می‌دود و حتی گاهی از آن پیشی می‌گیرد و دغدغه میزان مصرف بنزین آنقدر پررنگ است که آسودگی خودکفا شدن زیر سایه این دغدغه رنگ باخته است.
زمان استفاده از کارت سوخت!
پایگاه خبری راد: عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: ظاهرا از اواسط دی ماه احیای کارت‌های سوخت اجرایی خواهد شد و می توانیم آثار آن را در حوزه ساماندهی قاچاق سوخت بسنجیم.
در فاز اول ،مدیریت سوخت مهمتر از افزایش قیمت سوخت است!
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره دغدغه مردم در زمینه افزایش قیمت سوخت گفت: در حال حاضر و در فاز اول فقط بحث مدیریت سوخت مطرح است نه افزایش قیمت.
 چرایی احیای کارت سوخت
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که در مرحله فعلی احیای کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق و بعد از آن زیر بنای تصمیمات بعدی است، گفت که قطعا در آینده با احیای کارت سوخت به سمتی خواهیم رفت که زدن بنزین تنها با کارت سوخت انجام می‌شود.
 آخرین اقدامات برای مدیریت مصرف سوخت
پایگاه خبری راد: طرح‌ها و پیشنهادات کمیته ساماندهی مصرف سوخت به احتمال زیاد در بودجه ۹۸ مورد بررسی و کار کارشناسی قرار می‌گیرد تا در سال ۹۸ اجرایی شود.
 قدم اول دولت برای مبارزه با قاچاق سوخت
پایگاه خبری راد: دولت برای خاموش کردن تنور قاچاق سوخت ، با اجرای مقدمات لازم برای احیای کارت سوخت نخستین قدم را برداشته و قرار است از این طریق آماری از میزان مصرف در نقاط مختلف به دست آورد.
صدور رایگان کارت سوخت برای متقاضیان
پایگاه خبری راد: دولت صدور کارت جدید سوخت را بدون هزینه بر دوش مردم انجام می دهد.
آخرین تصمیمات کمیته مدیریت مصرف بنزین
پایگاه خبری راد: عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: کمیته مدیریت مصرف سوخت درخصوص افزایش قیمت بنزین تصمیمی نگرفته و در حدی که مردم بنزین نیاز داشته باشند بدون اینکه بخواهیم مبلغ بیشتر از جیب آنها برداریم به هر فرد سوخت تعلق می‌گیرد اما بیش از حد معمول باید بهایش پرداخته شود.
تصمیمات مربوط به مدیریت مصرف سوخت با هماهنگی همه دستگاه‌ها اتخاد می‌شود
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در زمینه سهمیه بندی یا افزایش نرخ بنزین وزارت نفت به تنهایی تصمیم نخواهد گرفت. زمانی تصمیمات می‌تواند موفق باشد که با هماهنگی مجموعه دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی اتخاذ شود.
صفحه قبل | صفحه بعد