18:46 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آبیاری فضای سبز

استفاده از پساب برای فضای سبز مانند ساختن یک سد مجازی است
نماد برتر- وزیر نیرو گفت: اتفاق خوبی که در جهت استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز افتاده، مانند ساختن یک سد مجازی است.
فضای سبز تهران تا سال ۱۴۱۰ با پساب تصفیه خانه ها آبیاری می شود
نماد برتر- معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اعلام کرد: بر اساس تفاهمنامه همکاری که میان شهرداری تهران و وزارت نیرو به امضا رسید میزان استفاده از منابع آبهای زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز در تهران تا سال ۱۴۱۰ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و منبع اصلی تأمین آبیاری تهران پساب تصفیه خانه ها خواهد بود.
مصرف ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب باکیفیت برای فضای سبز در تهران پایان می‌یابد
نماد برتر- وزیر نیرو از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و این وزارتخانه با هدف جلوگیری از مصرف آب‌های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز خبر داد.
بارندگی‌ها پیامدهای خشکسالی ۱۱ ساله را جبران نکرد
پایگاه خبری راد: مدیریت مصرف، سرفصلی است که بازخوانی آن فقط مختص دوره‌های خشکسالی نبوده و با توجه به اقلیم ایران همواره باید رعایت شود. موضوعی که چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و مصرف آب کلان شهری هر ساله رو به افزایش است و بحران کم‌آبی آینده را تهدید می‌کند؛ به‌طوریکه پیش‌بینی‌ها حاکی است تا افق ۱۴۱۰ و با افزایش ۱۰۰ میلیونی جمعیت ایران، تامین آب شرب و بهداشتی سالم‌ به یک بحران جدی تبدیل خواهد شد.
آینده آبی ایران با "آب خاکستری" روشن می‌شود؟
پایگاه خبری راد: بحران آب در حالی بر سر ایران سایه انداخته که کارشناسان بر این باورند با بازچرخانی آب خاکستری و استفاده از آن برای مصارفی مانند صنعت و کشاورزی می‌توان تا حدی به کم‌رنگ‌تر شدن این بحران کمک کرد.
جدیدترین راهکار مسئولان برای استراحت منابع آب زیرزمینی
پایگاه خبری راد: درحالی که چراغ خطر وضعیت تراز آب زیرزمینی روشن شده و بررسی تغییرات تراز آب زیرزمینی طی ۱۰ سال اخیر نشان می‌دهد که اغلب محدوده‌های مطالعاتی دارای افت سطح آب زیرزمینی از نیم تا ۳۰ متر هستند، جایگزینی پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با منابع آبی، جدیدترین راهکار ارائه شده برای استراحت این منابع است.
از فواید کشاورزی هوشمند چه می‌دانید؟
پایگاه خبری راد: مدیر کل فناوری طلاعات و ارتباطات استان یزد، ورود فناوری اطلاعات به حوزه کشاورزی را راهکار رفع محدودیت‌های آبی و افزایش بهره‌وری در این حوزه عنوان کرد.
پساب؛ راهکاری مطمئن برای مقابله با کمبود آب
پایگاه خبری راد: یکی از راهکارهای کاهش تنش‌های آبی و برون‌رفت از آن، استفاده از پساب و به عبارت بهتر بازچرخانی آب است که در حال حاضر حدود ۱.۳ میلیارد مترمکعب پساب تولیدی ایران، توسط سازوکارهای مشخص، جمع‌آوری و برای مصارف صنعتی و فضای‌سبز تصفیه می‌شود. البته وزیر نیرو معتقد است که باید تولید پساب در کشور افزایش یافته و این ماده برای بخش‌های دیگر جایگزین آب شود.
همه چیز درباره بزرگ‌ترین طرح محیط زیستی ایران
پایگاه خبری راد: عملیات اجرای طرح فاضلاب تهران، از سال ۱۳۷۴ در گستره‌ای به مساحت ۷۰ هزار هکتار در مناطق ۲۲‌گانه تهران و برای پوشش ۱۱ میلیون نفر جمعیت افق طرح ۱۴۱۰ آغاز به کار کرد. این طرح براساس اولویت‌های اجرایی به پنج فاز عملیاتی تقسیم شده و طبق برنامه حدود ۹۰۰۰ کیلومتر احداث شبکه جمع‌آوری، ۷۶کیلومتر تونل فاضلاب‌رو، نصب بیش از ۹۰۰ هزار انشعاب فاضلاب و احداث ۲۲ واحد تصفیه‌خانه در پروژه اجرا خواهد شد.
 31 رستوران محدوده فرحزاد و سولقان پلمپ و تخریب شدند
پایگاه خبری راد: شهردار منطقه پنج با اشاره به تخریب هفت رستوران، پلمب 24 رستوران و دریافت 17 دستور موقت توقف فعالیت در محدوده فرحزاد و جاده سولقان از ساماندهی محدوده فرحزاده ــ سولقان خبر داد.
 ۹۰۰ میلیون مترمکعب سیلاب در بارش‌های اخیر جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شد
پایگاه خبری راد: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و ایلام بیشترین میزان بارش نسبت به میانگین بلندمدت و استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی سهم کمتری از بارش‌های اخیر نسبت به میانگین بلندمدت را دریافت کردند.
5 شهرک صنعتی در چهارمحال و بختیاری، تحت پوشش تصفیه‌خانه‌ فاضلاب
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور پیشگیری از آلودگی آب و خاک در راستای حفاظت از محیط زیست پنج شهرک صنعتی در چهارمحال و بختیاری، مجهز به تصفیه‌خانه‌ فاضلاب شدند.
یک هشتم کشت گلخانه‌ای کشور در پیشوا است /پیشوا بیمارستان ندارد
پایگاه خبری راد: یکی از اعضای شورای شهرستان پیشوا ضمن اشاره به اینکه یک هشتم کشت گلخانه‌ای کشور در پیشوا صورت می‌گیرد، به پتانسیل‌های کشاورزی این منطقه اشاره کرد و گفت: شهرستان پیشوا همچنین با کمبودهای خدمات بهداشتی، درمانی و رفاهی روبرو ست.
ارزیابی منابع آلودگی آب‌های مصرفی درآبیاری فضای سبز جنوب پایتخت
پایگاه خبری راد: معاون خدمات شهری و محیط زیست گفت: آلودگی زیست محیطی منابع آب مصرفی درآبیاری بوستان‌ها و فضای سبز منطقه ۱۹ ارزیابی می‌شود.
آبیاری فضای سبز تعیین تکلیف شد
پایگاه خبری راد: یکی از موضوعات مطرح بین شهرداری و وزارت نیرو طی سال های اخیر ساماندهی آبیاری فضای سبز بوده و علی رغم قوانین متعددی که شهرداری برای سامان دادن به این مساله وضع کرده اما باز هم شاهد آبیاری فضای سبز با آب شرب هستیم از این رو این بار کارگروه سازگاری با کم آبی برای حل کامل این مساله وارد عمل شده است.
صفحه قبل | صفحه بعد