22:48 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آبونمان

قبض برق تهرانیها چه تغییری خواهد کرد؟
نماد برتر- معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ۱۰ درصد مشترکان در تهران مشمول طرح تخفیف ۱۰۰ درصدی برق رایگان و ۲۰ درصد مشترکان در صورت عدم کاهش مصرف برق خود مشمول ۱۰ درصد افزایش تعرفه برق خواهند شد و مشترکان به راحتی می توانند با نصب اپلیکیشن "برق من" از وضعیت مصرف خود آگاه شوند.
چرا افزایش قیمت برق، مصرف را کاهش نداد؟
پایگاه خبری راد: حدود پنج ماه از مصوبه دولت درباره افزایش بهای آب و برق که از افزایش سالانه هفت درصدی بهای آب شرب و برق حکایت داشت، می‌گذرد. مصوبه‌ای که به گفته مسوولان، مزیت آن جلب توجه مشترکان به الگوی مصرف و درنهایت کاهش میزان مصرف بود اما به نظر می‌رسد این هدف فعلا محقق نشده و میزان مصرف برق کاهش نداشته است.
نحوه محاسبه جریمه پرمصرف‌ها و تشویق خوش مصرف‌های برق
پایگاه خبری راد: مصوبه دولت درباره بهای آب و برق از تشویق کم‌مصرف‌ها حکایت دارد و یکی از مکانیزم‌های این تخفیف این است که خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آن‌ها پایین­‌تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مصرف خود را کاهش می­‌دهند، در قبوض آینده‌ای که می‌خواهند پرداخت کنند، بستان‌کار شوند و معادل آن را پرداخت نکنند.
کم مصرف کنید تا بستانکار شوید!
پایگاه خبری راد: مصوبه دولت درباره بهای آب و برق از تشویق کم مصرف‌ها حکایت دارد و یکی از مکانیزم‌های این تخفیف این است که خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آن‌ها پایین­‌تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مصرف خود را کاهش می­‌دهند، در قبوض آینده‌ای که می‌خواهند پرداخت کنند، بستان‌کار شوند و معادل آن را پرداخت نکنند.
وزارت نیرو توپ را به زمین مردم انداخت
ماراتن افزایش دما و رشد مصرف برق پیش از شروع فصل تابستان، آغاز شده و مجدداً این سوال مطرح است که آیا امسال هم همچون سال گذشته خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده خواهیم داشت یا خیر؟ سوالی که وزیر نیرو برای یافتن پاسخ آن، مردم را مخاطب قرار می‌دهد.
جزییات تشویق و تنبیه دولت برای مصرف‌کنندگان
پایگاه خبری راد: مصوبه دولت درباره بهای آب و برق هم شامل پرمصرف‌ها می‌شود و هم شامل کم مصرف‌ها؛ به طوری که یک روی سکه آن از جریمه پرمصرف‌ها و روی دیگر آن ارائه تخفیف به خانوارهایی می‌گوید که مصرف آب یا برق ماهانه آن‌ها پایین‌تر از الگوی مصرف باشد.
ادامه کشمکش بر سر «آبونمان» تلفن ثابت مخابرات
پایگاه خبری راد: در حالی‌ که دیوان عدالت اداری همچنان بر رأی صادرشده درباره ممنوعیت دریافت آبونمان تأکید می‌ورزد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفاع از مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای دریافت آبونمان، ابطال رأی صادرشده را درخواست کرده است.
حق اشتراک ماهانه جایگزین آبونمان تلفن ثابت شد؟
پایگاه خبری راد: در حالی که با دستور دیوان عدالت اداری برای حذف آبونمان تلفن ثابت، شرکت مخابرات مدعی شد متحمل خسارت سالانه ۷۰۰ میلیاردی می‌شود، ظاهرا قرار است بخشی از این خسارت با حق اشتراک ماهیانه از تلفن ثابت جبران شود.
از فیلتر تلگرام تا قیمت گوشی که بالا رفت و پایین نیامد
پایگاه خبری راد: افزایش چند برابری قیمت گوشی با افزایش نرخ ارز و سودجویی فروشندگانی که علی‌رغم دریافت ارز دولتی، کالاها را با نرخ ارز آزاد به فروش رساندند و فیلتر شدن پیام‌رسان تلگرام که موجب رشد پیام‌رسان‌های بومی شد را می‌توان در شمار مهم‌ترین اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۷ دانست.
اسرار بر افزایش تعرفه های مخابراتی
پایگاه خبری راد: با وجود دستور دیوان عدالت اداری برای حذف آبونمان تلفن ثابت، ظاهرا مخابرات تصمیم دارد تعرفه‌های خود را افزایش دهد و این موضوع در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در حال بررسی است.
پیش‌بینی بسته ارزی اپراتورهای تلفن /افزایش تعرفه‌ها طبق مقررات بود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ‌با اشاره به این‌که بسته‌ای برای مقابله با تحریم‌ها و نوسانات ارزی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه شده است گفت: با ارائه این بسته مشکلی در زمینه تامین ارز اپراتورها نداریم.
کارشناسی نبودن تصمیم دیوان عدالت اداری
پایگاه خبری راد: عضو سابق هیات مدیره شرکت مخابرات درباره حذف آبونمان تلفن ثابت گفت: تصمیم دیوان عدالت اداری برای حذف آبونمان کارشناسی نبود.
دامپینگ تعرفه‌های دیتا کشنده‌ترین چالش MVNOها است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شاتل موبایل بزرگ‌ترین چالش بازار اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) را دامپینگ در تعرفه‌های دیتا توسط اپراتورهای MNO عنوان کرد و آن را کشنده‌ترین موضوع برای تمامی بازیگران این بازار توصیف کرد.
آبونمان تلفن ثابت برنگردد، تعرفه‌ها افزایش می‌یابد
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه متضرر اصلی حذف آبونمان تلفن ثابت، علاوه بر مخابرات، خود مردم هستند، از تلاش برای برگرداندن این آبونمان خبر داد و تاکید کرد در غیر این صورت ممکن است تعرفه‌ها افزایش پیدا کند.
پیشنهاد تغییر تعرفه‌ تلفن ثابت را بررسی می‌کنیم
پایگاه خبری راد: رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت به دلیل جبران ضرر و زیان ناشی از لغو آبونمان، در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد