به گزارش پایگاه خبری راد، رحمتاله رحمتی اظهار کرد: اگر میخواهیم آموزشهای فنی و حرفهای تاثیرگذار باشد باید بر اساس رویکرد تقاضا محور ارائه شود. آموزشهای فنی و حرفهای با آموزشهای رسمی تفاوت بسیاری دارد و یکی از ویژگیهایش این است که گران قیمت و با ارزش است.
وی افزود: ویژگی دیگر این است که آموزشهای رسمی اگر ثابت باشند به هیچ وجه آموزشهای فنی و حرفه ای نمیتوانند ثابت و یکنواخت باشند.
رحمتی گفت: جهان به طور مستمر در حال تغییر است و این تغییرات تابع تحولاتی است که در تکنولوژی شکل می گیرد، به عنوان مثال اگر در صنعت خودرو بخواهیم آموزش بدهیم، باید این آموزش مبتنی بر تکنولوژیهای جدید باشد و به همین دلیل تاکید داریم که با ورود هر تکنولوژی به کشور یک پیوست آموزشی هم وارد شود.
به گفته وی، آموزشهای مهارتی در هر حوزه منجر به افزایش بهرهوری نیروی کار و بالا بردن کیفیت محصول و ارائه خدمات بهتر پس از فروش و رضایت مشتری میشود.
قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفهای که در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت مدیران خودرو سخن میگفت، امضای این تفاهم نامه را گام بزرگی در جهت توانمندسازی نیروی انسانی ماهر و متخصص دانست.
وی گفت: به موجب این تفاهم نامه کارگاههای جدید توسط این شرکت خودروسازی تجهیز میشود تا آموزشهایی که ارائه میکنیم دقیقا بر اساس نیاز روز بازار کار باشد.
رحمتی افزود: بنگاههای اقتصادی، صاحبان صنایع و صنوف باید به این نتیجه برسند که هر هزینهای که برای مهارت میکنند نوعی سرمایهگذاری است و در بالا رفتن ضریب بهرهوری و ارتقای دانش و مهارت نیروی انسانی موثر است.
قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفهای با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: افزایش تولید و بالا بردن کیفیت تولیدی که بتواند هم از نظر کیفیت و هم از جهت قیمت با بازارهای جهانی رقابت کند نیازمند نیروی کار ماهر در محیط است.
او از امضای ۶۰ تفاهمنامه با سازمانها و دستگاههای مختلف و بنگاههای اقتصادی خبر داد و گفت: سازمان فنی وحرفهای این تفاهمنامهها را با رویکرد نیاز بازار کار منعقد کرده است.
وی گفت: شرکت مدیران خودرو ۱۶۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد و تعداد شاغلان فنی این مجموعه ۲۵۰۰ نفر است که به موجب تفاهم نامه همکاری، قرار شده ۳۲ مرکز در سطح کشور تجهیز شود و مربیان فنی و حرفهای نیز نیروهای مورد نیاز آنها را بر اساس استانداردهای مشترک آموزش دهند.
قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفهای در پایان ابراز امیدواری کرد: این تفاهمنامه گام موثری در جهت توانمندسازی نیروی انسانی و تربیت نیروی کاهر ماهر باشد و به توسعه اشتغال و رشد اقتصاد منجر شود.
محمدعلی قادری - مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو - نیز در ادامه گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه کرد و گفت: شرکت از سال ۱۳۸۳ فعالیتهای تولیدی خود را با شرکت تجاری چینی آغاز کرد و تاکنون ۲۷ نوع تیپ خودرو به بازار عرضه شده است که این امر ضرورت ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان را بیشتر میکند تا مصرف کنندگان اعتماد بیشتری داشته باشند.
وی گفت: در حال حاضر ۱۶۰ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش داریم و ۲۵۰۰ نفر کارگر و شاغل فنی در این مجموعه همکاری دارند و با کسب رتبه اول در حوزه خدمات پس از فروش و تنوع محصولات توانستیم سهم کوچکی از بازار را در اختیار گرفته و رضایت مصرف کنندگان را تامین کنیم.
قادری "تیگو ۷ و آریزو ۵"با موتور توربوشارژ را دو محصول اخیر این شرکت نام برد که به بازار عرضه شده و افزود: تمام محصولات این شرکت با دو برند چری و ام وی ام به بازار عرضه میشوند.
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش در ادامه ضرورت امضای این تفاهمنامه با سازمان فنی وحرفهای را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر نیروهای شاغل در این مجموعه برای گذراندن دورههای آموزشی به ما مراجعه میکنند که این امر کار را سخت میکرد. از سوی دیگر به اندازه کافی دانشگاه و مراکز علمی و آموزشی در کشور داریم ولی متاسفانه افزایش مهارت مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته شده است لذا به دلیل آنکه ماموریت و رسالت اصلی ما مسئولیت اجتماعی و تعهد در قبال مصرف کننده است، به این فکر افتادیم که به سمت مهارت افزایی نیروهای شاغل در این شرکت برویم.
قادری ادامه داد: ما امروز تنهایک تفاهم نامه را امضا نمیکنیم که یک کار تشریفاتی انجام داده باشیم بلکه میخواهیم با تربیت نیروهای ماهر و افزایش مهارت در تولید با کیفیت، نقش کوچکی در آموزش نیروی انسانی مهارت دیده داشته باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به سطح تکنولوژی و کیفیت محصولات این شرکت و تعهد آن در تجهیز ۳۲ کارگاه در مراکز ثابت فنی و حرفهای، دورههای آموزش تخصصی در زمینه فنی، مهندسی اعم از دوره موتور، گیربکس و برق خودرو و دورههای آموزش غیر فنی مانند دوره مشتری مداری، آشنایی با نرم افزار خدمات پس از فروش و تعمیرکار متخصص مهارتی با همکاری مربیان فنی و حرفهای عرضه شود.