13:57 | پنجشنبه 9 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
قیمت محصول جدید ایران خودرو ۲۹۰ میلیون تومان تعیین شد/ دعوتنامه به ۷ هزار نفر

1400/04/23 14:25

چه خبر از ایران خودرو؛

قیمت محصول جدید ایران خودرو ۲۹۰ میلیون تومان تعیین شد/ دعوتنامه به ۷ هزار نفر

قیمت محصول جدید ایران خودرو موسوم به "تارا" بیش از ۲۹۰.۴ میلیون تومان تعیین و دعوتنامه برای ۷ هزار متقاضی ارسال می شود .

به گزارش نماد برتر، شورای رقابت ، قیمت نهایی محصول جدید ایران خودرو موسوم به تارا (دنده ایی ) را ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین کرد.


بر همین اساس ، دعوتنامه برای 7 هزار متقاضی این محصول که قبلا" ثبت‌نام کرده بودند، صادر شده و قرار است پس از تکمیل، روند تحویل آغاز شود.


در پی پیش فروش دی سال گذشته تارا در دو نوع دستی و اتوماتیک و با موعد تحویل تیر تا دی سال آینده ، 10 هزار متقاضی شامل 7 و 3 هزار دستی و اتوماتیک ، خواهان این محصول شده اند.


براساس این گزارش، پیش از این با احتساب هزینه های جانبی مانند مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، عوارض ، قیمت محصول جدید ایران خودرو حدود ۲۸۹.۴ میلیون تومان گمانه زنی شده بود و این احتمال هم وجود داشت به ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان برسد .


به گفته فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو ، تولید نوع دنده دستی تارا از بهمن سال گذشته با روزانه شش دستگاه آغاز و در پایان اسفند به روزانه ۶۰ دستگاه رسیده و در تیر سال جاری هم ضمن تولید نوع دنده اتوماتیک ، ۵۰ هزار دستگاه از این محصول تولید و در مرحله نخست ۳۰۰ دستگاه صادر خواهد شد.