23:58 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
سه شرکت برنامه افزایش سرمایه ۴۰، ۵۲ و ۳۰۰ درصدی دادند

1400/04/22 13:00

از تجدید ارزیابی ، مطالبات و آورده و سود:

سه شرکت برنامه افزایش سرمایه ۴۰، ۵۲ و ۳۰۰ درصدی دادند

خودکفایی آزادگان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و کیسون به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه ۴۰، ۵۲ و ۳۰۰ درصدی از تجدید ارزیابی، مطالبات و آورده و سود خبر دادند.

به گزارش نماد برتر، سه شرکت خودکفایی آزادگان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و کیسون به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه 40، 52 و 300 درصدی از سه محل خبر دادند.


براین اساس، "خودکفا" در نطر دارد سرمایه فعلی را از 535.8 به 750 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل سود انباشته با اهداف اصلاح ساختار مالی، کارآمد سازی دارایی ها ، کاهش ریسک مالی و بهبود نسبت مالکانه اعمال خواهد شد.


همچنین "وصندوق" درصدد است سرمایه فعلی را از 2.7 به 4.1 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی درصورت موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال و صرف حضور در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و اصلاح ساختار مالی مشتمل بر توجیه لزوم افزایش سرمایه خواهد شد.


در این میان، "کیسون" درنظر دارد سرمایه فعلی را از 504 میلیارد تومان به 2.01 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه از دو محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها و برای بهبود ساختار مالی و بالا بردن قابلیت رقابت شرکت در حوزه صنعت و بازار سرمایه اعمال خواهد شد.