05:08 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
چند عاملی که موجب بهبود اوضاع بورس در روزهای اخیر شده است

1400/04/22 11:00

کارشناس بازار سرمایه؛

چند عاملی که موجب بهبود اوضاع بورس در روزهای اخیر شده است

کارشناس بازار سرمایه ، مناسب بودن وضعیت بنیادی شرکت ها ، ارزنده بودن سهام و اثر افزایش قیمت های جهانی بر شرکت های صادراتی را از دلایل بهبود اوضاع بورس برشمرد .

به گزارش نماد برتر، علیرضا تاج‌بر درباره اوضاع روزهای اخیر بازار سهام که با رشد قیمت و ورود دوباره شاخص بورس به کانال 1.3 میلیون واحدی آن هم بعد از چهار ماه به ایرنا اعلام کرد: بسیاری از شرکت ها به لحاظ بنیادی در شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری قرار دارند و اکثر سهام به دلیل اصلاح قیمت چند ماه گذشته ، دارای ارزشی کمتر از ارزش ذاتی هستند .


وی ادامه داد: همچنین بسیاری از شرکت‌های صادراتی با افزایش قیمت های جهانی ناشی از بهبود شرایط کرونا، زمینه‌ساز بازگشت تقاضا در بازار جهانی شده و در شرایط مساعدی قرار گرفته‌اند. در این میان به دلیل اوضاع سال گذشته بورس و با وجود اقدامات مثبت سازمان ، اعتماد مردم به بازار برنگشته و بسیاری از سرمایه گذاران یک ماه اخیر ، محافظه کار شده و با وجود اثر اقداماتی برای کاهش هیجان ، ممکن است با کوچکترین تهدید، وارد صف‌های فروش شوند.


تاج بر با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری از جمله مسایل به شدت متاثر بر روند بازار بود، افزود: تلاش ارکان بازار سرمایه برای تعیین تکلیف مواردی مانند قیمت گذاری دستوری و مذاکره با نهادهای حاکمیتی بسیار بیشتر شده که می‌تواند بر روند بازار و بازگشت اعتماد سهامداران نقش داشته باشد و در صورت تداوم شرایط فعلی بورس ، و پیگیری های مسئولان ، می توان شاهد رونق و ورود نقدینگی های بیشتر به بورس بود .