12:08 | سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
«نمرینو» و فتح قله‌های جدید در روزهای بی رونق

1400/01/16 17:23

200 میلیارد در صندوق ایران مرینوس؛

«نمرینو» و فتح قله‌های جدید در روزهای بی رونق

نماد برتر - هر چند که از نظر درآمدزایی شرکت ایران مرینوس در سال 1399 رو به نزول گام برداشت و به رکورد سال قبل از آن نرسید اما؛ در بازار سرمایه سهام این شرکت رو به رشد حرکت می‌کند.


به گزارش نماد برتر، شرکت کارخانجات ایران مرینوس در اسفند ماه بالغ بر 45 میلیارد ریال درآمد شناسایی کرد که در مقایسه با بهمن ماه 73 درصد رشد دارد.



به طور کلی، این شرکت در دوره 12 ماهه سال 1399 موفق به شناسایی 202 میلیارد ریال درآمد عملیاتی شده که نسبت به درآمدهای سال 1398 حدود 25 درصد افت نشان می‌دهد.



نکته قابل توجه این است که درآمدهای فروش «نمرینو» تنها تحت تأثیر افزایش نرخ فروش محصولات بوده است. از نظر مقداری شاهد تنزل 36 درصدی هستیم و در خصوص نرخ‌ها نیز می‌توان گفت که مهمترین محصول شرکت فاستونی است که در سال 1399 به طور میانگین 2 درصد افزایش نرخ داشته است.



این شرکت که تا دوره 9 ماهه به سبب کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌های تولید با زیان عملیاتی و خالص مواجه شده بود، انتظار می‌رود با درآمدهای کسب شده در فصل آخر، بتواند خود را به ناحیه مطلوب برساند.



با همه این اوصاف، در تابلوی معاملات این شرکت شاهد جهش قیمت سهام هستیم؛ برخلاف اکثریت بازار سرمایه که گرداب سقوط ادامه دار گرفتار شده اند، «نمرینو» نه تنها توانسته قله قیمتی تابستان خود را فتح کند بلکه پا را فراتر گذشته و هم اکنون در قیمت 112 هزار ریال بین سهمداران داد و ستد می‌شود و قیمت‌های جدیدی را تجربه می‌کند. ارزش بازار شرکت ایران مرینوس بالغ بر 13.7 هزار میلیارد ریال است.



مرینوس